msdxm.ocx probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big Andrew

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2003
Berichten
31
Beste Helpers,

Ik heb een klein archiefprogramma op basis van Acces. Daarin zit een klein opstartfilmpje.

Sinds enkele dagen kan ik het programma niet meer opstarten vanwege de volgende foutmelding:
msdxm.ocx or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid.

Ik draai Vista Ultimate.

Wat gegoogled en geleerd dat het een bestandje is van Windows Media Player, dat door andere pogramma's ook kan worden gebruikt

Wat heb ik geprobeerd: 1. registerproblemen oplossen met Uniblue Reg. Booster: geen resultaat 2. het bestand van internet downloaden en opnieuw in System32 van Vista zetten: lukt niet want geen toegang tot het bestand (ook niet als ik inlog als administrator 3. windows mediaplayer opnieuw installeren: kan niet want het is een integraal onderdeel van Vista: bij elke download poging wordt gemeld dat ik reeds over een nieuwere versie beschik.
4. Alle registeronderdelen van WMP verwijderen en opnieuw starten: geeft wel een kleine herinstallatie, maar niet het gewenste resultaat
5. Klite full codecs geinstalleerd: geen resulaat
6. Archiefprogrammaatje opnieuw geinstalleerd: geen resultaat


Wie helpt mij verder?

Dank

André
 
anders kan je eens even systeemherstel proberen naar een aantal dagen terug.
 
ok, volg dan eens deze stappen om dat bestand in de system 32 toch te trachten kopieren...

Goede tip en heb ik ook gedaan, maar probleem blijft. Heb daarna nogmaals het progje geherinstalleerd nadat ik met youruinstaller het reg heb schoongeveegd.:mad: Ik denk dat het dus echt in WMP zit, maar die kan ik niet re-installen, tenzij ik heel vista er weer op moet gooien....
 
heb je het bestand ook al eens proberen te openen op een andere pc? het zou misschien ook kunnen dat het bestand zelf beschadigd is, niet?:confused:
 
maar nu ben ik toch even niet meer mee hoor :confused:

het bestand "msdxm.ocx" is dat nu van acces of windows media player?
en ik veronderstel dat het je dan niet lukt om dat filmpje af te spelen met windows media player.

het is toch gewoon een filmpje dat je wilt afspelen hé? (sorry maar ik begrijp niet goed wat acces ertussen zit te doen :confused:)

Als het een filmpje is, bedoelde ik gewoon dat je het op eens op een stick ofzo kon zetten en eens kon testen op een andere pc om te zien of het bestand dat je wilt afspelen niet beschadigd is
 
maar nu ben ik toch even niet meer mee hoor :confused:

het bestand "msdxm.ocx" is dat nu van acces of windows media player?
en ik veronderstel dat het je dan niet lukt om dat filmpje af te spelen met windows media player.

het is toch gewoon een filmpje dat je wilt afspelen hé? (sorry maar ik begrijp niet goed wat acces ertussen zit te doen :confused:)

Als het een filmpje is, bedoelde ik gewoon dat je het op eens op een stick ofzo kon zetten en eens kon testen op een andere pc om te zien of het bestand dat je wilt afspelen niet beschadigd is

het is een opstartfilmpje van dat acces archiefprogramma. Dat filmpje gebruikt het bestand msdxm.ocx en dat is van WMP
 
Goede tip en heb ik ook gedaan, maar probleem blijft. Heb daarna nogmaals het progje geherinstalleerd nadat ik met youruinstaller het reg heb schoongeveegd.:mad: Ik denk dat het dus echt in WMP zit, maar die kan ik niet re-installen, tenzij ik heel vista er weer op moet gooien....

Heb je het geherinstalleerd met regsvr32.exe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan