Hallo,
Ik ben redelijk nieuw in het gebruik van VBA. Ik heb een Macro gemaakt, maar ik wil graag de laatste mogelijke fouten uitsluiten. Zo wil ik middels gegevensvalidatie slechts een paar verschillende waarden in een bepaalde kolom toestaan.
Ik ben nu zo ver dat waarden die afwijken van de lijst uit de gegevensvalidatie automatisch omcirkeld worden (CircleInvalid).
Nu wil ik graag dat er een Messagebox komt wanneer er afwijkende waarden zijn / cellen zijn omcirkeld. Deze msgbox moet aangeven:
1 x
Er zijn afwijkende cellen gevonden
OF
Voor iedere cel:
In cel 'Locatie' is een afwijkende cel gevonden
OF
1x
Er zijn "AANTAL" afwijkende cellen gevonden
Ik wil graag dat er niets gebeurt wanneer er geen afwijkende waarden zijn / cellen zijn omcirkeld.
Ik heb een voorbeeldbestandje toegevoegd. Gaat om een bestand tot 10000 regels.
Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt voor de genomen moeite!
Groet Linda
Ik ben redelijk nieuw in het gebruik van VBA. Ik heb een Macro gemaakt, maar ik wil graag de laatste mogelijke fouten uitsluiten. Zo wil ik middels gegevensvalidatie slechts een paar verschillende waarden in een bepaalde kolom toestaan.
Ik ben nu zo ver dat waarden die afwijken van de lijst uit de gegevensvalidatie automatisch omcirkeld worden (CircleInvalid).
Nu wil ik graag dat er een Messagebox komt wanneer er afwijkende waarden zijn / cellen zijn omcirkeld. Deze msgbox moet aangeven:
1 x
Er zijn afwijkende cellen gevonden
OF
Voor iedere cel:
In cel 'Locatie' is een afwijkende cel gevonden
OF
1x
Er zijn "AANTAL" afwijkende cellen gevonden
Ik wil graag dat er niets gebeurt wanneer er geen afwijkende waarden zijn / cellen zijn omcirkeld.
Ik heb een voorbeeldbestandje toegevoegd. Gaat om een bestand tot 10000 regels.
Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt voor de genomen moeite!
Groet Linda