MSI VS LENOVO + wat vragen

• Onderwerp starter Onderwerp starter DrPc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DrPc

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Hallo Allemaal,

Allereerst: Ik ben nieuw op dit forum :d

Ten tweede twijfel ik nu al een tijdje over de aanschaf van een laptop. Twee laptops spreken mij erg aan:

1. MSI GE70 0ND-267NL --> http://www.alternate.nl/html/shop/p...product_code=57286397&&utm_source=kieskeurig&
2. Lenovo IdeaPad Y500 MBG2BMH --> http://www.laptopshop.nl/product/31...novo-ideapad/lenovo-ideapad-y500-mbg2bmh.html

Belangrijke eisen waren: goede snelle processor, goede videokaart, scherp en helder scherm, 15,6 inch of groter.

Nu heb ik een aantal vragen:
1. Wat vinden jullie van deze twee merken en zouden jullie wat ervaringen met mij willen delen? (ik ben zelf niet bekend met de merken).
2. Wat is cache SSD precies en start een laptop sneller op door cache SSD?
3. Welke van de twee zouden jullie zelf kiezen? En waarom??

Alvast Bedankt!

Hallo DrPc,

Welkom op Helpmij.nl. Ik heb het een en ander voor je bekeken. Zie onderstaand:

Proc:
- MSI (Intel Core i7 3630QM 2.4)
- Lenovo (Intel Core i7 3630QM 2.5)

Videokaart:
- MSI (NVIDIA GeForce GT 650M)
- Lenovo (NVIDIA GT 660M)

Scherm
MSI (Full HD 17 inch)
- Lenovo (Full HD met blacklight "Scherper en mooier")

Daarbij heeft de Lenovo laptop ook een verlicht toetsenbord en een SSD om mee te cachen. Cachen is zeg maar het geheugen van je HD, hoe snel hij kan denken. Voordat hij het door stuurt naar een ander component.
(Bij een normale HD is dat die 64MB cache, bij een SSd kan dit tot 3x zo hoger liggen)

> Persoonlijk zal ik voor de Lenovo gaan, deze is ook wat betrouwbaarder en heeft een 6 cellen batterij. Waardoor hij tot 6 uur mee kan gaan. Lenovo staat ook erg bekend om zijn goede service.

Volledige specificaties lenovo: http://www.lenovoshop.com/nl/prod/Lenovo%C2%AE+Y500+IdeaPad%C2%AE+laptop+(MBG2BMH)+Dusk+Black/55009963A1

Laatst bewerkt:
Ten eerste bedankt voor je reactie!
Nog een vraag: De Lenovo ondersteunt SLI (dual GPU). Er is een versie met 1 GPU en 1 met twee GPU's. (die kost 200 euro meer). Zal ik veel verschil merken tussen de twee?
En is het mogelijk om te gamen met de NVIDEA GT650M? Spellen die ik vooral speel: Assasins creed, minecraft, GTA 4 en 5 wil ik gaan kopen, misschien COD?

de GT650M is een mid range mobiel gpu kaartjes je kan er mee gamen maar verwacht geen hoge settings
wil je gaan gamen dan is de Lenovo echt de beste keuzen

de genoemde spellen zul je met beide laptops kunnen spelen
en bij SLI zul je een verschil zien als de drivers goed benut worden en dat gebeurt niet altijd in SLI maar het verschil kan wel zichtbaar zijn

Hallo Allemaal!

Na wat zoeken ben ik uitgekomen bij 3 laptops.
Lenovo IdeaPad Y500 MBG2BMH -->http://www.laptopshop.nl/product/315000/lenovo-ideapad-y500-mbg2bmh.html
MSI GE70 0ND-267NL --> http://www.alternate.nl/html/shop/p...product_code=57286397&&utm_source=kieskeurig&
ASUS N76VJ-T4006H --> http://www.saturn.nl/mcs/product/ASUS-N76VJ-T4006H,95952,391644,490572.html?langId=-11

Prijzen: MSI=1050 euro
Lenovo=1000 euro
Asus=720 euro
Ik vind kwaliteit en betrouwbaarheid belangrijk, aangezien ik een redelijk groot budget heb op dit moment, maar wel wil dat de laptop ongeveer 4-5 jaar meegaat.

De MSI viel al een beetje af door de hoge prijs, de betrouwbaarheid die niet zo goed was en de service die niet voldeed.
Nu blijven de LENOVO en de ASUS over. Ik kan geen goede keuze maken.

De asus is goedkoper en heeft goede specs. Hij heeft zeer goed geluid (BANG EN OLUFSEN) en asus staat bekend om zijn goede kwaliteit en service.
De lenovo heeft nog betere specs (SSD, betere GPU, verlicht toetsenbord etc etc, zie de link aub :)) maar is ook 280 euro duurder.

Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt :)

Hoi,

Als je hett er voor over hebt zou ik de lenovo kopen
1 videokaart is beter 2 resolutie is beter meer geheugen zoals je zelf al schreef..
Of je moet deze overwegen gelijk aan de lenovo maar wel goedkoper. alleen geen ssd

Laatst bewerkt:
Oke bedankt, maar als die ASUS die jij stuurde al 900 kost, dan ga ik liever voor de Lenovo omdat die ook een mooi toetsenbord heeft met backlight en SSD heeft waardoor de opstrattijd ongeveer 15 seconds is :)

Oke bedankt, maar als die ASUS die jij stuurde al 900 kost, dan ga ik liever voor de Lenovo omdat die ook een mooi toetsenbord heeft met backlight en SSD heeft waardoor de opstrattijd ongeveer 15 seconds is :)

Om terug te komen op je vraag. Alle genoemde spellen zijn goed speelbaar. Over GTA 5 ben ik niet zeker. Hier zijn dan ook nog geen minium specificaties van wat je nodig moet hebben.
Met de I7 zit je zoiezo altijd goed en als grafische kaart moet je denken aan GTX 660(Desktop) versie om hem goed te draaien.

Als je budget toereikend is, kan je het beste voor de SLI opstelling 2x GT650M gaan > Scoort ongeveer gelijk aan GTX660 en zal je zeker merken.

Laatst bewerkt:
De SLI kost in Nederland 1200 euro en dat is wel een beetje over het budget. Budget is maximal 1000, maar hoe lager hoe beter :)
Het is ook geen ramp als GTA 5 er niet op kan en ik ben trouwens geen hardcore gamer ;)

Ik gebruik de laptop dagelijks voor allerlei dingen zoals af en toe gamen, word, internet, muziek soms. Ik hou echter wel van snelheid en ik koop nu een iets nieuwere/snellere zodat ik hem over 4 jaar nog kan gebruiken.
Welke heft de beste prijs kwaliteit verhouding tussen deze twee laptops? (LENOVO en ASUS, zie boven?)

Lastig om te zeggen. De Asus ziet er ook netjes uit. De lonovo Kwa prestaties ongeveer hetzelfde als de Asus (Lenovo iets beter). Bij de Lenovo betaal je dan weer voor de extra's.

Zoals een Full HD scherm, blacklight, verlicht toetsenbord, SSD cache, 500GB extra opslag ruimte. Of jij dat de 280 euro extra waard vind? Persoonlijk vind ik van wel. 1600x900 resolutie. Is echt een ramp als je eenmaal 1920x1080 gewend bent.

Blacklight= dat er schaduwen in de hoek vallen. Zodat het scherm meer 1 geheel is gecentreerd naar het midden van het scherm toe.
De Lenovo laptop= wel meer feature proof algemeen gezien. Maar beide blijven goede keuzes.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of iedereen er nou overheen leest of dat ik het niet goed zie,
maar de msi heeft juist een betere videokaart namelijk de GT660M en de lenovo een slechtere videokaart namelijk de GT650M.
Als gamen echt je hoofddoel is zou ik niet twijfelen als ik jou was en gewoon de msi nemen ;)

(komt van een zeer tevreden msi gebruiker :))

Trouwens mijn GT570M is ongeveer gelijkwaardig aan een GT660M (denk ik)
En ik speel gta iv op med/high rond de 35 fps full hd, ik denk dat voor gta v je echt wel minimaal een GT660M nodig zult hebben.....

Owja, een HD7970M zou ook een goede optie zijn, bijvoorbeeld deze laptop.
Deze videokaart scoort hoger in veel benchmarks zoals in Unigine Heaven 2.1 bijna 3 keer zo hoog als de GT660M ;)
(Er is er wel nog maar één op voorraad bij 4Launch voor €999,- dus wacht niet te lang...)

Laatst bewerkt:
Asus N76VJ is inmiddels gekocht mede dankzij de goede prijs (660), Ik ga waarschijnlijk een SSD inbouwen zodat ik kan concurreren met duurdere systemen ;)

GTA, AC en COD kun je wel vergeten met een GT635M :rolleyes:
Maarja het is je eigen keus.....

concurreren zul je niet kunnen want grafisch is je laptop zwakker dan alle andere genoemde laptops

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan