MSI x48 Platinum

Status
Niet open voor verdere reacties.

madrofiel

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2005
Hey,

ik heb nu echt een groot probleem...., ik heb pas de MSI x48 Platinum gekocht omdat mijn P5K3 geen PCI-E 2.0 had voor mijn Ati HD3870 x2, maar nu ik deze mobo heb gaat echt alles in de soep, begin alles aangesloten en ik start ik kom niet verder als de bios daarna deed ik wat dingen en schoot ik ineens verder maar meer ook niet, het booten vond ik ook al zo lang duren dus ik haalde mijn DVD brander eruit en toen was het opgelost, maar nu start de hele PC niet op! Ik probeer een stuk of 10x te resetten en dan gaat hij eindelijk verder en laad hij windows, en je raad het al... vast gelopen.... weet iemand hier wat het echte probleem is? ik heb wel gelezen over dat hij errors gaf als je een IDE cd rom speler aansloot, maar ik heb wel meer dan dan. als jullie me kunnen helpen zou ik jullie heel erg dankbaar zijn.

M.V.G. Ronald Mourik

PC specs:
CPU: Intel Core 2 Extreme QX9650 3.0Ghz @ 4.2Ghz
DDR: OCZ DDR3-1800 @ 1600 Mhz
MOBO: MSI x48 Platinum
VGA: Ati Sapphire HD3870 x2
DVD Brander: Philips gaar ding..... (IDE)
HD: 500Gb Maxtor (SATAII)

Laatst bewerkt:
Hoi.

Ik denk dat je geen schone installatie hebt gedaan dus zal je windows opnieuw moeten installeren denk dat het dan beter gaat.
En als je windows hebt geinstalleerd zal je ook je moederbord en vga drivers etc. moeten installeren.

Modag

dankje voor je reactie, maare ik kan windows niet installeren want als ik er een dvd in doe dan slaat de hele pc bij de bios al vast

Hoi,

Ook als je de dvd-speler in de bios als first boot hebt gezet?
Modag

ik heb net een IDE schijf+ide dvd speler erop gezet en nu krijg ik windows install, en dan slaat hij vast =.= (en hij staat op default settings dus niet op 4.2ghz ;))

Alle driver updates gedaan ? Bios update etc:confused: ? Cdtje dat je bij het mobo krijgt ?
Het is het proberen waard :thumb:

Laatst bewerkt:
ik heb geen windows.... ik kom niet verder als de bios en soms iets meer

Hoi,

Je zegt het zelf in je eerste post speler gaar ding misschien is het verstandig om eerst een nieuwe dvd-speler er in te zeten.

Maar je hebt die dvd speler in de bios als first boot gezet.

Modag

Ik heb nu 3 DVD spelers geprobeert en 2 cd spelers, maar geen van alle doen het, bij alles wat ik verander gooi ik de hele bios weer op zijn kop en reset het weer. hij staat bij mij altijd op first boot

Hoi,

Ja dan ben ik er even uit misschien dat andere veel betere ideeen hebben en anders morgen even contact met de winkel zoeken.

Modag

ok toch bedankt.

het lijkt erop dat hij nu xp home door laat gaan.... even kijken wat hij gaat doen

Hoi,

Ik hoop voor je dat het goed gaat ik lees het wel.

Modag

ok, ik dacht dat het zou gaan lukken met windows home editions, maar ik had het dus fout. hij slaat vast bij 0% formatteren :'(

OS tested:
Win XP Media Center 2005 (Komt niet verder als "druk op een toets om windows setup op te starten" bericht)
Windows XP Home SP1a (komt niet verder als 0% formatteren)
Windows XP home SP1 ( slaat vast bij 20% formatteren)
Windows Vista (slaat vast bij de laad balk)
Windows Vista x64 (slaat vast na "windows is loading files")
Linux ubuntu (slaat vast bij opstarten...)
install XP op andere PC en dan na installatie overzetten.....(No harddisk found LOL)

nog te teste OS:
Windows XP pro x64 (zoek ><)

nu aan het testen:

Laatst bewerkt:
oke, ik heb nu alles geprobeert, ik ga morgen een simpele SATA dvd speler kopen en hopen dat dat werkt (dit is wat ik heb gelezen op internet dat werkt.) bedankt voor het meekijken en helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan