MSN aanval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Hallo,

Me neefje heeft MSN op zijn PC en daar heeft ie een contact inzitten die die vagelijk kent van warrock, zo'n vaag online spel, en nu heeft dat gastje bij zijn PC "ingebroken" via MSN, hij kon ongevraagd beheer over het bureaublad van mijn neefjes PC krijgen. Weet iemand hoe dit kan bij MSN en hoe je dat kan tegenhouden want ik ben namelijk beetje de beheerder over die pc en als het misgaat kan ik het weer oplossen en ik heb liever dat ie beveiligd is tegen dat soort ongein dan dat ik het weer kan oplossen.

Dus, als iemand weet hoe je MSN kan beveiligen tegen dat soort inbraken van buitenaf via MSN dan zou ik graag willen weten hoe je dat beveiligd. Bij voorbaat dank.

Koen

Vista/7? Ga naar Start > Rechtsklik computer > Eigenschappen > Instelling voor externe verbindingen

Uitvinken "Verbindingen van Hulp op afstand met deze computer toestaan"
Daaronder aanklikken "Geen verbindingen met deze computer toestaan"

Druk op Windowstoets + R en typ in msconfig
Klik op Opstarten en klik alles weg waar "VNC" in staat, LogMeIn, Teleport en Remote.
Start hierna de PC opnieuw op en verwijder MSN en installeer hem weer vanaf http://www.microsoft.com/netherlands/windowslive/Views/productdetail.aspx?product=Messenger

Download vervolgens Hitman Pro 3.5 vanaf http://download.cnet.com/Hitman-Pro-3/3000-2239_4-10895604.html en draai hem. Druk telkens op volgende, de instellingen zijn al goed.

Als dit niet helpt moet je denk ik je Windows herinstalleren

Laatst bewerkt:
Er staat win xp op, maar dat zou theoretisch zelfde moeten werken denk ik. Ik probeer dit es uit als ik volgende week bij hem ben. Ik heb alleen een beetje een afkeer van hitman pro omdat die automatisch scant en verwijderd als je hem installeerd, ten minste dat was zo de laatste keer dat ik dat probeerde.

En er staan een aantal dingetjes op waarvan ik weet dat er adware inzit maar omdat ik er geen last van heb en die dingetjes nodig ben en ze niet meer werken als je de adware functie ervan uitzet, ben ik beetje wantrouwing voor hitman pro.(tis eigenlijks maar 1 die ik toe laat, die met DiVX codecs komt, het lukt me nog steeds niet om die codecs zonder adware te downloaden, als iemand weet waar dan hou ik me daarvoor ook aanbevolen en dan ram ik wel hitmanpro ongestoord eroverheen) Kan ik niet ad-aware en spydoctor afzonderlijk installeren en dan een lijstje krijgen met adware waar dit mee te maken heeft?

Ik snap trouwens niet hoe adware hiermee gemoeid is btw, tis iets dat van MSN komt en MSN heeft standaard geen adware, mag ik toch hopen...

Vriendelijk bedankt voor deze reactie trouwens, hier kan ik wel ff mee testen.

Ik heb alleen een beetje een afkeer van hitman pro omdat die automatisch scant en verwijderd als je hem installeerd, ten minste dat was zo de laatste keer dat ik dat probeerde.
Hitman Pro verwijdert ook virussen en dergelijken. Om die optie waar je het over hebt uit te zetten, moet je naar Settings (Instellingen) gaan en daar Scan computer daily during startup (Computer dagelijks tijdens opstarten scannen) uitzetten.En Hitman Pro verwijdert alleen als je hem toestemming daartoe geeft. Trouwens, als je een gebruiker was voordat versie 3.0 hebt gebruikt, moet je hem zeker nog eens gebruiken, hij is heel veel beter geworden

(tis eigenlijks maar 1 die ik toe laat, die met DiVX codecs komt, het lukt me nog steeds niet om die codecs zonder adware te downloaden, als iemand weet waar dan hou ik me daarvoor ook aanbevolen en dan ram ik wel hitmanpro ongestoord eroverheen)
Een (enorm) goede adware-vrije codec pack is K-Lite (http://www.free-codecs.com/k_lite_mega_codec_pack_download.htm). Elke codec die ik ken en niet ken zit daar in.

Kan ik niet ad-aware en spydoctor afzonderlijk installeren en dan een lijstje krijgen met adware waar dit mee te maken heeft?
Kan je ook proberen, maar Hitman Pro heeft de hoogste detectie, is het snelst en heeft bijna geen False Positives.

Ik snap trouwens niet hoe adware hiermee gemoeid is btw, tis iets dat van MSN komt en MSN heeft standaard geen adware, mag ik toch hopen...
MSN is inderdaad malware-vrij ja, maar misschien heeft die gast hem wel een "coole" downloadlink gegeven via MSN.

Vriendelijk bedankt voor deze reactie trouwens
Graag gedaan!

Hitman Pro verwijdert ook virussen en dergelijken. Om die optie waar je het over hebt uit te zetten, moet je naar Settings (Instellingen) gaan en daar Scan computer daily during startup (Computer dagelijks tijdens opstarten scannen) uitzetten.

Het gekke was dus, hitman pro installeerde bij mij en direct tijdens de installatie ging ie al scannen en verwijderen. Dit kon ik dus helemaal niet stoppen. Is dat nu al veranderd daarmee?

Een (enorm) goede adware-vrije codec pack is K-Lite (http://www.free-codecs.com/k_lite_me...k_download.htm). Elke codec die ik ken en niet ken zit daar in.

Bedankt, ik zal daar es op kijken.

Kan ik niet ad-aware en spydoctor afzonderlijk installeren en dan een lijstje krijgen met adware waar dit mee te maken heeft?
Kan je ook proberen, maar Hitman Pro heeft de hoogste detectie, is het snelst en heeft bijna geen False Positives.

Hitman pro is een programma dat spydoctor en adaware installeert en nog 1tje en die 3 dan gebruikt alsof het 1 programma is. Ik weet niet of je dat al wist, maar daarom is hitman pro dus "zo goed" want het is niet meer dan een programma dat 3 anderen automatisch gebruikt :P

MSN is inderdaad malware-vrij ja, maar misschien heeft die gast hem wel een "coole" downloadlink gegeven via MSN.

Ik mag hopen dat me neefje dat niet aangenomen heeft, ik heb hem nog zo gewaarschuwd dat als ie vage dingen op de PC zet ik hem niet nog een keer weer ga helpen de PC weer op orde te krijgen :P Een aanval zoals dit is natuurlijk wat anders, hoop ik voor hem, dus hier help ik hem nog wel ff mee ^^

En nog maar een keer, bedankt voor het antwoorden ^^

hitman pro installeerde bij mij
Hitman is geen installer meer sinds versie 3.0

Hitman pro is een programma dat spydoctor en adaware installeert en nog 1tje en die 3 dan gebruikt alsof het 1 programma is.
Sinds versie 3.0 zit hij "in the cloud" met 5 antivirus programma's. Deze programma's staan bij Hitman Pro op de server, en hij uploadt verdachte bestanden naar die server.

Beetje bij de tijd blijven hè :P (Niet de bedoeling om je te kwetsen ofzo hoor! Alleen maar als grapje)

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik windows gewoon even opnieuw installeren, wie weet wat voor achterdeurtjes die knaap achter gelaten heeft ;)

Sijmenjan zei:
Hitman is geen installer meer sinds versie 3.0
Sinds versie 3.0 zit hij "in the cloud" met 5 antivirus programma's. Deze programma's staan bij Hitman Pro op de server, en hij uploadt verdachte bestanden naar die server.

Dus hij installeerd ook niet een klein beetje om contact te maken met de site/server waar de rest opstaat? Ik ken namenlijk van die online virusscanners en die moeten toch een klein beetje op de harde schijf geinstalleerd hebben voordat ze kunnen scannen...

Phr3ak zei:
Persoonlijk zou ik windows gewoon even opnieuw installeren, wie weet wat voor achterdeurtjes die knaap achter gelaten heeft

Daar heb ik dus nie zo veel zin in want dan moet ik de PC weer meenemen hierheen, tijd ervoor vrijmaken om de hele boel te herinstalleren en dan alles weer installeren voor hem.... Alst beetje meezit dan heeft ie gewoon hulp van op afstand ingeschakeld en heeft me neefje die uitnodiging geaccepteerd. Dus ik hoop dat als ik die functie uitzet dat ie dat niet weer kan doen :P

Ohw, maandag ga ik kijken wat het was en dan hoop ik dat ik deze vraag op opgelost kan zetten, zoniet dan laat ik dat weten ^^

Laatst bewerkt:
Dus hij installeerd ook niet een klein beetje om contact te maken met de site/server waar de rest opstaat? Ik ken namenlijk van die online virusscanners en die moeten toch een klein beetje op de harde schijf geinstalleerd hebben voordat ze kunnen scannen...

Het is gewoon een .exe zonder installer. Je moet bij Instellingen wel even de automatische scan uitzetten, want anders installeert hij wel.

Verdorie, ben vergeten de dingen te testen, er waren ook andere problemen met betrekking tot internet die het ineens niet meer deed waardoor ik niet op de site kon komen en dat duurde een halve middag en toen vergat ik waarom ik op internet wou.... Kheb wel gevraagd of hij misschien nog iets moest aanklikken voordat die jongen zomaar op zijn computer kon komen. Dat had hij dus gedaan, dus waarschijnlijk heeft die jongen hem een hulp op afstand uitnodiging gestuurd en is me neefje zo slim geweest om daar op accepteren te drukken. Kheb hem dus maar direct uitgelegd dat ie niet zomaar weer wat moet accepteren van anderen. Als ik er weer kom zal ik toch nog ff die hulp op afstand functie uitzetten just in case.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan