msn 6.0 op client pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Astrid2002

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2002
Berichten
97
Ik heb op de server pc windows 2000 en tiny personal firewall
op de client pc heb ik windows 98 en geen firewall
Op de client pc werkte msn 5.0 zonder problemen, nu heb ik er 6.0 opgezet en kan ik eerst wel aanmelden maar na 5 minuten stopt hij ermee en moet ik me opnieuw aanmelden.........dit werkt dan niet krijg ik melding dat ik achter firewall zit. Vervolgens kan client pc ook niet meer op internet e.d. Dan moeten server- en client pc allebei opnieuw opgestart worden zodat client wel weerop internet kan.
Heb van alles in de firewall op de server pc vrij gegeven (neem aan dat die voor die blokkering zorgt op msn) maar krijg het niet voor elkaar :-(
Heb nu msn 5.0 weer op client gezet en werkt weer zonder problemen. (Op server pc werkt 6.0 dus wel zonder problemen)
Hoop dat bovenstaande nog beetje te volgen is...............en dat iemand mij oplossing aandraagt

Groetjes Astrid
 
Ik ken de firewall die je gebruikt niet, dus ik kan je niet vertellen hoe het precies in z'n werk gaat. Wat je moet doen is zorgen dat de client PC als 'Trusted' aangegeven staat. En eventueel de exe van MSN 6 ook.

Anders is het misschien verstandig om over te stappen op ZoneAlarm. Er is een (legale) gratis versie te downloaden.
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb de client pc als trusted in mijn firewall staan. Geen enkel programma geeft problemen alleen de nieuwe versie van msn (oude gaf geen problemen). Terwijl ze op client pc niewe versie opstartten gaf ik ook alles toestemming als firewall daar om vroeg. In log kon ik ook niets vinden wat nog geblokkeerd werd.
Zonealarm is geen optie, gaf veel problemen met mijn provider 'kabelfoon' , heb daar een draad in een nieuwsgroep over gevolgd dat meerdere mensen met 'kabelfoon' zelfde problemen hadden. Maar is alweer tijd geleden, als er hier geen oplossingen aangedragen worden moet ik het misschien nog weer eens proberen.
 
Geplaatst door Astrid2002
Bedankt voor je reactie. Ik heb de client pc als trusted in mijn firewall staan. Geen enkel programma geeft problemen alleen de nieuwe versie van msn (oude gaf geen problemen). Terwijl ze op client pc niewe versie opstartten gaf ik ook alles toestemming als firewall daar om vroeg. In log kon ik ook niets vinden wat nog geblokkeerd werd.
Zonealarm is geen optie, gaf veel problemen met mijn provider 'kabelfoon' , heb daar een draad in een nieuwsgroep over gevolgd dat meerdere mensen met 'kabelfoon' zelfde problemen hadden. Maar is alweer tijd geleden, als er hier geen oplossingen aangedragen worden moet ik het misschien nog weer eens proberen.

Dat is toevallig. Mijn provider is ook Kabelfoon en ik draai ZoneAlarm Pro zonder problemen. Ook niet met mijn netwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan