• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorkomen van meer wedstrijden als dat er tafels zijn op dezelfde speeldag

Carembole

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2011
Goedenmiddag,

Ik weet niet of het wel mogelijk is maar zit met het volgende vraagstuk.
Het betreft de biljartsport.

In bijgevoegd bestand zit een speelschema van alle wedstrijden in alle klasses oplopend in datum.
De speelschema's komen uit een ander programma (excel) die voor elke klasse een rooster genereert.
In totaal heb ik dan een 5 tal excel bestanden die ik naast elkaar moet leggen en handmatig moet nakijken of er geen wedstrijden bij zitten die op dezelfde dag "thuis" worden gespeeld terwijl er niet voldoende tafels zijn.

Hoeveel tafels per vereniging op 1 speeldag beschikbaar zijn staan in kolom F & G
Daarnaast staan in de kolommen I, J en K & M,N en O de unieke teamnamen met de daarbij behorende klasse

Kolom A is de datum waarop gespeeld wordt, Kolom B betreft het thuisspelende team, Kolom C de tegenstander (maar die is voor het vraagstuk niet relevant) en voor de verwijzing staat in kolom D de speeldag.

Wat ik wil controleren is dat met een formule of anderszins zichtbaar wordt als er een "dubbele" wedstrijd is ( dus meerdere wedstrijden op een thuislocatie terwijl er niet voldoende tafels beschikbaar zijn).

Weet iemand de oplossing?

Bijlagen

De opbouw van je sheet is niet erg makkelijk. Ik denk dat je het beste de andere excels moet inlezen via PQ en dan alles in EEN tabel gieten. Zelf ben ik geen kei in PowerQuery maar er zijn hier helpers zoals peter59, die dit gestroomlijnd voor je kunnen oplossen.. Wie weet...

Hallo Maarten,

Ik ben helaas ook geen powerquery expert.
De sheet is gewoon een kopie van meerdere excel bestanden, maar vanwege privacy kan ik die niet plaatsen.
De indeling derhalve is vrij, maar ik heb juist de gegevens van al die bestanden benodigd op 1 sheet om juist de conflicten ( de vraagstelling) te kunnen oplossen.
Voor alle duidelijkheid, in de huidige opsomming zou geen fout mogen zitten, misschien had ik een tweetal regels bewust fout moeten invullen omdat je dan, bij een juiste formule, de conflicten zou kunnen zien.
Als dat benodigd is pas ik het bestand even aan.

Terug
Bovenaan Onderaan