MSI K7t Pro2 266Mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Ik had de laatste weken erg veel problemen met de pc. Ik dacht ik installeer xp opnieuw. Terwijl xp bezig was met installeren van de apparaten kreeg ik een blauw scherm met irq not or less equal. Telkens als ik de xp installatie opnieuw start vervalt de pc in een loop, telkens wordt de pc opnieuw opgestart. Nu heb ik al ander geheugen geprobeerd maar werkt ook niet. andere videokaart had ik ook al geprobeerd, maar ook dat hielp niet. Ik denk nu aan iets anders maar wat weet ik niet precies.

PS systeem eigenschappen
MSI K7T266 PRo2 Rev 2.0
AMD Athlon 1400 Mhz
266 MB DDR Ram

Heb ik niet zoveel aan. Zit namelijk ook midden in het proces van installatie en geheugen en videokaart had ik al vervangen.

Troubleshooting a Stop 0x0000000A Error in Windows XP.

Installeer je nu XP op een geheel lege schijf? Of staat\stond XP er al op?

Installeer XP op een zo kaal mogelijk systeem: haal alle kaarten eruit die niet nodig zijn, zoals modem, ethernet, geluidskaart etc. (Zie ook andere tips in de MS-link).

Groetjes,
Bennie

Wil ik proberen alleen is het nu zover dat de pc niet eens meer in zijn bios scherm komt. Ik zet de pc aan en het enige wat ik hoor is de cooler en een de cdrom hoor ik draaien verder gebeurd er niets.

PS Er stond al xp, die heb ik nu verwijderd en was dus bezig met nieuwe installatie

Nog wat de lampjes van die usb beveiliging zijn allemaal rood

Geplaatst door dvham
Wil ik proberen alleen is het nu zover dat de pc niet eens meer in zijn bios scherm komt. Ik zet de pc aan en het enige wat ik hoor is de cooler en een de cdrom hoor ik draaien verder gebeurd er niets.

Wat heb je tussen dit bericht en het eerste gedaan? Als er nu helemaal niets meer gebeurt, lijkt me dat er meer aan de hand is (terwijl je eerder nog wel XP kon installeren). Controlleer aan kabel(aansluitingen) nog eens goed. En je kan ook helemaal niet in de BIOS komen?

Groetjes,
Bennie

Ik heb de bios instellingen gereset in default en ik had eerder de cooler vervangen omdat deze erg veel geluid maakte maar dat kan niet de oorzaak wezen.

Nu heb ik ethernet en usb eraf gehaald.

Ik heb nu alleen hdd cdrom en pci vga kaart erin zitten.

Dus als je nu de PC aanzet, zie je alleen een zwart scherm? Zie je ook geen BIOS-informatie langskomen? Kan je ook niet booten vanaf de XP-CD? Met opstartdiskette ook nada?

Groetjes,
Bennie

Inderdaad, geen bios, geen boot mogelijkheid alleen zwart scherm.

Ik kan me niet anders voorstellen dat het probleem hardwarematig is. Begrijp ik het goed dat je nog in de BIOS kan komen? Zo ja, wordt daar alles correct herkend?

Groetjes,
Bennie

Koppel eens alle apparaten los van het moederbord en van de voeding en start alleen op met videokaart en toetsenbord aangesloten. Met een beetje geluk krijg je dan wel beeld. Koppel dan een voor een alles weer aan en zo kan je controleren of er iets met de HD, floppy of cd-rom is. Als een HD blijft hangen krijg je namelijk ook de post niet meer.

Het is dus van kwaad tot erger gegaan. Aanvankelijk kon je nog wel - zij het met problemen - XP installeren. Daarna kon je nog wel in de BIOS komen (die heb je immers gereset). Daarna heb je de cooler vervangen, ethernet en USB verwijderd, met als gevolg dat je nu helemaal niets meer kan.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is om alles nog eens goed na te lopen: voeding, koeling, bekabeling, etc.

Mischien hebben anderen nog briljante suggesties:)

Groetjes,
Bennie

Ik heb alles losgekoppelt behalve videokaart en toetsenbord en heb cpu en memory laten zitten verder niets , toen aangezet alleen draait de cooler en heb geen beeld.

Dat is mis dan kan het aan de videokaart, cpu, geheugen of mobo liggen. Maar dat had jezelf ook al wel bedacht denk ik. Je kunt echter nog eens proberen om de bios te resetten met het jumpertje. En anders als je nog een andere pc hebt met grafische kaart en memory ff overzetten om het te testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan