MSN geschiedenis

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ben computers aan het opruimen waarachter kinderen hebben zitten msn-en... Waar blijven er allemaal (en dan bedoel ik tot het diepste gaatje) restanten (of verslagen) van gesprekken achter?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!
thanks

Ervan uitgaande dat de gesprekken gelogd zijn, zou je eens kunnen kijken in het profiel van de gebruikers en dan mijn documenten en dan mijn gesprekgeschiedenis of mijn ontvangen bestanden ofzo / recieved files (zijn meerdere benamingen)

Maar is dat de enige plaats waar gegevens achter kunnen blijven? Daar heb ik ze reeds verwijderd, maar heb ooit begrepen dat er nog ergens (ver verstopt) gegevens achterblijven...

Ik heb de Engelse versie:
Tools/Options/Messages en kijk of het vierkantje bij Message History een vinkje staat en vlak daaronder staat de directory waar de berichten worden opgeslagen.
(Nederlands: Extra/Opties/Berichten en zoiets als berichten geschiedenis)

Het logbestand heeft de extensie xml (ongeveer als html), via de browser kun je de berichten gaan lezen. Maar nog makkelijker: File/Open Message History, vanaf het Hoofscherm van MSn Messenger.

Dennis.

Nope, er kunnen 2 plaatsen zijn waar logs "achterblijven".

Via MSN gewoon en via MSN plus.

Beide mappen van logs staan hier in mijn documenten.

Maar logs zijn toch handig?

tuurlijk kunnen logs handig zijn... maar soms wil ik ze wel opruimen..

en Dennis 90: ik heb een heleboel xml bestanden gevonden. Moeten deze bestanden bewaard blijven? Of kun je die zonder problemen verwijderen? En wat is dan precies het msn bestand?

Beste DaanM, Ik heb het eigenlijk over één logbestand en het is het logbestand waar alle berichten tijdens het chatten van je kinderen met Msn Messenger worden opgeslagen.

Eerder gaf ik al aan, waar het logbestand via het hoofdscherm van Msn Messenger kan worden gevonden. Lees hierboven eventueel nogmaals.

1) De standaard-directory staat hieronder vermeld:
"C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\My Received
Files\je_accountnaam_en_vlak_hierachter_een_getal\History

Maar deze standaard-directory kan ook door de gebruiker(s) van Msn Messenger zijn veranderd, natuurlijk is de veanderde directory altijd weer terug te vinden, door de bovenstaande stappen uit te voeren.

2) En de naam v.h. logbestand begin met het Hotmail e-mail adres(met weglating vanaf het at-teken, dit is het @-teken, tot en met de rest) en een getal. Extensie v.h. bestand is xml.
In het kort: Accountnaam en vlak erachter een getal plus de extensie xml.

Vergeet niet, dat je kinderen het bestand ook al kan hebben verwijderd of misschien wel hernoemd, inclusief de extensie.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan