MSG Command?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad Fundum

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hallo,

Ik probeer van mijn pc (xp home) een bericht te sturen naar mijn broer zijn pc (vista professional).

Omdat net send niet werkt naar vista, gebruik ik het msg commando.

Als ik echter dit commando intyp, werkt het niet:
msg 192.168.1.3 hey (192.168.1.3 is het ip van mijn broer zijn pc).

Ik krijg dan de error: 192.168.1.3 bestaat niet of is niet verbonden.

Als ik msg * hey intyp, dan krijg ik wel een popup met hey, maar mijn broer niet.

Hoe los ik dit probleem op?
Alvast bedankt!

Het werkt trouwens niet op windows XP service pack 2, misschien herkent je pc hem daarom niet ;)

anders kun je misschien de naam van de computer geven, dus zoals //computer_jan zonder //

good luck ;)

Het werkt trouwens niet op windows XP service pack 2, misschien herkent je pc hem daarom niet ;)

anders kun je misschien de naam van de computer geven, dus zoals //computer_jan zonder //

good luck ;)

Ik heb windox xp service pack 3. Het commando herkent hij wel bij mij, maar het 'adres' niet :/

We hebben een router thuis, waarmee we beide op internet surfen, maar we zijn voor de rest niet met elkaar verbonden of zoiets, moet dan? Computer_Naam werkt niet, ik krijg dezelfde error :(

Bedankt voor je reactie!

Ik maak geen gebruik van het net send commando, ik gebruik het msg commando? Die maakt geen gebruik van de Messenger Service (omdat deze in Vista verwijderd is, en op de pc van mijn broer staat Vista)

hmm..
MSG zou inderdaad moeten werken.
ik weet alleen niet of je broers pc begint met computer_. Dit kun je nakijken bij start-> deze computer -> klik op "Mappen" bovenin -> klik op mijn Netwerklocaties -> volledig netwerk -> Microsoft Windows-Netwerk

hier staat de naam van je broers pc, dan doe je "msg [naam broers pc] [bericht]" en dan zou hij het kunnen ontvangen

anders weet ik het ook niet meer :<

hmm..
MSG zou inderdaad moeten werken.
ik weet alleen niet of je broers pc begint met computer_. Dit kun je nakijken bij start-> deze computer -> klik op "Mappen" bovenin -> klik op mijn Netwerklocaties -> volledig netwerk -> Microsoft Windows-Netwerk

hier staat de naam van je broers pc, dan doe je "msg [naam broers pc] [bericht]" en dan zou hij het kunnen ontvangen

anders weet ik het ook niet meer :<

Ik volg niet meer.

Start -> Deze computer , maar dan zie ik mappen niet staan? (Vista, engels)

Ik heb het gevonden denk ik, maar nu krijg ik deze error:

C:\Documents and Settings\Niels>msg /SERVER:WBNL78090 console hey

Fout bij het openen van terminalserver WBNL78090.
Fout [1722]:De RPC-server is niet beschikbaar.

Ik ben er zeker van dat het de juiste naam is. Als ik er niet /SERVER voor zet, dan krijg ik dezelfde error als ervoor

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan