msi moedwerbord kan niet meer aan dan 2 gig

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
goede avond

ik heb een probleem. ikm heb een nieuwe moederbord moeten kopen.een msi p7 n diamond. nu heb ik 8 gig corsia gehheugen er in zitten, met instaleren krijg ,ik steeds een blauscherm.

als ik met 2 gig aan de gang gaat werk de pc prima, maar zo dra ik er nog 2 ig in doet krijg ik al een blauscherm

wie weet raad

alvstr bedankt djoeke.

Kijk eens of die andere die je er dan bij doet kapot zijn. Oftewel, probeer ze eens in een andere computer.

Kijk eens of die andere die je er dan bij doet kapot zijn. Oftewel, probeer ze eens in een andere computer.

heb ik al gedaan zelfs bank voor bank op de pc geprobeert. toen was er niets aan de hand . alleen maar zodra er meer dan 1 bank in zit is het ellende

Dan kan dat vrije plaatsje in je moederbord kapot zijn. Doe eens een bestaand balkje in je vrije plek.

Aha. Dan is het andere balkje niet compatibel met het moederbord. staat er op de sticker van dát balkje hetzelfde als op dat andere balkje? Ik denk van niet. Ik heb trouwens ook ooit gezien dat er een moederborden zijn waar de twee rechtse balkjes DDR zijn en de andere twee DDR2

Welke foutmeldingscode krijg je bij het blauwe scherm?

Het klinkt alsof een van je geheugen DIMMS defect is.
Draai eens memtest86 voor een nachtje (deze kan je downloaden van Memtest86.com, en moet je branden op een CD).
Gebruik verschillende configuraties, dus test eerste met de ene DIMM en vervolgens met de andere DIMM en vervolgens allebei.
Als er fouten op zijn getreden, sluit dan uit welke geheugen-DIMM defect is. Vervolgens
kan je aanspraak maken op de garantie op je geheugen, en als je het terugbrengt naar de
winkel krijgt je vrijwel altijd gelijk een nieuwe mee terug.

Succes!

Aha. Dan is het andere balkje niet compatibel met het moederbord. staat er op de sticker van dát balkje hetzelfde als op dat andere balkje? Ik denk van niet. Ik heb trouwens ook ooit gezien dat er een moederborden zijn waar de twee rechtse balkjes DDR zijn en de andere twee DDR2

ik heb toen der tijd 2 set geheugen gekocht, op de bankjes staan het zelfde nummer , dat zou ook geen probleem moeten zijn .

corsair dominator

set 1 cm2x2048-8500c5d 08280025

set 2 cm2x2048-8500c5d 09052047

dit is ook geen probleem

allebei DDR2 of DDR3? En allemaal zelfde snelheid? Als maakt de snelheid niet uit, is het toch handiger met alles hetzelfde, omdat je snelle past zich aan aan de slome.

allebei DDR2 of DDR3? En allemaal zelfde snelheid? Als maakt de snelheid niet uit, is het toch handiger met alles hetzelfde, omdat je snelle past zich aan aan de slome.

allebij ddr 2

ik heb nog een vraag is deze sli of niet .kan het nergens vinden op de site staat het ook niet dudelijk,

Welke foutmeldingscode krijg je bij het blauwe scherm?

Het klinkt alsof een van je geheugen DIMMS defect is.
Draai eens memtest86 voor een nachtje (deze kan je downloaden van Memtest86.com, en moet je branden op een CD).
Gebruik verschillende configuraties, dus test eerste met de ene DIMM en vervolgens met de andere DIMM en vervolgens allebei.
Als er fouten op zijn getreden, sluit dan uit welke geheugen-DIMM defect is. Vervolgens
kan je aanspraak maken op de garantie op je geheugen, en als je het terugbrengt naar de
winkel krijgt je vrijwel altijd gelijk een nieuwe mee terug.

Succes!

ik draai windows vista 64 bit ultimate legaal

Er zitten vier banken op het moederbord, zijn die allemaal bezet.

Laatst bewerkt:

een moederbord dat twee type geheugen ondersteund?
lijkt mij sterk

meschien bedoel je dual channel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan