• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MsgBox Wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter16

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik heb een macro waarin eerst gevraagd word om een wachtwoord. Wordt er niet het juiste wachtwoord gegeven dan wordt de macro niet uitgevoerd.

Het wachtwoord wordt gevraagd middels onderstaande opdracht.

InputBox ("Geeft het wachtwoord")

Nu moet het eigenlijk zo zijn dat het hier in te typen wachtwoord niet wordt weergegeven, of liever nog dat er ***** komt te staan. Wie weet hoe dat moet?

Peter

Ik denk niet dat dat met een InputBox mogelijk is. Je zal daar een UserForm voor moeten creëren. Voor een tekstvak kan je de eigenschap PasswordChar instellen.

Ik had ook all het vermoeden dat dat met een Inputbox niet zou gaan lukken, ben op zoek gegaan naar een andere oplossing.

In de bijlage is een eerste opzetje, misschien ook interessant, alleen de letters a en b worden nu vervangen door een *, er moet nog wel een heleboel bijkomen voordat het echt werkt dus ik wacht eerst maar eens af hoe ver je komt met het voorstel van Ingrid.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan