Msconfig

Status
Niet open voor verdere reacties.

pro pizza

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Berichten
454
Hallo,

Mijn computer (medion met windows XP) start de laatste tijd nogal traag op. Ik weet niet precies hoe dit kan. Ik heb al een virusscan en een spyware scan gedaan (met norton 306 en met SUPERAntiSpyware). Nu las ik iets op internet over MSCONFIG hier staat een lijstje met programma's die laden tijdens het opstarten. Nu wil ik een aantal van deze programma's uitklikken, alleen wil ik eerst weten welke programm's ik niet kan/mag afsluiten?

Mvg, Pro Pizza

Dit is het lijstje (onder het tabblad opstarten):

soundman.exe
NeroCheck
InCD
zlclient
HPWuSchd2
jusched
qttask
iTunesHelper
PicasaMediaDetector
Application Launcher
Reader_sl
ccApp
osCheck
ctfmon
msnmsgr
GoogleToolbarNotifier
SUPERAntiSpyware
Adobe Reader Speed Launch
HP Digital Imaging Monitor
LUMIX simple viewer
Microsoft Office
Adobe Gamma
 
Laatst bewerkt:
In feite kan je alles uitschakelen, ik weet alleen niet wat zlclient is , is dat zone alarm?

Ik denk dat je hier niet de hele lijst laat zien want ik mis een antivirus programma en windows defender.
 
NeroCheck staat er tussen, dat is van nero 360 en windows defender heb ik verwijderd, dat moest voor de installatie van norton 360, dit is toch echt de hele lijst... Ik denk inderdaad dat zlclient zonealarm is.
 
Laatst bewerkt:
Incd is ook van Nero, deze en Nerocheck hoeven niet op te starten. Tenzij je Incd ook werkelijk gebruikt. Het bestand zlclient is inderdaad van Zonealarm, dus mee laten opstarten.
 
Ik gebruik incd nooit weet niet eens wat het is... dus incd en nerocheck kan ik uitvinken? welke anderen kan ik nog meer uitvinken?
 
Met Incd kun je een Rewritable cd gebruiken als hardeschijf. Je kan er bestanden naar toe slepen of verwijderen. De brander regelt de rest. Ik heb het ooit eens gebruikt en vond het niks.

Je kan alles behalve het volgende uitschakelen:

zlclient = Zonealarm
ccApp = Norton antivirus
ctfmon = van Office komt toch terug als je iets van Office gebruikt.
msnmsgr = van MSN moet je zelf weten of je die meteen mee wil laten opstarten.
soundman.exe = van je geluidskaart. zorgt voor een icoontje in je system tray (bij de klok), zodat je meteen naar de instellingen kan gaan.
 
Laatst bewerkt:
Mocht je dit nog eens aan de hand hebben dan kan je op DEZE site alle opstart items vinden met een beschrijving erbij. Zo kan je ook zelf kijken wat je wil uitvinken of niet.
 
soundman.exe = van je geluidskaart. zorgt voor een icoontje in je system tray (bij de klok), zodat je meteen naar de instellingen kan gaan.

Hm.. er staat geen icoontje in mijn system tray.. :confused:

@Raymond Bos, bedankt ik zal er naar kijken :thumb:

Als ik die bestanden daar uitschakel, kan ik ze dan niet meer opstarten? Of starten ze pas op als ik het programma handmatig open?
 
osCheck osCheck.exe

Part of Norton Antivirus. Initiates a quick scan (at startup) of the portions of the OS Symantec currently (as defined by the most recent updates downloaded onto the host computer) thinks are most susceptible to infection. This scan not necessary for proper operation of Norton Antivirus

Deze kan ik toch ook niet uitschakelen?
 

Bijlagen

  • deel1_msconfig.JPG
    deel1_msconfig.JPG
    66,4 KB · Weergaven: 35
  • deel2_msconfig.JPG
    deel2_msconfig.JPG
    59,9 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Lees maar eens goed !!

This scan not necessary for proper operation of Norton Antivirus

Kan gewoon uit !!
 
Oké, ik heb nu 2 screenshots gepost van hoe het er nu uitziet, in mijn vorige post:p als aanpassing.
 
CCAP is het belangrijkste van Norton om je autoprotect aan te hebben. Je kan aan je screenshots te zien nog een hoop uitschakelen.
 
Adobe kan uit, Office kan uit, Superantispyware kan uit tenzij je de Pro versie met real time scanning hebt, Lumix kan ook uit en HP ook !!
Soundman kan uit en HPWUschd2 ook :)
 
Laatst bewerkt:
Zie mijn bericht boven die van jou wat er zeker nog wel uit kan ......;)
 
Oké dan is dit wat ik nog over heb.. Zie bijlage

HPWuschd2 heb ik trouwens ook uit;)
 

Bijlagen

  • msconfig.JPG
    msconfig.JPG
    66,7 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
die os check van norton zou al heel wat uitmaken!!!
Nu vertraagd norton zo ie zo al een computer maar als hij ook nog checked bij de startup :confused::confused::eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan