MSi moederbord fsb te hoog?

Status
Niet open voor verdere reacties.

natascha26

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Berichten
508
Ik snap iets niet

een paar maanden geleden heb ik een nieuw mobo gekocht met cpu (core2duo E4500) en 1gb geheugen...De pc draaide een tijdje goed tot hij begon met spontaan uitschakelen.

Soms al na 10 minuten soms na een uur. Na even zoeken bleek ik hardnekkige spyware te hebben, dit hebben we allemaal kunnen verwijderen en probleem leek opgelost.

Tot vandaag.

Pc schakelt zich zelf weer steeds uit. Nu heb ik het programma Dual Core Center draaien. Hiermee kun je de temp, fsb en fan snelheid aflezen van je mobo. Nu staat in mijn bios de fsb op 200. Maar als ik mijn pc aanzet en ik ga kijken bij de dual core center draait mijn fsb op 270. Hij is dan ook paars als teken dat het niet goed is. Nu kan ik hem tweaken zodat hij door dat programma alsnog op 200 draait maar volgens mij is dat niet de bedoeling.

Kan iemand mij vertellen hoe dit zou kunnen komen en hoe ik het evt kan oplossen en natuurlijk of dit de oorzaak van mijn problemen is.

Specs pc:

MSI p4m900m2-l
core2duo E4500
2gb pc4200 533 ddr2
2x 250gb ide hdd
1x 80gb ide hdd
dvd brander ide
1 extra case fan
trust 420 watt dual fan voeding
 
Ik denk dat je een heel ander probleem hebt, en dat is die beroerde Trust voeding...
 
ja ik hoor vaker dat trust slecht is, maar ook die is maar iets ouder dan de rest en hebben hem laatst onder een stress test gegooid en alles bleef heel stabiel...
 
Oud of nieuw zegt niets bij een Trust voeding...

En stabiel zeg je? Volgens mij post je een probleem dat de pc steeds uitvalt:eek:
 
ja haha pc valt idd gewoon uit...zonder waarschuwing of wat ook gaat gewoon uit.

ik bedoelde met stabiel de 12v lijn die bleef constant.

En temp ook bekeken met everest en die is dacht ik ook wel goed.

mobo = 38
cpu = 21
core 1 = 30
core 2 = 30
temp 250 gb schijven = 33 om 38
voltage cpu core = 1.2
voltage +12v = 12.4
 
cFHyqTj-ul53a486aB9H-bubpMJNSqgh025C.jpg



Dit geeft het dual core center aan als ik mijn pc net heb opgestart...Volgens mij is dus die fsb niet goed maar heb dus geen idee hoe dit kan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan