msi.com bestand foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcfixrookie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2013
hallo,

sinds kort ben ik zelf een beetje aan de gang gegaan met het proberen te repareren van een oude pc mbv het xp besturingssysteem. na een tijd nodig te hebben gehad voor reparaties aan de hardware heb ik.nu het besturingssysteem.kunnen installeren waarbij ik alles aan de praat heb gekregen. het enige probleem is dat wanneet ik de c schijf wil openen, via deze computer, ik de foutmelding `kan bestand msi.com niet vinden` krijg waardoor de schijf ontoegankelijk is. kan iemand mij hiermij helpen? alvast bedankt

Rechtsklik eens op de C: schijf, en kies voor Verkennen. Dus niet dubbelklikken en ook niet kiezen voor Openen na rechtsklikken.
Ik vermoed namelijk dat er een autorun.inf bestand staat in de hoofdmap van C: ...

Tijs.

ik heb gezocht binnen de c schijf naar een autorun.inf, geen resultaat.

Eerst maar eens terugmelden of met Verkennen het wel lukt?

Tijs.

het verkennen van de c schijf is mogelijk via de aangeweze route, het bestand is echter niet te vinden

Dan is de volgende vraag of je op andere schijfletters (DVD-rom speler, USB-stick etc.) dezelfde melding krijgt.
Indien ja, dan zal er in de registry iets zijn dat ervoor zorgt dat bij de standaardactie (zal wel Openen zijn) in plaats van Verkenner/Explorer dat msi.com wordt aangeroepen. Technisch betekent dit een verkeerde associatie van "Drive" (=schijfletter).
Je kunt hier voor XP fixes voor bestandstype associaties downloaden. Specifiek zou je dus de Drive bestands-associatie reparatie moeten downloaden. Downloaden, uitpakken, en het dan uitgepakte xp_drive_association_fix.reg bestand dubbelklikken. Ja geven op de vraag of het aan het register moet worden toegevoegd. Daarna de pc herstarten en kijken of je probleem is opgelost.

Tijs.

Heb je een MSI moederbord? misschien dat de driver voor de hdd niet helemaal correct is.
Kijk eens in apparaatbeheer bij Schijfstations.
Ik zet dit neer omdat op de hulp van tijs niet meer wordt gereageerd.
Terwijl hij toch je helpt, dan.
En wat gebeurd er als je rechtsklikt op Deze computer en op Eigenschappen klikt?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan