• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MsgBox bij verkeerde naam uit lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Berichten
486
Voor de invoer van Blad1 (Logboek) kolom B wil ik een controle inbouwen. De naam die in kolom wordt ingevoerd danwel geselecteerd uit de lijst móet overeenkomen met de lijst van de gedefinieërde naam "Vestiging"

Code:
If ThisWorkbook.Name <> "Week.xls" Then
    MsgBox "bestandsnaam heeft niet de naam Week!"
    Exit Sub
End If

Bovenstaande code is een voorbeeld van MsgBox waarbij er een melding wordt gegeven als de bestandsnaam niet overeenkomt met "week"

Ik zoek dus naar een MsgBox die actief wordt als in kolom B Blad1 (Logboek) een naam wordt ingevoerd die niet overeenkomt met de lijst van de gedefinieërde naam "Vestiging"


Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • LogboekA.xls
    53,5 KB · Weergaven: 15
Zoiets?
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Not Intersect(Target, Range("b3:b100")) Is Nothing Then
    Target.Offset(, -1).Value = Now
     Set c = Sheets("Agents").Columns(2).Find(Target, , xlValues, xlWhole)
        If c Is Nothing Then
          MsgBox "Naam is niet bekend"
          Target.ClearContents
        End If
      End If
    hsv_cobbe
End Sub
 
Precies wat ik bedoel.:thumb:

Als ik een incorrecte naam invoer krijg ik de MsgBox, echter ik zie aan het rondraaiende circeltje van mijn vista dat de sheet ineens rekenkracht gebruikt of zoiets, dit verdwijnt als ik het venster heb weggeklikt.

Is dit te voorkomen?
 
Laatst bewerkt:
Bij mij komt er een zandlopertje.
Excel wacht tot je op "OK" hebt geklikt, zodat je niets kan veranderen in andere cellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan