msgbox een lijst weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelvba

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Ik heb een korte vraag. Kan ik via een msgbox een lijst (zeg 24 rijen met getallen) weergeven. Alles wat ik vind is een mededeling of een vraag op een msgbox, maar ik vond nog niets over lijsten weergeven.

Stel dat ik de gebruiker wil laten weten wat de temperatuur is geweest in de afgelopen 24 uur en ik wil dit per uur weergeven via een msgbox, is dit dan mogelijk?

De waarden staan bijvoorbeeld in blad1 a1 t/m a24.

Het lukt wel achter elkaar, maar onder elkaar krijg ik niet voor elkaar.

Graag wat advies.

Marcel

Je moet dan met een loopje de cellen uitlezen, en toewijzen aan een variabele. Vervolgens zet je de samengevoegde tekst in een msgbox. Simpel voorbeeldje:

Code:
Dim sTekst As String
Dim i As Integer
    For i = 0 To 25
        sTekst = sTekst & ActiveCell.Offset(i, 0).Value & vbLf
    Next
MsgBox sTekst

Michel

Bedankt voor je reactie.

Ik heb je loop in een module geplaatst en in blad1 a1:a24 waarden gezet. Maar verder kwam ik niet. Hoe laat ik je loop in werking treden. Ik zie wat over het hoofd.

Marcel

Michel

Ik was te snel, in een sub werkt het uitstekend. Wel moet cel A1 geselecteerd zijn om de volledige lijst te krijgen. Ik kan er voor zorgen dat a1 de actieve cel wordt alvorens de routine uit te voeren. En dan moet ik nog proberen om dit te herhalen in b1 t/m b24.
Zo krijg ik dus een temperatuur en de daar bijhorende tijd.

Temperatuur
laatste 24 uur

24.0 06:00
24.2 07:00
24.1 08:00

etc.

Bedankt tot zover

Marcel

Nog steeds via een boerenkool programmeercode:
Code:
Sub Lijstje()
Dim sTekst As String
Dim i As Integer
Range("A1").Select
For i = 0 To 25
     sTekst = sTekst & ActiveCell.Offset(i, 0).Value & " - " & ActiveCell.Offset(i, 1).Value vbLf
Next
MsgBox sTekst
End Sub

Michel

Ik krijg een foutmelding.

Bij het runnen syntaxis fout compileerfout bij de regel sTekst = sTekst & ActiveCell.Offset(i, 0).Value & " - " & ActiveCell.Offset(i, 1).Value vbLf is dan rood

bij vbLf verwacht hij een instructie einde

als ik vblf weghaal dan runt hij wel en krijg ik een msgbox met de getallen achter elkaar. Onherkenbare getallen, maar dat zal met de notatie te maken hebben die ik moet defineren. Ik heb het bestandje toegevoegd.

enig idee?

marcel

Bijlagen

Beste,
Volens mij ontbreek er een "&" in de code
Code:
Sub Lijstje()
Dim sTekst As String
Dim i As Integer
Range("A1").Select
For i = 0 To 25
     sTekst = sTekst & ActiveCell.Offset(i, 0).Value & " - " & ActiveCell.Offset(i, 1).Value [COLOR="DarkRed"]& [/COLOR]vblf

Next
MsgBox sTekst
End Sub

Groet HWV

HWV heeft uiteraard helemaal gelijk; dat krijg je van al dat sleuren en pleuren :)

Code:
Sub Lijstje2()
sq = [A1:B24]
For i = 1 To UBound(sq)
     sTekst = sTekst & Format(sq(i, 1), "hh:mm") & " - " & sq(i, 2) & vblf
Next
MsgBox sTekst
End Sub

HWV, rudi,michel

Ik heb het doel bereikt...Krijg keurig een msgbox met de gewenste gegens en kan er nu mee verder. Mooi om het te zien werken.

Bedankt,

Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan