Msn / Hotmail ?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jappie-zland

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
1.336
Hallo,

Sinds kort krijg ik steeds mailtjes van mense die ik helemaal niet ken...alleen de achtername herken ik wel.
Bijv. een vriend heet Jeroen De Groot, en dan krijg ik een mailtje van Kees De Groot :confused:
Bij die mailtjes zit meestal een screensaver en soms een *.exe bestand.
Ik open deze mailtjes nooit en zkr de bijlages niet, maar wat kan ik hier aan doen ? Hoe kan ik voorkome dat ik die maitjes krijg?
 
vragen.

Vragen aan je vrienden of ze dat niet meer doen.Andere oplossing weet ik niet.
 
Re: vragen.

Geplaatst door game-master
Vragen aan je vrienden of ze dat niet meer doen.Andere oplossing weet ik niet.

Die vriende sture die berichte niet :confused:
dat weet ik heel zkr...!
het is heel raar. Ik denk dat zij een keer zon mailtje geopend hebbe en dat er nu automatisch allerlei mailtjes naar contactpersone worde gestuurd, maar zij wete daar nix vanaf :confused: :confused:
 
Geplaatst door piepoeh
Je kan de afzender toch blokkeren?

Ja dat kan wel maar het zijn heeel veeel afzenders.
En er staat ook vaak als afzender (onbekend).
die kan ik toch niet blokkeren? ofwel ?
 
Betekend dat iemand waar JIJ in het adresboek staat besmet is met een virus (denk aan bugbear). Die koppelt voorstukjes, achterstukjes, onderwerpen en berichten allemaal met elkaar.
Ik krijg opeens mail van mezelf met een virus :D.
 
Geplaatst door XP_PC
Betekend dat iemand waar JIJ in het adresboek staat besmet is met een virus (denk aan bugbear). Die koppelt voorstukjes, achterstukjes, onderwerpen en berichten allemaal met elkaar.
Ik krijg opeens mail van mezelf met een virus :D.

Ja dat is het waarschijnlijk maar hoe kan ik dit tege gaan ?
Of kan dat niet?
 
uuh, niet :D.
Nou ja, je kan al je kennisen/vrienden afgaan en vragen of ze even willen scannen op www.housecall.nl ook al hebben ze een eigen virusscanner.
Ik heb ooit hele solicitatiebrieven binnen gekregen van leraren van mijn school.
 
Ik heb ooit eens bij mijn dochter (ze is 9), hotmail zo ingesteld stond dat alle e-mail naar de map ongewenste post werd verplaatst. Hierna zijn we steeds 1 voor 1 bezig geweest om de afzender in de veilige lijst van hotmail te zetten of te blokkeren. Nu komt er alleen nog maar veilige mail in haar inbox, het overige gaat nog steeds naar de map ongewenste post.
Als we daar mail zien staan, kijken we even, passen eventueel de veilige lijst aan, blokkeren de afzender en legen de map.
Ze heeft nu (bijna) nooit meer rommel in haar inbox.
Ik geef toe, het is een beetje omslachtig maar als je rotzooi buiten wilt houden moet je haast wel.

Oh ja...., van hotmail is bekend dat hij niet zo goed is in het tegenhouden van 4russen.
 
Geplaatst door piepoeh
Ik heb ooit eens bij mijn dochter (ze is 9), hotmail zo ingesteld stond dat alle e-mail naar de map ongewenste post werd verplaatst. Hierna zijn we steeds 1 voor 1 bezig geweest om de afzender in de veilige lijst van hotmail te zetten of te blokkeren. Nu komt er alleen nog maar veilige mail in haar inbox, het overige gaat nog steeds naar de map ongewenste post.
Als we daar mail zien staan, kijken we even, passen eventueel de veilige lijst aan, blokkeren de afzender en legen de map.
Ze heeft nu (bijna) nooit meer rommel in haar inbox.
Ik geef toe, het is een beetje omslachtig maar als je rotzooi buiten wilt houden moet je haast wel.

Oh ja...., van hotmail is bekend dat hij niet zo goed is in het tegenhouden van 4russen.

Dat zal ik eens gaan doen maar kan ik afzenders met de naam (onbekend) ook blokkere?
 
Dat kan je wel doen, doe ik ook. Maar met die combi's werkt het niet echt. Want mail van mijzelf (wat dus niet van mijzelf is) gaat er gewoon door. Andere ook:(
 
Ik heb ook niet verteld dat het helemaal waterdicht is, want dat is het ook niet.
Je kunt wel, ik weet even niet welke optie dit is, kiezen om alles wat eindigd met @dandenaam.nl blokkeren.
Hotmail zal dan niets meer doorsturen met deze toevoeging.
 
Geplaatst door piepoeh
Ik heb ook niet verteld dat het helemaal waterdicht is, want dat is het ook niet.
Je kunt wel, ik weet even niet welke optie dit is, kiezen om alles wat eindigd met @dandenaam.nl blokkeren.
Hotmail zal dan niets meer doorsturen met deze toevoeging.

Ik zal het probere
Bedankt :thumb:
 
Jappie-zland,

Waarschijnlijk is iemand in jou vriendenkring besmet met een virus. Daarom raad ik aan om te gaan wie dat is door iedereen te vragen en dan ervoor te zorgen dat ze hun pc checken.
Maar ook jij kan besmet zijn. Dus ik raad je ook aan om een virus scan te doen met je antivirus en daarna op housecall.
maar het zou best wel Jeroen De Groot kunnen zijn die besmet is, die dus in zijn adressenboek zijn broer Kees De Groot heeft staan.
Wat je zelf in zo een geval kunt doen is op zo een bericht klikken en dat naar bericht gaan en dan-op "afzender blokkeren" klikken. Je hoeft dat maar een paar keer te doen en dan is het over.
 
wat je ook zou kunnen doen is mailwashehttp://www.mailwasher.net/download.phpr installeren en die geeft door wat het zou het zou kunnen zijn en ook kan je kiezen uit verschillende lijsten je hebt blacklist als je die aan vinkt dan komt dat betreffende email op de zwarte lijst te staan en die komt dan ook nooit meer bij je binnen en je hebt bounce stuurt de email gelijk terug en delete verwijderd gelijk je moet wel van te voren je gegevens invullen en dan op proces mail klikken en dan volgt de rest vanzelf
ik hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes van laahlaah
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan