Chippy4444
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 nov 2000
Hallo helpers van Nederland.
Ik heb de volgende vraag over een KT3 Ultra2(MS-6380E) moederbord.
Een kennis van mij heeft dit moederbord, en heeft daarop een AMD 2000 xp geplaatst.
Alles op dit moederbord m.b.t. de processor wordt automatisch ingesteld.
Behalve de basissnelheid die blijft op 100 MHz staan.
Na mijn weten hoort deze basissnelheid op 133 MHz staan.
Alleen wanneer we deze instellingen opslaan in de bios en de computer opnieuw opstarten
reageert het systeem nergens meer op, en moet eerst de bios worden gereset, en opnieuw
worden ingesteld voordat er met de computer weer valt te werken.
Als de basissnelheid op 100 MHz blijft staan werkt het systeem goed alleen loopt het systeem
dan op 1250 MHz in plaats van 1. 67 gigahertz.
De enige oorzaak die ik kan bedenken is dat er op dit moederbord geen 333 MHz ram aanwezig
is maar 266 MHz ram, maar daar ben ik ook niet zeker van.
Heeft iemand hier ervaring mee, en kan mij misschien vertellen waarom het systeem niet op
1. 67 gigahertz wil draaien.
Ik heb de volgende vraag over een KT3 Ultra2(MS-6380E) moederbord.
Een kennis van mij heeft dit moederbord, en heeft daarop een AMD 2000 xp geplaatst.
Alles op dit moederbord m.b.t. de processor wordt automatisch ingesteld.
Behalve de basissnelheid die blijft op 100 MHz staan.
Na mijn weten hoort deze basissnelheid op 133 MHz staan.
Alleen wanneer we deze instellingen opslaan in de bios en de computer opnieuw opstarten
reageert het systeem nergens meer op, en moet eerst de bios worden gereset, en opnieuw
worden ingesteld voordat er met de computer weer valt te werken.
Als de basissnelheid op 100 MHz blijft staan werkt het systeem goed alleen loopt het systeem
dan op 1250 MHz in plaats van 1. 67 gigahertz.
De enige oorzaak die ik kan bedenken is dat er op dit moederbord geen 333 MHz ram aanwezig
is maar 266 MHz ram, maar daar ben ik ook niet zeker van.
Heeft iemand hier ervaring mee, en kan mij misschien vertellen waarom het systeem niet op
1. 67 gigahertz wil draaien.