Msconfig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook in het register 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths' stond geen map met HELPCTR.EXE
Na het toevoegen van deze sleutel werkt het ook nog niet.
Ook de verwijzing van de registersleutel is correct.
 
Heb je de scan van Jozo nu wel of niet uitgevoerd?

Heb je Systeemherstel nu wel of niet zelf uitgeschakeld?

Over verlies van gegevens in Windows XP lees Microsoft support site.

Als niets anders meer helpt kun je een interne upgrade proberen, zie deze Microsoft uitleg.

Succes!
 
Ga eens naar software in het configuratiescherm en neem dan windowsonderdelen.
Staat daar help aangevinkt zodat deze ook is geïnstalleerd?
Is dat niet zo dan vink dit aan.
 
Boeing_737 zei:
Ga naar Configuratiescherm, dan Systeembeheer.

Klik vervolgens op "Services".

Scroll naar de regel over Help en ondersteuning.

Op die regel rechtsklikken, dan op Eigenschappen klikken.

Zet service op Automatisch, klik zonodig op Toepassen (als de drukknop "actief" wordt/is) en tot slot op Starten.
Aan jean42: welke Windows heb jij?

Bovenstaande lukte niet bij TS want hij heeft die service niet staan in de rij services.

In Software > Windowsonderdelen heb ik geen Help staan.
 
jean42 zei:
Ga eens naar software in het configuratiescherm en neem dan windowsonderdelen.
Staat daar help aangevinkt zodat deze ook is geïnstalleerd?
Is dat niet zo dan vink dit aan.
Aan jean42,

Bij nader inzien denk ik dat je hier Software verwart met de Gevanceerde Eigenschappen in Aanpassen van de Taakbalk. Edit 22.05 uur.: ik maak de verwarring nog groter, het moet zijn "menu Start".Daarin staat de regel Help en ondersteuning, maar aanvinken heeft alleen maar tot gevolg dat het blauwe ronde icoon met vragteken in het Startmenu verschijnt.

Aan Jozo:

dat is een hele goede link! Ik hoop alleen niet, dat er in het systeem van TS nog erger narigheid aan de hand is, waardoor allerlei services na enige tijd toch weer "verdwenen" zijn. Jij dacht in eerste instantie ook aan een virus.
 
Laatst bewerkt:
Boeing_737 zei:
Aan jean42,
Jij dacht in eerste instantie ook aan een virus.

Denk ik nog steeds, als je langsaam al je rechten begint kwijt te raken op je pc, kan ik niets anders bedenken.
Of het gebruik van een foute regcleaner kan ook de oorzaak zijn.
 
Jozo zei:
Denk ik nog steeds, als je langsaam al je rechten begint kwijt te raken op je pc, kan ik niets anders bedenken.
Of het gebruik van een foute regcleaner kan ook de oorzaak zijn.

Het betreft absoluut geen virus. NOD32 en Housecall kunnen niets vinden.
Spyware is ook niet aanwezig.

Ik gebruik Ad-Aware, Spybot, Spyware Doctor en Spywareguard.
 
Jozo zei:
Tweak nog geprbeerd ?


Is trouwens je eerste bevestiging (na drie keer de vraag) dat je eern onlinescan hebt gedaan.

Ik had al aangegeven dat er geen virus op zat. Lijkt me voldoende.
 
Oké geen virus, punt.

Ik geef je twee keer het advies een tweak te gebruiken, krijg ik geen antwoord op. :rolleyes:
 
patrickt zei:
Ook in het register 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths' stond geen map met HELPCTR.EXE
Na het toevoegen van deze sleutel werkt het ook nog niet.
Ook de verwijzing van de registersleutel is correct.

Had vermeld dat de registersleutel was hersteld.

Mvg P
 
patrickt zei:
Had vermeld dat de registersleutel was hersteld.

Mvg P

Ik in mijn dommigheid dacht dat er in de tweak iets meer stond dan alleen die sleutel plaatsen. :eek:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\HELPCTR.EXE]
@="C:\\WINNT\\PCHealth\\HelpCtr\\Binaries\\HelpCtr.exe"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{8E82AD02-D1A3-11D2-9374-00C04F72DAF7}]
@="Help and Support Services: Upload Manager"
"AppID"="{8E82AD01-D1A3-11D2-9374-00C04F72DAF7}"
"ThreadingModel"="Both"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{8E82AD03-D1A3-11D2-9374-00C04F72DAF7}]
@="Help and Support Services: Connection State"
"AppID"="{8E82AD01-D1A3-11D2-9374-00C04F72DAF7}"
"ThreadingModel"="Both"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\helpsvc]
"Type"=dword:00000020
"Start"=dword:00000002
"ErrorControl"=dword:00000001
"ImagePath"=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,\
74,00,25,00,5c,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,73,\
00,76,00,63,00,68,00,6f,00,73,00,74,00,2e,00,65,00,78,00,65,00,20,00,2d,00,\
6b,00,20,00,6e,00,65,00,74,00,73,00,76,00,63,00,73,00,00,00
"DisplayName"="Help and Support"
"DependOnService"=hex(7):52,00,50,00,43,00,53,00,53,00,00,00,00,00
"DependOnGroup"=hex(7):00,00
"ObjectName"="LocalSystem"
"Description"="Enables Help and Support Center to run on this computer. If this service is stopped, Help and Support Center will be unavailable. If this service is disabled, any services that explicitly depend on it will fail to start."
"FailureActions"=hex:80,51,01,00,00,00,00,00,00,00,00,00,03,00,00,00,05,00,03,\
00,01,00,00,00,64,00,00,00,01,00,00,00,64,00,00,00,00,00,00,00,64,00,00,00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\helpsvc\Parameters]
"ServiceDll"=hex(2):25,00,57,00,49,00,4e,00,44,00,49,00,52,00,25,00,5c,00,50,\
00,43,00,48,00,65,00,61,00,6c,00,74,00,68,00,5c,00,48,00,65,00,6c,00,70,00,\
43,00,74,00,72,00,5c,00,42,00,69,00,6e,00,61,00,72,00,69,00,65,00,73,00,5c,\
00,70,00,63,00,68,00,73,00,76,00,63,00,2e,00,64,00,6c,00,6c,00,00,00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\helpsvc\Security]
"Security"=hex:01,00,14,80,90,00,00,00,9c,00,00,00,14,00,00,00,30,00,00,00,02,\
00,1c,00,01,00,00,00,02,80,14,00,ff,01,0f,00,01,01,00,00,00,00,00,01,00,00,\
00,00,02,00,60,00,04,00,00,00,00,00,14,00,fd,01,02,00,01,01,00,00,00,00,00,\
05,12,00,00,00,00,00,18,00,ff,01,0f,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,\
20,02,00,00,00,00,14,00,8d,01,02,00,01,01,00,00,00,00,00,05,0b,00,00,00,00,\
00,18,00,fd,01,02,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,23,02,00,00,01,01,\
00,00,00,00,00,05,12,00,00,00,01,01,00,00,00,00,00,05,12,00,00,00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\helpsvc\Enum]
"0"="Root\\LEGACY_HELPSVC\\0000"
"Count"=dword:00000001
"NextInstance"=dword:00000001


[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}]
@="Help and Support"
"LocalizedString"="@explorer.exe,-7021"
"InfoTip"="@explorer.exe,-7001"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}\DefaultIcon]
@=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,74,00,25,\
00,5c,00,73,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,73,00,68,00,\
65,00,6c,00,6c,00,33,00,32,00,2e,00,64,00,6c,00,6c,00,2c,00,2d,00,32,00,34,\
00,00,00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}\InProcServer32]
@=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,74,00,25,\
00,5c,00,73,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,73,00,68,00,\
64,00,6f,00,63,00,76,00,77,00,2e,00,64,00,6c,00,6c,00,00,00
"ThreadingModel"="Apartment"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}\Instance]
"CLSID"="{3f454f0e-42ae-4d7c-8ea3-328250d6e272}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}\Instance\InitPropertyBag]
"CLSID"="{13709620-C279-11CE-A49E-444553540000}"
"command"="@shell32.dll,-12709"
"method"="Help"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}\shellex]

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}\shellex\ContextMenuHandlers]

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}\shellex\ContextMenuHandlers\{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}\shellex\MayChangeDefaultMenu]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}\ShellFolder]
"Attributes"=dword:00000000
 
patrickt zei:
Ik had al aangegeven dat er geen virus op zat. Lijkt me voldoende.
Niet om ons duidelijk te maken dat je de online scan had laten doen.
Heb je systeemherstel nu wel of niet zélf uitgeschakeld?
 
Laatst bewerkt:
jean42 zei:
Het is niet sfc /snannow maar wel scannow.
doe dit maar eens.
heb je dit geprobeerd?
ge geeft weinig antwoorden zodat infeite niemand begrijpt wat je al gedaan hebt.
 
Heb ff weinig kunnen reageren om dat we het hier druk hebben met de vakantie voor te bereiden. Daarom aantal antwoorden kort of inkompleet. Sorry hiervoor.

Maar wanneer we eenmaal alles aan het pakken zijn, en ik ga vrolijk achter de pc zitten, geloof ik dat het hier niet goed gaat.:D

Maar in ieder geval heb ik alle adviezen opgevolg: sfc scannow, trendmicro, reg.sleutel van kellys-korner, enz.

Msconfig blijft gewoon werken. Wat ik het rare eraan vind, is dat Help en ondersteuning niet in mijn lijst services voorkomt.

Mvg P
 
Werkt die sfc /scannow?
Heb je die gebruikt?
Dat is eigenlijk de enigste mogelijkheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan