Msn 5.0 ineens gek geworden!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
en gebruiker220, wat betreft die dingen die in msconfig-opstarten staan: je mag ze allemaal uitvinken zonder probleem. laat alleen je virus scanner, je firewall en scanregistry staan. dat zijn de enigste dingen die je nodig hebt en verder niets.
-----------------------------------------------------------------------

saldos niet dat ik twijfel: maar ik heb kleinkramer inzake een vraag over systeembronnen andre opmerkingen zien maken omtrent wat wel of niet uitgevinkt kan worden met de opstart. zie deze thread:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=55196&highlight=systeembronnen

ik hoor gaarne van je???

Bart,

Volgens mij is het logisch dat de snelkoppeling die je gemaakt hebt niets doet als je Messenger al in je systray hebt staan.
Die snelkoppeling start Messenger op en zou er dus voor zorgen dat het in de systray te staan kwam, als het er nog niet was.

Kun je eens proberen uit te leggen (voor iemand die nooit Messenger gebruikt, ikke dus) wat je nu hebt en hoe je het wilt hebben. Oftewel, wat bevalt je niet en wil je anders hebben.

Groetjes,

Pieter

bedankt voor je antwoord:Bart,

Volgens mij is het logisch dat de snelkoppeling die je gemaakt hebt niets doet als je Messenger al in je systray hebt staan.
Die snelkoppeling start Messenger op en zou er dus voor zorgen dat het in de systray te staan kwam, als het er nog niet was.
------------------------------------------------------------------
Door dat het nu in de opstart zit krijg ik rechtsonderin een icoon waarmee ik msn oproep.
maar eerder deed ik dat via een snelkoppeling links onder in de taakbalk de zogenaamde quik launch.
nu krijg ik dat niet meer "spits" om hem zo te "lanceren".

wat vind jij trouwens wat er uitgevinkt kan worden in mijn opstart lijst?????? is hierboven weergegeven.
:thumb:

Altijd een lastige vraag: "wat zou jij uitvinken?"

Er staat niets tussen dat uit moet.

Ik zou al die messenger troep niet willen, maar jah dat is heel persoonlijk natuurlijk. ;)

Voor zover ik mij Messenger kan herinneren was het al gestart als het in de systray stond en kon je door er op te klikken de opties openen.
Wil je dat ook links hebben?

Groetjes,

Pieter

PS is dit probleem begonnen na onze HijackThis sessie?

Pieter, ik heb bij mij thuis hetzelfde gedaan als bij Bart en hier functioneert het gewoon. het exe bestand wordt gewoon opnieuw gestart ook al staat het in het opstartmenu. Nu is het bij bart zo, dat als hij en snelkoppeling maakt ( en ook het originele exe bestand) niet functioneert. Het programma is dus alleen op te starten vanuit de systray en dat vind ik erg vreemd.

geplaatst door gebruiker220
wat vind jij trouwens wat er uitgevinkt kan worden in mijn opstart lijst?????? is hierboven weergegeven.
:thumb:

geloof mij nou maar bart. je kunt alles uitvinken.
er zijn maar 3 dingen die belangrijk zijn: je firewall, je virus scanner en scanregistry. de rest mag je allemaal uitvinken.

als je iets nodig hebt (zoals bijvoorbeeld msn), dan kun je dat handmatig opstarten.

geplaatst door gebruiker220
saldos:

het knippen en plakken lukt en het icoontje staat er maar als ik er op klik om te starten dan zie je 1x snel het zandlopertje en verder niets hij start niet op , met geen van beiden........
en nu???????

even een vraagje, je hebt toch wel eerst een snelkoppeling gemaakt en die geknipt en geplakt toch?

want je moet het "echt" exe bestand dus wel gewoon laten staan in program files. die moet je dus niet knippen.

nee gedaan zoals je zei, heb zelfs Beernd erbij gehad en tja het lukt niet om hem via die icoon aan de "praat" te krijgen raar maar waar!!!

Geloof mij nou maar Bart. Je kunt alles uitvinken.
Er zijn maar 3 dingen die belangrijk zijn: je firewall, je virus scanner en scanregistry. De rest mag je allemaal uitvinken.

welke drie zijn het precies volgens jou in MIJN lijst????:thumb:

Saldos,

Dit zijn er enkele die Bart beslist niet uit wil vinken:

taskmon.exe
SysTray.Exe
Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
taskmon.exe
Dragdiag.exe" /icon
mstask.exe
MDM.EXE

en die hebben niks met je firewall, je virus scanner en scanregistry te maken.

Groetjes,

Pieter

Snelkoppeling is en was op de juiste manier gemaakt, het hele .exe bestand werkt niet met dubbelklikken of openen dus ook de snelkoppeling was niet aan de praat te krijgen, alleen vanuit de systray kun je msn opstarten. Kan het zo zijn dat iets dat programma blokeert als je het op wilt opstarten( dus via dubbelklikken of openen).

Geplaatst door Pieter Arntz
Saldos,

taskmon.exe
SysTray.Exe
taskmon.exe
Dragdiag.exe" /icon
mstask.exe
MDM.EXE

Groetjes,

Pieter

Pieter,

waarom niet volgens jou??????
er zijn dus meerdere visies????

Geplaatst door Pieter Arntz
Saldos,
taskmon.exe
SysTray.Exe
taskmon.exe
Dragdiag.exe" /icon
mstask.exe
MDM.EXE
Groetjes,
Pieter

Pieter, het spijt me jouw ongelijk hierin te moeten geven.

Taskmon.exe heb ik altijd uitgevinkt gehad. Geen probleem.

SysTray.Exe- ik weet dat sommige sites zeggen dat je die niet moet uitvinken. Dit is kant en klare onzin. Ik heb hem altijd uit gehad. Helemaal geen probleem.

De 2 Rundll32.exe's. Geld hetzelfde. Sommige sites zeggen dat je die niet moet uitvinken. Onzin. Ik heb ze alle 2 uit gehad altijd. helemaal geen probleem.

mstask.exe zou ik wel aangevinkt laten alleen misschien om 1 ding. Dat is voor de automatische liveupdate van de virus scanner. Maar als je handmatige liveupdate doet of je haalt de updates van de site van Symantec altijd, dan mag je die ook uitvinken.

Dragdiag.exe:
Recommendation :
Not needed, but also harmless. You can leave it or disable/delete it with Startup Manager.
Dus hoeft ook niet op te starten met windows. Je adsl doet het ook als ie niet met windows opstart.

MDM.EXE Moet zelfs helemaal niet opstarten in MSCONFIG en moet je zelfs uitvinken of renamen of verwijderen.

Zie hier:

Recommendation :
There is a bug with MDM where it will regularly create zero-length temporary files in the Windows folder and not delete them. If you do not do regular housekeeping you can end up with hundreds of such files. Disable, or best, delete using Startup Manager. Note, MDM has a way of restarting of its own when Windows encounters certain conditions – to prevent it from starting altogether many advanced users, ourselves included, resort to renaming MDM.EXE to MDM.EXE.OLD; that solves the problem permanently.

Saldos,

Het is niet erg om hier een keer over te discussieren. :)

Systray.exe: we hebben het hier over Win98.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;128129

Taskmon.exe: (Let vooral op het laatste stukje ;) )
The Task Monitor checks the disk-access patterns of programs when they are started and stores this information in log files in the Applog folder. Task Monitor also records the number of times you use a program. The Disk Defragmenter tool uses this information to optimize your hard disk so that programs that you use frequently are loaded faster. Not required - but can be useful. Note: for Norton Anti-Virus 2002 users, loading TaskMonitor will typically solve many, if not most, of those annoying IE scripting errors (per Symantec's Knowledgebase)

De runddl32.exe´s zijn discutable, maar M$ raad aan ze te laten staan, vooral als je Power Management opties gebruikt: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;187611
Maar er zijn meer mensen die het daar niet met me eens zijn: http://www.wilderssecurity.com/inde...display;threadid=9870;start=msg64680#msg64680

Dragdiag.exe verbruikt zowat niets en je kunt wel in een oogopslag zien of alles naar behoren werkt.

MDM.exe: The Machine Debug Manager is used for Debugging Applications and is Installed by the Microsoft Script Editor which is included in Microsoft Office
Heeft eigenlijk alleen nut voor gevorderde gebruikers die een probleem signaleren, dus ben ik ook iets met jou eens. ;)

Groetjes,

Pieter

geplaatst door pieter arntz
saldos,het is niet erg om hier een keer over te discussieren. :)
systray.exe: we hebben het hier over win98.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;128129
taskmon.exe: (let vooral op het laatste stukje ;) )
the task monitor checks the disk-access patterns of programs when they are started and stores this information in log files in the applog folder. task monitor also records the number of times you use a program. the disk defragmenter tool uses this information to optimize your hard disk so that programs that you use frequently are loaded faster. not required - but can be useful. note: for norton anti-virus 2002 users, loading taskmonitor will typically solve many, if not most, of those annoying ie scripting errors (per symantec's knowledgebase)
de runddl32.exe´s zijn discutable, maar m$ raad aan ze te laten staan, vooral als je power management opties gebruikt: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;187611
maar er zijn meer mensen die het daar niet met me eens zijn: http://www.wilderssecurity.com/inde...display;threadid=9870;start=msg64680#msg64680
dragdiag.exe verbruikt zowat niets en je kunt wel in een oogopslag zien of alles naar behoren werkt.
mdm.exe: the machine debug manager is used for debugging applications and is installed by the microsoft script editor which is included in microsoft office
heeft eigenlijk alleen nut voor gevorderde gebruikers die een probleem signaleren, dus ben ik ook iets met jou eens. ;)
groetjes,
pieter

wat betreft systray.exe ik had het ook over windows 98 hoor.
helemaal geen probleem. gewoon uitvinken.

wat beterft taskmon.exe. prgramma's die je vaker opent die komen in de map applog te staat, zodat die sneller opstarten als je defragmenteerd. is onzin.
of de applog map leeg is of vol, de resultaat van het defragmenteren is precies hetzelfde.

en wat betreft de scrip errors in norton 2002 is ook onzin, dat dat zou komen door taskmon.exe is kant en klare onzin. de reden dat mensen script errors krijgen in norton 2002 is omdat ze nog een oude internet explorer (meestal 5.0) hebben. als je internet explorer 6 sp1 installeerd, en daarna norton 2002 is het probleem verholpen.
lees dit maar even, dan zul je zien dat hier niets over taskmon staat:
http://service1.symantec.com/suppor...b0ef00e32e999d1088256b45007eed0c?opendocument

wat betreft runddl32.exe en power management: ik gebruik helemaal geen power management. als ik de pc niet meer nodig hebt dan sluit ik heb gewoon af.
en bovendien werkt de power management ook zonder runddl32.exe prima bij mij.

gebruiker220,
wat betekend het voor jou?
probeer mijn methode even. werkt het niet voor jou, dan mag je ze van mij part gewoon allemaal weer aanvinken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan