MSI moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chippy4444

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2000
Hallo helpers van Nederland.

Ik heb de volgende vraag over een KT3 Ultra2(MS-6380E) moederbord.

Een kennis van mij heeft dit moederbord, en heeft daarop een AMD 2000 xp geplaatst.
Alles op dit moederbord m.b.t. de processor wordt automatisch ingesteld.
Behalve de basissnelheid die blijft op 100 MHz staan.
Na mijn weten hoort deze basissnelheid op 133 MHz staan.
Alleen wanneer we deze instellingen opslaan in de bios en de computer opnieuw opstarten
reageert het systeem nergens meer op, en moet eerst de bios worden gereset, en opnieuw
worden ingesteld voordat er met de computer weer valt te werken.

Als de basissnelheid op 100 MHz blijft staan werkt het systeem goed alleen loopt het systeem
dan op 1250 MHz in plaats van 1. 67 gigahertz.

De enige oorzaak die ik kan bedenken is dat er op dit moederbord geen 333 MHz ram aanwezig
is maar 266 MHz ram, maar daar ben ik ook niet zeker van.

Heeft iemand hier ervaring mee, en kan mij misschien vertellen waarom het systeem niet op
1. 67 gigahertz wil draaien.

een dag of wat geleden had iemand exact of bijna exact hetzelfde probleem, het zat 'm in de jumpers naast / achter de geheugenbankjes als ik mij niet vergis.

Ik ga even zoeken...............

het is niet helemaal exact hetzelfde probleem, maar het lijkt er "griezelig" veel op:

Ondanks het feit dat de oplossing aan het eind staat, advies : lees even alle berichten door (3 pagina's !)

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=101572&perpage=20&pagenumber=1

en ALS de oplossing ook bij jou werkt, laat het dan even weten svp, da's makkelijk voor anderen die ook zo'n plankje hebben..................

Het gek is dat in de bios de klok frequentie van de CPU
in de bios wel is in te stellen op 133 MHz.
Maar dat het systeem naar deze instellingen niet meer reageert.

Het geheugen wat hij op dit moederbord heeft hoort ook op 133 MHz te draaien, dus dat kan volgens mij het probleem niet zijn.

Als er op moederbord een jumper zit die ervoor zorgt dat de CPU standaard 133 MHz draait, dan zou het systeem toch helemaal niet meer opstarten ?

Ja, als de bios is in te stellen op 133 maar de jumper op het mobo houdt het tegen, dan kan het bios m.i. "hoog en laag springen", maar het bios legt het dan af tegen de jumper...................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan