MSHTML.DLL foutmelding ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Berichten
2.744
Mijn vrouw heeft regelmatig foutmeldingen (zie bijlage) op sommige websites. In geval ging ze een paas puzzel doen (bovenbanner op de site van: dvhn.nl). Dit gebeurd soms ook op andere sites. Nadat je OK klikt kan ga je een pagina terug. Als je vervolgens opnieuw wil proberen dan krijg je wel een nieuwe venster maar in dat geval is de pagina compleet wit, dus staat niets op.
Hoe zou dit kunnen? Op de PC staan alle update’s dus daar zou het niet aan liggen.
 

Bijlagen

  • foutmelding.doc
    46,5 KB · Weergaven: 47
Hoi falconetti,

Dit riedeltje al afgewerkt?

Start > Uitvoeren > regsvr32 urlmon.dll OK of Enter
Als het goed is krijg je een berichtje dat de dll geregistreerd is.

Herhaal deze stappen voor

regsvr32 Shdocvw.dll
regsvr32 Shell32.dll
regsvr32 Oleaut32.dll
regsvr32 Actxprxy.dll
regsvr32 Mshtml.dll

Groetjes,

Pieter
 
Hi Pieter!
Heb net alles gedaan en PC opnieuw opgestart.
Mijn vrouw achter PC gezet, ze ging op de pagina van www.dvhn.nl en op de Paas Puzzel.
Hij gaat laden, spel begint in Flash. Zodra ze op de eerste eitje klikt krijg ze gelijk opnieuw de foutmelding.
Dat is dus :( :(

En nu??
grtz
Falco
 
Welke versie van IE en Windows en heb je wel Macromedia Flash geinstalleerd staan?

Groetjes,

Pieter
 
IE versie 5.50.4134.100
Windows ME
Flash Player versie 6.0 r65
Schockwave ActiveX Control versie 8,5,1,102

Deze PC gaat via de kabel (Essent).

Falco
 
Bedankt Pieter!
Het schijnt dat het probleem zit in het IE dat bij ME hoort.
Helaas is bij Microsoft (naaiers:() niet meer mogelijk om een andere versie van IE 5.5 te downloaden.
Volgens de Microsoft site het probleem is dat mijn versie 5.50.4134.100 zou moeten vervangen worden met versie 5.50.4134.0600.
Maar ja, deze is niet meer te downloaden. En omdat ik niet echt blij was met IE 6, wil ik deze ook niet downloaden. Dus...het ziet er uit dat ik met de foutmelding moet blijven. :(:(
Falco
 
Dat is waar ook. Jij had met IE6 ook allerlei problemen.

Die eerste site had je ook niks aan?

Groetjes,

Pieter
 
Ja, maar dan word ik door gelinkt hier:
http://support.microsoft.com/?kbid=265244

Helaas kom je niet verder omdat microsoft dan niet mogelijk maakt. #%!*%$#@ :(

Op bovenstaande link staat dus ook over de andere versie.
Overigens op mijn PC staan 2 MSHTML.DLL's, hier =
1- C:\WINDOWS\SYSTEM (versie 5.50.4134.100)
2- C:\WINDOWS\VCM (versie 6.0.2600.0)

Op de site van Microsoft kan ik ook de download van SP2 voor de IE 5.5 NIET VINDEN.
Ik stop nu even, ga B & v D kijken met een pilsje.

Nogmaals veel dank voor je snelle reactie
Grtz
Falco
 
Geplaatst door falconetti

1- C:\WINDOWS\SYSTEM (versie 5.50.4134.100)
Op de site van Microsoft kan ik ook de download van SP2 voor de IE 5.5 NIET VINDEN.

Klopt IE5.5 wordt niet meer aangeboden door M$

"Internet Explorer 5.5 Service Pack 2 (SP2) has now entered the Extended Support phase of the Windows Desktop Product Life—Cycle Policies.
When a version of Internet Explorer enters the Extended Support phase, this means the browser version will no longer be available to download, but will continue to receive no-charge security updates until the end of the Extended Support period.
For Internet Explorer 5.5 SP2, the end of the no-charge support period is December 31, 2003. Security updates will continue to be available to current Internet Explorer 5.5 SP2 users until the end of this no-charge support period."

Maar niet getreurd: http://browsers.evolt.org/download.php?/ie/32bit/5.5_SP2/ie55sp2.exe

Groetjes,

Pieter
 
Bedankt Pieter! Het zit nu dus zo: ik heb daar de SP2 gedownload. Na installatie is mijn werkbalk van IE in het engels! Kreeg hierop direct commentaar van mijn kinderen…
Ben nog op dat site gegaan waar mijn vrouw puzzelde. Ik kreeg geen foutmelding met MSHTML maar nu kwam een andere melding over een onbekende fout en ik kon het foutrapport naar Microsoft laten gaan. Bekende verhaal.
Ik vermoed dat het probleem zou in de versie van IE zitten.
Met de SP2 is dus niet opgelost, behalve dat gezeur van de kids over engels.
Nu weet ik het echt niet meer.

grtz
Falco
 
Hi Falconetti,

Het engels zou niet zo erg zijn als je nu van de fouten af was.
Als je nog zin hebt om IE6 te installeren op een schone ondergrond, moet je het maar zeggen. Dan loods ik je daar wel doorheen.

Groetjes,

Pieter
 
Hoi Falconetti,

Ik kan niks beloven. Bij mij werkt IE6 prima, maar ik heb hem dan ook alleen maar op mijn XP computer.

Groetjes,

Pieter
 
We kunnen het proberen...als dat maar goed gaat..
Is dan weer in het Nederlands?
Falco
 
Hoi Falconetti,

Als je de installer in de goede taal pakt, is daarna alles weer Nederlands. Lees gewoon rustig de instructies en als je nog vargen hebt stel ze dan voordat je begint.
Download bij Microsoft de installer van IE6: http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/ie6sp1/default.asp
Zorg er wel voor dat je de juiste taalversie selecteert.
Dan sluit je alle IE en OE vensters en draai je IERadicator: http://www.litepc.com/ieradicator.html
Dan sluit je zoveel mogelijk programma's af en start je de installer. Deze haalt dan de rest op en installeert IE6.
Houdt wel de internetverbinding open, anders kan de installer de rest niet downloaden.

Groetjes,

Pieter
 
OK Pieter, dat is duidelijk.
Welke instructies moet ik 'gewoon rustig' lezen? en
Wat is dat IERadicator?
Moet ik, na downloaden, alle progjes sluiten (anti-virus,ZA,etc)?
Met deze PC zit ik op de kabel dus de verbinding zou toch geen probleem zijn?
Grtz
Falco
 
Instructies: mijn bericht en op de site van IERadicator.
IERadicator haalt alles van IE weg. Het is eigenlijk bedoeld voor mensen die IE helemaal niet meer willen gebruiken, maar een mooi middel om alle oude fouten weg te halen.
Zoveel mogelijk afsluiten tijdens het draaien van IERadicator en de installer. Dan kan het ook de installatie niet verstoren.
Sommige verbindingen sluiten zich na een bepaalde periode van inactiviteit, maar dat is bij kabel geen gevaar.

Groetjes,

Pieter
 
OK,
Jou bericht is uitgeprint en ook de installation manual van IERadicator.
Heb beide bestanden gedownload.
Ik ga nu even broodje eten en moet kort nog weg. Daarna ga ik proberen. Ik hoop dat niets anders verwijdert wordt, anders krijg ik de familie over me heen:D
Groetjes
Falco
 
Maak je maar geen zorgen. Als je de goede volgorde aanhoudt is er niks aan de hand.
Je krijgt in ieder geval alles weer Nederlands, dus daar kunnen ze niet meer over mopperen.

Ik hoor het wel,

Pieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan