MSDOS Partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
Berichten
301
goeden dag

om mijn harde schijf te kunnen formateren en win98 te kunnen installeren vraagt het systeem om het aanmaken van een MS DOS Partitie.
Heeft te maken met het feit dat de harde schijf niet opgemaakt is als FAT.. Hoe doe ik dit???

Op dit moment draait het systeem op XP Pro. Na een groot aantal problemen (waardoor oa het register een puinhoop is geworden) heb ik besloten mijn C schijf te formateren. Mijn XP disk is echter niet bootable en een opstart disk voor XP kan ik niet aanmaken (waarom weet ik ook niet maar het lukt niet).
Plan nu derhalve is 98 installeren en daarna XP er weer opzetten…
 
Kun je niet een opstart diskette voor win98 ophalen.
En dan een met ondersteuning voor cdrom.
Deze laat je dan als eerste opstarten en dan kun je de cdrom gebruiken om jou xp schijf zijn werk te laten doen.

www.bootdisk.com
 
Geplaatst door franky99
een opstart disk voor XP kan ik niet aanmaken (waarom weet ik ook niet maar het lukt niet).
Een bootdisk maken voor Xp lukt niet zeg je, maar hoe probeer je die te maken?
Je hebt 6 floppy's nodig om de pc te laten opstarten en Xp te installeren.
Die floppy's kun je downloaden in de link van Puppie.
 
opstart disk van 98 heb ik. echter als ik dan in dos mode 98 wil installeren vraagt pc dus om MS DOS partitie

XP disks kan ik niet downloaden! weet waar ze staan maar krijg een foutmelding als ik het probeer (ook iets met ms dos er in maar weet m zo niet precies)

maar vraag blijft voor mij:

Hoe maak ik een ms dos partitie. Vandaar denk ik wel verder te kunnen....
 
Als je Xp nu nog werkt, ga dan naar je floppy drive.
Zorg dat er een lege floppy in zit.
Kies voor Formateren en zet een vinkje bij "Een MS-dos-opstartdiskette maken".
Hiermee kun je de pc opstarten.

Alleen ben ik bang dat je dan nog dingen mist om Xp goed te kunnen installeren.
 
via een omweg alsnog gelukt... kon op mn laptop wel opstart disk maken voor XP. met deze opstart disk uiteindelijk opnieuw XP geinstalleerd en het werkt gelukkig prima!

Nu alleen alle instellingen weer goed krijgen...:)

Meteen een vraag daarover er is een prgtje waarmee je XP makkelijk kan fine tunen. Bv sneller opstarten en niet standaard messenger activeren etc. Weet iemand zo nog hoe dit prgtje heet en waar ik t kan vinden ??
 
via een omweg alsnog gelukt... kon op mn laptop wel opstart disk maken voor XP. met deze opstart disk uiteindelijk opnieuw XP geinstalleerd en het werkt gelukkig prima!

Nu alleen alle instellingen weer goed krijgen...:)

Meteen een vraag daarover er is een prgtje waarmee je XP makkelijk kan fine tunen. Bv sneller opstarten en niet standaard messenger activeren etc. Weet iemand zo nog hoe dit prgtje heet en waar ik t kan vinden ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan