msimn.exe is een fout opgetreden

Status
Niet open voor verdere reacties.

van.beurten

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
530
Wie helpt?
Ik krijg steeds de mededeling in outlook express 6: In msimn.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.
De mailtjes komen wel binnen maar het programma wordt vaak automatisch afgesloten.
Wat moet ik doen?
Groet,
Bernadette.
 
Kan je ook de exacte foutmelding geven.
Welke Windows versie?
 
wordt afgesloten

Nadat ik deze melding binnenkrijg wordt het gehele programma binnen een paar seconden afgesloten.
Ik heb windows XP.
 
Als het goed is kan je de details van de foumelding weergeven, is wat makkelijker zoeken daarmee, dit kan zo van alles zijn.
 
nog steeds hetzelfde probleem

Krijg nog steeds de foutmelding. Het lukt me niet de exacte fout te achterhalen. Ik krijg het 1 seconde inbeeld en floep weg is het (outlook wordt afgesloten).
Ik denk dat het probleem ontstaan is na een schijfcontrole....Is dat mogelijk.
Wat kan ik het beste doen?
 
Spoor het bestand Folders.dbx op met de verkenner. Hernoem het naar bijv. Folders.dbx.oud. Start OE daarna opnieuw op.

Groetjes,
Bennie
 
Als je de lijst van processen bekijkt met cntrl-alt-delete
hoe vaak zie je dit dan in de lijst staan. Hij moer er nl maar 1 x in staan.

FF voor de zekerheid.

Greetz
H
 
msimn.exe

-Eerst heb ik via de zoekfunktie folders.dbx opgespoord
Omdat de computer op 2 namen staat (XP) kwamen er 2 in beeld. Een ervan stond op de datum van vandaag.
Deze heb ik herbenoemd naar folder.dbx.oud
Dit leverde niets op. Nog steeds hetzelfde probleem.

-Met cntr-alt-delete de lijst van processen in beeld gekregen. msimn.exe staat er niet in maar wel smss.exe

Groet,
Bernadette
 
De mogelijkheden zijn nog legio. Controlleer of de *.DBX bestanden niet het "alleen lezen attribuut" hebben. Uitleg daarover vind je hier.

Controlleer in het logboek van XP of daar niet de gehele foutmelding in wordt genoemd. Dat zou namelijk aanzienlijk schelen. (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Kijk wat daar wordt genoemd (ook onder software).

Groetjes,
Bennie
 
Process File: smss or smss.exe
Process Name: Session Manager Subsystem
Description: The Session Manager Subsystem initializes system environment variables, MS-DOS devices names such as LPT1 and COM1, loads the kernel for the Win32 subsystem, and starts the Windows Logon Process.

Ik heb zelf ook smss in het lijstje van processen draaien:8-0:

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
Process File: smss or smss.exe
Process Name: Session Manager Subsystem
Description: The Session Manager Subsystem initializes system environment variables, MS-DOS devices names such as LPT1 and COM1, loads the kernel for the Win32 subsystem, and starts the Windows Logon Process.

Ik heb zelf ook smss in het lijstje van processen draaien:8-0:

Groetjes,
Bennie

Sorry is waar, bericht heb ik verwijderd

Ik had hier laatst een computer met een worm waar dat ook in zat
 
foutmeldingen

Ik heb de details opgespoord van de foutmeldingen.
Zie bijlage.
Weet niet wat ik hier nu mee moet....
Groet,
Bernadette.
 
Wat staat er in de bijlage?

Groetjes,
Bennie
 
dacht dat ik de bijlage meesgestuurd had

Ik dacht dat ik de bijlage meegestuurd had.
Foutmeldingen: DCOM,W32Time,IPNATHLP
en waarschuwingen Dhcp.
Ik probeer het bestand weer mee tezenden.
Grt.
Bernadette.
 
Heb je ook nog gecontrolleerd of die *.dbx-bestanden het het "alleen lezen" attribuur hadden?

Groetjes,
Bennie
 
Zoek naar *.dbx bestanden (start\zoeken). Selecteer er steeds eentje en klik met rechter muisknop en dan op eigenschappen. Stond ook uitgelegd in de door mij eerder gegeven link:
http://support.microsoft.com/?kbid=238656

Groetjes,
Bennie
 
Er zijn er in totaal iets van zeven. Hoe staat het met de rest?

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan