MSDOS Kan geen file meer aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Berichten
252
Hallo allemaal,

Na even gewerkt te hebben met MSDOS, wilde ik daarnet een file aanmaken genaamd "Verwijder.bat".
Dit lukte niet en kon ik helaas ook niet tot een oplossing komen. Fout code is; Opdracht of bestandsnaam onjuist.

De opdracht die ik intoets is; edit verwijder.bat in de directory; C:\.

Hiervoor lukte het altijd wel om een file aan te maken met edit filenaam.txt/bat etc...

Hoe kan dit?

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Er is een beperking in het aantal bestanden dat je in de hoofdmap van een FAT16 partitie kunt aanmaken. Hoeveel bestanden staan al in die hoofdmap, nu?
Verder zou het kunnen zijn dat EDIT.COM niet meer in het PATH staat. Wat is nu de waarde van Path (te achterhalen via het commando Path in te geven).


Tijs.
 
Er is een beperking in het aantal bestanden dat je in de hoofdmap van een FAT16 partitie kunt aanmaken. Hoeveel bestanden staan al in die hoofdmap, nu?
Verder zou het kunnen zijn dat EDIT.COM niet meer in het PATH staat. Wat is nu de waarde van Path (te achterhalen via het commando Path in te geven).


Tijs.

Hier even mijn Directory van de C: schijf
PICCA.png

Het bestand; Verwijder.bat moet in dit pad komen te staan; C:\MSDOS\BATCHFILES
 
Ik zie 2 mappen die edit.com kunnen bevatten: C:\DOS en C:\MSDOS
En nogmaals: wat is de huidige waarde van PATH ? Ik vraag dat niet voor niets!

Tijs.
 
De waarde van PATH is;
PATH=C:\MSDOS
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, kijk dan in de map C:\MSDOS of daar edit.com aanwezig is. Als ik me goed herinner moet je ook gwbasic.exe daar hebben om edit succesvol te kunnen starten.

Tijs.
 
Ik heb geen edit.com in de map C:\MSDOS en ook geen gwbasic.exe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is dat hoogstwaarschijnlijk de reden van de foutmelding. Kijk in de C:\DOS map of ze daar wel staan en (indien aanwezig) kopieer ze naar de C:\MSDOS map.

Tijs.
 
Ik heb een andere oplossing ervoor gevonden.

De PATH (naam: PATH=C:\MSDOS) veranderen in PATH=C:\DOS.

Dan kan ik weer txt, bat en andere files editen.

bedankt voor je hulp :D!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Pepsiman,

Gebruik de volgende de optie snel reageren of reageer op vraag. Het is niet nodig iemand te quoten als je direct reageert op een bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan