msinfo32>opstartprogramma's toont 4480 progs

• Onderwerp starter Onderwerp starter b69
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

b69

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Ik heb onder msinfo32.exe >> opstartprogramma's 4480 modules/programma's staan. Dat klopt volgens mij niet (stonden er altijd een stuk of 20):

Zie bijlage.

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
Ik kan verder geen verandering van gedrag merken aan de computer.
Hij start en werkt razendsnel. Volgens de McAfee online scan (extra uitgevoerd) geen virus:

McAfee FreeScan has detected no threats!
Files Scanned: 52276
Files Detected: 0
Information: Scanning completed

Ik heb nu 47 processen draaien (Windows taakbeheer) en niet 1 lijkt verdacht;
allemaal ingetypt op Google (tis natuurlijk een momentopname).

Waar komt die waslijst vandaan?
Komt dit soms door Ad-/Spyware? Is de registry database kapot?
Ik gebruik de laatste versie van Hitman Pro.

Help!

Bijlagen

Ja, ik heb door een virus een (schone) Ghost backup van anderhalf jaar terug moeten restoren, en vervolgens een flink aantal programma's opnieuw geinstalleerd.
Dit ging overigens allemaal heel soepel. Heb dat in een week of 2 gefixed.
En tussendoor steeds nieuwe Ghost backups gemaakt.
Ben tijdens de installatie van alle software tegen geen enkel probleem aangelopen.

Over die waslijst: als ik nu de oudste backup restore (van bovengenoemde nieuwe Ghosts)
en ik kijk direct na het aanloggen naar het aantal opstartprogramma's, staan er daar een stuk of 20 (dat klopt). Als ik na een paar minuten weer kijk staan er 4480 stuks.
Iets lijkt actief te worden en de boel te verprutsen.

Nare boel.

Ben nu vanaf de zaak aan het neuzen, maar kan vanwege de restricties de bijlage niet bekijken, maar in elk geval kan ik je hitmanpro beter af raden.
In de praktijk is gebleken dat in de meeste geval hitmanpro meer schade toebrengt aan het systeem dan je lief is.

Heb je al eens een regcleaner geprobeerd.
Check je systeem eens met hijackthis en plaats het logje eens op www.nucia.nl.

Controleer of de opstartpaden van die items in msconfig nog wel bestaan?

Draai ccleaner eens, die kan in de item geinstalleerde software vaak meer laten zien dan dat windows zelf doet, misschien staat hier dan wat verdachte zaken tussen die mee geinstalleerd zijn met de overige software en niet worden aangemeld in de softwarelijst van windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan