MSi laptop kapot na reparatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bridleless

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2016
Berichten
1
Hallo,

Ik heb vorig jaar een gloednieuwe MSi gaming laptop gekocht. Tot 2 weken geleden nooit problemen mee gehad qua software of iets in die trant. Toen ik 2 weken geleden mijn laptop openende zag ik dat er een klein barstje in het beeldscherm zat en dus een deel van het scherm wegviel. Balen, maar dat is te maken. Afgezien van het kapotte scherm functioneerde de laptop nog prima.
Ik ben toen gelijk voor reparatie naar een lokale computerzaak gegaan die goed aangeschreven stond en heb mijn laptop in goed vertrouwen achtergelaten. Ze zouden het beeldscherm vervangen en dan zou die het weer goed moeten doen.
Een paar dagen later kon ik hem dus weer ophalen. Toen ik thuiskwam wilde ik de laptop opstarten en kwam hij niet verder dan een zwart scherm en een oranje aanknop. Ik dus gelijk weer terug naar die computerzaak met de laptop. Daar zeiden ze van niks te weten, maar er wel naar te willen kijken. Oké, ik mijn laptop dus daar weer achtergelaten. Vandaag dus een telefoontje gekregen met de mededeling: 'ja, we kunnen de fout niet vinden en het is ook niet een harde schijf defect zoals je had aangegeven te denken. Dus we willen hem opsturen naar de fabrikant.'
Ten eerste heb ik nooit tegen hun gezegd dat ik dacht dat het aan de harde schijf zou kunnen liggen! Mijn laptop functioneerde prima, geen virussen of wat, voordat ik hem naar de winkel bracht met het defecte scherm. Ik vind het dus vreemd dat ik een kapotte laptop mee naar huis krijg. Je zou denken dat ze zo'n ding eerst zelf testen voordat ze hem aan de klant teruggeven.

Ik hoop dus dat iemand mij misschien verder kan helpen of misschien een soortgelijke ervaring heeft.
Het gaat hier overigens om het model MSI GP60.
 
Heb je niet nog gewoon garantie? (nee niet op bastje in scherm, dat begrijp ik)
 
Heb je nog de bon van aankoop?
daar staat meestal wel op hoelang je garantie hebt.

Volgens mij heb je sowieso een standard garantie op elk elektronisch apparaat.
maar je moet nog wel de bon hebben!

Een tip voor de volgende keer. als je iets weg brengt ter reparatie vraag die person daar om de PC/laptop aan te doen.
ga pas weg als je zeker weet dat het apparaat helemaal in orde is. Anders kunnen ze zeggen dat je thuis iets verkeerds hebt gedaan.
Als ik iets weg brengt ter reparatie ga ik pas weg als het apparaat weer normaal opstart. ik heb helaas in het verleden een soortgelijke ervaring gehad....

Covux
 
Tja. In juridische zin wordt zoiets altijd een welles/nietes verhaal. Jij tegen de winkel. Wat je eventueel kunt doen is de laptop naar een andere winkel brengen en deze vragen naar de laptop te kijken en er een rapport van de te schrijven.

Bij een schermreparatie moet ik meteen denken aan een vergeten stekkertje links of rechts. Wil nog wel eens gebeuren in een laptop. Maar zou, zoals je terecht opmerkt, bij een test op moeten vallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan