Hoi, ik ben bezig met het maken van een op javascript gebaseerde web applicatie. Momenteel heb ik een soort chat systeem gemaakt, die met behulp van een XHR een xml document opvraagt waar berichten instaan. Een voorbeeld van dit document (PHP gegenereerd) is:
Nu laat ik de MSG tags uitlezen in Javascript, en vervolgens DIVs op de pagina plaatsen om de berichten weer te geven. Dit werkt in principe goed in alle browsers, ook oudere versies van MSIE, maar niet in de nieuwste versie van MSIE.
Berichten worden verstuurd en ontvangen door het XHR, maar MSIE (nieuwste) geeft steeds aan dat het aantal berichten 0 is:
Alvast bedankt
Code:
<messages>
<msg id="5" user="Piet">hallo</msg>
<msg id="6" user="Jan">hoir</msg>
<msg id="7" user="Piet">andere tekst</msg>
</messages>
Nu laat ik de MSG tags uitlezen in Javascript, en vervolgens DIVs op de pagina plaatsen om de berichten weer te geven. Dit werkt in principe goed in alle browsers, ook oudere versies van MSIE, maar niet in de nieuwste versie van MSIE.
Berichten worden verstuurd en ontvangen door het XHR, maar MSIE (nieuwste) geeft steeds aan dat het aantal berichten 0 is:
PHP:
incoming=transport.responseXML.documentElement; //var transport is het ID van het XHR
messages=incoming.getElementsByTagName("msg");
field=document.getElementById("box");
for(i=0; i<messages.length; i++){ //messages.length blijkt in MSIE dus 0 te zijn, terwijl dat niet het geval is in andere browsers
nid=messages[i].getAttribute('id');
lastid=nid;
from=messages[i].getAttribute('user');
nuse=document.createTextNode(from+":");
nbol=document.createElement('b');
nbol.appendChild(nuse);
current=messages[i].firstChild.nodeValue;
ntxt=document.createTextNode(current);
nma=document.createElement("div");
nma.appendChild(nbol);
nma.appendChild(ntxt);
field.insertBefore(nma,field.firstChild);