• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MsgBox vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

SmitLC

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2016
Berichten
39
Ik heb in bijgevoegd bestand een aantal MsgBoxen verwerkt, en dit werkt naar mijn idee best aardig maar nu wil ik eigenlijk de laatste MsgBox welke zegt oh oh... je hebt niet opgeslagen vervangen door één die zegt, je bent vergeten op te slaan, wil je dit nu nog doen?
En dan bij ja de opslaan als optie opnieuw laten openen, maar dat laatste lukt me niet, ik had wel een MsgBox met een een OK en Cancel knop maar ik kreeg niet het juiste resultaat als ik op OK drukte, dat heb ik dus maar terug gezet naar zoals in bijgevoegd bestand en vestig nu de hoop op jullie helpers.
Voor de juiste werking van het bestand heb ik de bewonerslijst ook nog maar een keer toegevoegd.

Alvast weer bedankt, groet, Leon.Bekijk bijlage Postlijst 3.0.xlsmBekijk bijlage bewonerslijst.xls
 
Hoi,
Test deze eens
Code:
Sub Vernieuwen()
'
' Vernieuwen Macro
'

'
    ActiveWorkbook.RefreshAll
     MsgBox "Het importeren is gelukt, in het volgende scherm kunt u het nieuwe bestand opslaan "
     MsgBox "De juiste naam wordt al voor u ingevuld, u hoeft alleen nog de juiste locatie te kiezen "
  Dim strFileName As Variant
  Dim strPath As String
opnieuw:

  strFileName = Range("A50").Value
  strFileName = Application.GetSaveAsFilename(InitialFileName:=strPath & strFileName, _
                                              FileFilter:="Excel Files (*.xlsm), *.xslm", _
                                              FilterIndex:=1, _
                                              Title:="Kies de juiste map en pas eventueel de bestandsnaam aan!")
  If strFileName = False Then
     If MsgBox("Oh oh... je hebt niet opgeslagen! Opslaan ??", vbYesNo + vbCritical, "Sla de gegevens op!") = vbYes Then GoTo opnieuw
  Else
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=strFileName
    MsgBox "Gelukt! Opgeslagen als: " & strFileName
        
     ActiveWorkbook.Sheets("Originele postlijst").Select
 Sheets("Originele postlijst").Range("A2").Select
 
 MsgBox "Je kunt nu op de bekende manier de post gaan verwerken, succes! "
  End If
 End Sub
 
Zo kan er eindelijk weer verder mee en ga gelijk kijken of dit gaat werken, alvast bedankt gast0660.

En ja hoor het werkt perfect, weer een stap verder.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan