MSI Geforce n260GTX

Status
Niet open voor verdere reacties.

catterybubbels

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Ik heb een Acer M3600 waarvan de videokaart stuk was, Geforce 8600gs vervangen door een Geforce n260 GTX.
Ik had deze online besteld maar er stonden geen minimum verreisten vermeld.
Blijkt nu bij de handleiding dat minimum Core 2/Quad of QX9650 processor nodig is.
De processor in de M3600 is een intel E4500, alles werkt momenteel naar behoren maar blijft dit wel zo en kan of moet ik mijn processer verzwaren?
Moederbord acer 946gzt V1.0.

Ja, die E4500 is toch een Dual Core?
Dan zou het moeten kunnen.

Echter, je moederbord is van een merk pc en niet van bij.v MSI.
Dit heb ik ook hoor, maar je kan beter een MSI moederbord hebben.

De m3600 is een desktop.

Past elk moederbord in de Acer case? De case is een midi tower, ik heb zelfs een stukje moeten weg halen om de kaart te kunnen plaatsen. Welk MSI moederbord raad je dan aan?

Hoi !

Sorry, maar merk mobo maakt niets uit !

Weer zo'n broodje aap-verhaal !

De chipset is bepalend; er zit wel kwaliteitsverschil tussen de verschillende mobo-producenten, maar Acer betrekt z'n produkten gewoon van een fabrikant zoals MSI of Foxconn.
Het enigste wat verschilt is het bios.

@T.S.: Je kunt beter doorsparen voor een upgrade-setje, bijv.: http://www.alternate.nl/html/produc...0_-_4GB/-1080463/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

Greetz,

Harry.

Het kan nog wel net hoor. Ik zou overstappen oop een desktop.

dan graag pas reageren als je voor jezelf meer info achterhaald hebt en dus had kunnen weten dat het een desktop was.

Echter, je moederbord is van een merk pc en niet van bij.v MSI.
Dit heb ik ook hoor, maar je kan beter een MSI moederbord hebben.

Waar denk je dat acer bijv zijn bordjes vandaan haalt??Bijv van MSI een oem bord)
Waarom zou er trouwens een nieuw bord inmoeten??

@ts: neen idd je processor is de sterkste niet voor die kaart.Maar dat gaat wel samen hoor.een processor updrade is niet noodzakelijk.en dat je geadviseerd wordt een ander bord te plaatsen is al helemaal complete onzin.

EDIT:Harrysnor is me net voor terwijl ik dit aan het typen was.Harry en ik bedoelen dus hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Dus de e4500 dual core geeft voldoende om de MSI Geforce n260 GTX 896DDR zijn prestaties naar behoren te benutten? De processor verzwaren heeft niet veel zin tenzij je een beter modo en meer geheugen plaatst?

Hoi !

Het is het verhaal van de zwakste schakel !

Je kunt niet 100 % genieten van alle kwaliteiten van je 260 GTX, maar daarom heb je er vast genoeg plezier van.

Gewoon draaien met dat ding, en niet teveel nadenken.

Greetz,

Harry.

@catterybubbels: Normaal is zo dat je procesor en videokaart idd een beetje in verhouding moeten liggen.Op elkaar afgestemd om idd de beste prestaties te krijgen.dit geld eigenlijk voor je gehele systeem.
Maar op nu op voorhand maar te zeggen dat je maar een ander msi bord moet kopen(zoals aangegeven door iemand anders)zonder daarbij verdere info te vragen cq geven is niet manier van doen.En wat schiet je op met alleen maar een ander bord.(?)

Een setje zoals Harrysnor aangaf kan een oplossing zijn.Daar zit natuurlijk weer een prijskaartje voor je aan vast.Dat is een keuze die jezelf moet maken.
Nogmaals je processor is net wat te licht voor je kaart.Maar het gaat wel.Het is ook maar net welke eisen jezelf stelt aan je systeem.;)

Ik dacht dat Acer ook zelf moederborden maakt.
Want dit doet Packard Bell dus wel, en die moederborden zijn niet fantastisch.

Heb eventjes met PC wizard de gegevens van het moederbord opgevraagd, de fabrikant is Broadwater.

Algemene Informatie :
Fabrikant : Acer
Product : E946GZ
Versie : Niet nader omschreven
Serienummer : Niet nader omschreven
MP Ondersteuning : Ja, 2 CPU(s)
Versie MPS : 1.4

Chassis Informatie :
Fabrikant : Broadwater
Type : Desktop
Versie : 946GZT-AM2
Serienummer : Niet nader omschreven