MSN en Hotmail niet meer bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debadedas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Ik heb sinds vorige week zaterdag last van het volgende probleem:

Ik kan me niet meer inloggen met msn messenger
en ik kan mijn e-mail ook niet meer kijken via
hotmail in mijn iexplore browser. ook heb ik geprobeert om via de webmsn in te loggen. (www.msn.nl)
ook dat lukt niet.

Msn messenger 7.0 build 7.0.0816
Foutmelding 80072efd
windows Xp pro (engels) 2002 SP2
Panda platinum 2005 versie 9.01.00

Het laatste wat ik gedaan heb via msn is het bekijken van iemand zijn space.

Groet Debadedas

Laatst bewerkt:
Hoi
Ik vond het volgende op Messenger.msn.com

Hoe los ik de problemen 81000365, 8100035b of 80072EFD op?Als je je niet kunt aanmelden bij MSN Messenger, is het mogelijk dat de verbindingsinstellingen in MSN Messenger beletten dat je verbinding maakt met Microsoft® .NET Passport of Microsoft® .NET Messenger Server Service. Je kunt deze problemen veelal opsporen en verhelpen met MSN Messenger Problemen met verbinding oplossen. Het hulpprogramma Problemen met verbinding oplossen start automatisch als MSN Messenger een verbindingsprobleem constateert. Als je Problemen met verbinding oplossen niet wilt gebruiken of als dit het probleem niet oplost, kun je het volgende proberen:

Klik op het menu Extra en klik daarna op Opties.
Klik in het linkervenster op Verbinding.
Klik onder Verbindingsinstellingen op Verbinding testen.
Als je Problemen met verbinding oplossen gebruikt om je computer te controleren, wordt er getest op verbindingsproblemen en worden instructies gegeven voor het oplossen van de problemen.

Optioneel: geavanceerde probleemoplossing uitvoeren
Voor het oplossen van problemen met jouw specifieke type verbinding, klik je op Geavanceerde instellingen. Controleer in het dialoogvenster Geavanceerde verbindingsopties of de instellingen voor jouw type verbinding correct zijn. Als je je verbinding wilt testen, klik je op de knop Testen. Klik op OK en klik nogmaals op OK.

Klik op OK.
Wanneer je deze instellingen kiest, gebruikt MSN Messenger indien mogelijk de verbindingsinstellingen van Microsoft® Internet Explorer.

Probeer je opnieuw aan te melden bij MSN Messenger.

MSN en Hotmail niet bereikbaar

Dank je wel voor de tips, ik heb dat al geprobeert en dan krijg ik te zien dat er niets aan de hand is, maar toch kan ik niet inloggen. Al met meerdere account geprobeert. Op een andere pc met een andere internet vebinding kan ik me wel inloggen.

Via de geavanceerde connectie check krijg ik de volgende foutmelding 8007274c
via de tcp verbinding test

Laatst bewerkt:
Foutcode: 80072efd - “Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt, mogelijk vanwege een probleem met de service of met je internetverbinding. Controleer of je verbinding hebt met internet.”
Mogelijke oplossing: Deze foutcode kan zich voordoen als er een probleem is met de servers. Soms maakt Microsoft hier melding van bij de Server Status maar deze is vaak niet accuraat.
Dit probleem kan zich ook voordoen bij verkeerde proxy instellingen in MSN Messenger. Ga om dit op te lossen vanuit je MSN Messenger contact lijst naar ‘Extra’, ‘Opties…’, ‘Verbinding’ en klik op ‘Geavanceerde Instellingen…’. Maak in het venster dat verschijnt alle vakjes leeg en klik tweemaal op ok.
Tot slot is het mogelijk dat je Internet Explorer beschadigd is en hierdoor geen ondersteuning meer biedt voor de door MSN Messenger benodigde 128 bits encryptie. Dit kun je controleren door Internet Explorer te starten, en vervolgens naar ‘Help’ en dan ‘Info’ te gaan. Kijk vervolgens bij codeerstrekte of er 128 bits staat. Is dit niet het geval, installeer dan het Internet Explorer High Encryption Pack .

BRON

This package cannot install on windows 2000

Gaat tot internet explorer 5
en ik draai op dit moment iexplore 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan