MSN en WifiLan

Status
Niet open voor verdere reacties.

fuego

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Beste helpers,

Ik heb hier thuis een klein netwerkje. Beneden staat een krachtige computer met XP, en internet verbinding via de kabel. Deze is via een Wireless USB adapter verbonden met mijn laptop, die ook op XP draait.
Ik heb het internet gedeeld door een thuisnetwerk in te stellen. Alles werkt perfect: internet, netwerk, enz. Alleen na een tijdje (minuut of 10) op msn dan sta ik bij de ander offline, maar kunnen we nog wel doorpraten. Een minuut of 5 later word ik opeens helemaal afgemeld bij MSN. Ik kan dan meteen weer inloggen, maar het blijft natuurlijk vervelend. Als ik met mijn laptop op school ben (daar werkt het via een accespoint) dan werkt msn wel perfect.

Herkent iemand dit probleem misschien?

Bedankt voor de hulp.

Jan

Zit jij op de hoofd- of op de clientcomputer? En heb je misschien een firewall draaien? zojah schakel de firewall even uit! firewalls geven vaak problemen bij o.a. messengers.

suc6

Ik zit op de client computer (de laptop), en ik heb geen firewall draaien.

hmm vreemd... Als er een firewall zou draaien dan is de oplossing snel duidelijk... In het netwerk zelf zit ook geen firewall zkez?

Ik zou het probleem dan zo niet weten... Het zou gewoon moeten werken! Heb je al een clean install geprobeerd? En welke versie van msn gebruik je?

Heb je ook al een ander kanaal geprobeerd?
Standaard stond ie bij mij op 6.
Op een gegeven moment zakte bij mij met MSN iedere x mijn bandbreedte o.i.d. in. Nadat ik hem op kanaal 7 had gezet is het over. Kan toeval zijn.

Bedankt,

Maar waar kan ik dat kanaal instellen? En moet ik die dan ook op m'n laptop anders instellen?

router.

Zitten jullie thuis toevallig achter een router.
Zo ja dan heb je weinig kans.Want in de meeste routers zitten al standaard firewalls ingebouwt.Tenzij je een paar poorten opengooit.

Het is een simpel peer-to-peer netwerkje, en de hoofd-computer is direct via een modem verbonden met internet.

dus niet.

dus jullie zitten niet achet een router.Want dan hoort het te gaan.

Geplaatst door fuego
Het is een simpel peer-to-peer netwerkje, en de hoofd-computer is direct via een modem verbonden met internet.

Oh nee, dan gaat het niet.
Ik heb namelijk een wireless router, hiermee kan ik dus
kiezen voor verschillende kanalen. En dan ook op die Wireless USB adapter.
Jammer.

Kick

Ik kreeg vandaag een mailtje dat er 14 dagen niet gereageerd is, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Dus bij deze schop ik mijn vraag nog even naar boven, want het blijft best wel een probleem...

Bedankt

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan