MSi gx60 heeft kuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yscheffer

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
Hallo,

Ik heb sinds een week de Msi Gx60:
Operating System
Windows 8 64-bit
CPU
AMD A10-4600M 95 °C
Trinity 32nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-12-28)
Motherboard
Micro-Star International Co., Ltd. MS-16FK (P0) 47 °C
Graphics
Standard Monitor (1920x1080@60Hz)
512MB ATI AMD Radeon HD 7660G (MSI) 46 °C
2048MB ATI AMD Radeon HD 7970M (MSI)
CrossFire Disabled
Hard Drives
699GB Western Digital WDC WD7500BPKT-22PK4T0 (SATA) 35 °C

Nu valt mijn fps erg tegen bij het gamen, ik heb het gevoel dat 12 fps op een spel als MW2 toch iets te laag is. Daarnaast is de temperatuur van de cpu zoals je kunt zien 95 graden Celsius, dit is na ongeveer een uurtje niets anders doen dan facebooken. Heeft iemand van jullie misschien ervaring met deze laptop of een idee wat ermee aan de hand zou kunnen zijn?

Mvg,

Ynze Scheffer

95 graden lijkt me sterk. Dan zou die door moeten branden.

Is de laptop van plastic?
Dan kan een oorzaak zijn dat de warmte niet goed geleid word...

Voor de rest moet je in game aanzetten dat de de 2048MB ATI AMD Radeon HD 7970M kaart gebruikt word i.p.v de HD 7660G.

De laptop is van plastic en gedeeltelijk van aluminium, en ik vond 95 graden inderdaad ook erg warm..

Ik denk zelf ook dat het probleem ligt bij de 2 grafische kaarten, maar krijg het niet voor elkaar om de HD9790M te gebruiken. Ik heb het energieschema op 'Gaming' staan en daarnaast staat in de AMD Control Center ook alles ingesteld op hoge prestaties.

De laptop is van plastic en gedeeltelijk van aluminium, en ik vond 95 graden inderdaad ook erg warm..

Ik denk zelf ook dat het probleem ligt bij de 2 grafische kaarten, maar krijg het niet voor elkaar om de HD9790M te gebruiken. Ik heb het energieschema op 'Gaming' staan en daarnaast staat in de AMD Control Center ook alles ingesteld op hoge prestaties.

Ik weet niet hoe bij jouw de 2 kaarten zijn geconfigureerd.

- Word de HD 7970M pas gebruikt wanneer het nodig is? (Anders de HD 7660G) - Overbodig gebruik?
- Of staat de HD 7660G helemaal uit? en gebruik je alleen de HD 7970M

Staat er niet ergens is de bios een optie dat je alleen de HD 7970M als videokaart kan gebruiken?
Waarschijnlijk word je processor wat minder warm dan, omdat je IGP HD 7660G dan niet meer gebruikt. Ook zal de laptop wat langer mee gaan op je accu.

Laatst bewerkt:
De HD7660G zou alleen gebruikt moeten worden wanneer er grafisch geen zware taken zijn. Dit zou ook stroom besparen. De accu gaat juist sneller leeg wanneer de HD7970M gebruikt wordt, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem om te zetten..

Nee, alle beschikbare software stond er al op. Ik heb nog wel het een en ander ge-update maar dat maakte geen enkel verschil. Ik denk dat ik maar even langs de plaatselijke computer dokter fiets vanmiddag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan