msm niet laten opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ariane01

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Msmmessenger start altijd mee op in de achtergrond.
Ik vind dit vervelend omdat ik er geen gebruik van maak. Mijn zonen gebruiken hem echter wel.
Regelmatig verschijnt een bericht van iemand die denkt dat hij met een van mijn zonen aan het msm-en is.
Bij "msconfig - opstarten" is hij uitgevinkt.
Bij "programma's - opstarten" staat hij ook niet.
Hij is enkel te zien bij "processen" als msmsgs.exe.
Hoe kan ik dat automatisch opstarten verhinderen?

zit je niet met het probleem dat windows messenger opstart en dat je ook msn messenger op je pc hebt???dat zijn namelijk 2 verschillende

Als msn is gestart, ga je naar extra / opties / algemeen, en haal je de eerste 4 vinkjes weg.
toepassen / ok.
Msn messenger zal niet meer meestarten.

Krijg je tijdens het computeren ook berichten op je scherm van " messenger" waar je alleen "ok" op kunt klikken?
Dat is geen msn.
Als je die krijgt leggen we uit hoe je die kunt uitschakelen.

hoe kan ik zien dat het windows messenger is? en zo ja, hoe kan ik dan windows messenger uitschakelen?

windows messenger staat bij start/programmas als zodanig,en die is simpel te verwijderen met deze regel in start/uitvoeren te plakken en daar uitvoeren,
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Paul-RT
Krijg je tijdens het computeren ook berichten op je scherm van " messenger" waar je alleen "ok" op kunt klikken?

En dit is weer een ander verhaal.
Het is geen msn, en ook geen windows messenger.
Dit is een tool gemaakt voor systeembeheerders.
Hackers maken hier dankbaar gebruik van door reclame op je scherm te posten.

ik kan op de berichten gewoon antwoorden (voor Paul-RT)

Geplaatst door ariane01
ik kan op de berichten gewoon antwoorden (voor Paul-RT)
Begrijp je wel dat de service Windows Messenger heel wat anders is als MSN Messenger?

Gaat het hier nu over Windows Messenger, MSN Messenger of Messenger Service?
Drie verschillende dingen...

hij wil gwn niet meer praten tegen de kennissen van zijn zoon;) dus als windows messenger weg is en als msn niet meer opstart is dit opgelost:) wat je ook kunt doen is het volgende: windows messenger wordt standaard niet weergegeven in je systemtray, dan moet je zetten dat windows messenger niet wordt uitgevoerd op de agtergrond, ik had dit namelijk ook en vond dit zeer vervelend en dit was dan de oplossing. WM gebruik ik namelikj nog vaak om hulp op afstand te doen

Probleem lijkt opgelost te zijn nu Windows messenger uitgeschakeld is.
Bedankt voor de oplossingen.

En wat heb je nu gedaan dan? Gewoon die vinkjes weggehaald bij de opties van Messenger?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan