MSN icm Zone Alarm

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yoda
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoda

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Om de minuut krijg ik de volgende melding in Msn te zien:

Zone Labs Security alert: Session not encrypted because XXX@XXX.nl disabled encryption

Het email adres heb ik in dit voorbeeld verzonnen ivm privacy van degene van wie het email adres is. Het is iemend uit mijn MSN lijst.

Wat kan ik hieraan doen???

MSN 7.5
Zone Alarm 6.3
XP

Zoals ik het lees moet je encryption enablen.
En omdat ZA piept zit die instelling misschien wel daar.

Ja, die encryptie werkt ook alleen maar als beide partijen op MSN encryptie aan hebben staan.

You do realise that IM encryption only works properly if the other person has the exact same ZoneAlarm as you (and I'm guessing most people on your list would not have ZoneAlarm Security Suite), otherwise it's pretty much useless as their messages will not be encrypted.

Laatst bewerkt:
dubbelklik za security suite > tabblad im security > verplaats naar high... ik denk het ik heb zelf ook zo een melding ik weet niet precies waarom

Zone Alarm wil duidelijk dat jullie veiliger gaan zitten. Kan nooit kwaad.

Ik reageerde anders op dit zinsdeel hoor! :D
ik denk het ik heb zelf ook zo een melding ik weet niet precies waarom

Elisa zei:
Ik reageerde anders op dit zinsdeel hoor! :D
ik denk het ik heb zelf ook zo een melding ik weet niet precies waarom
dus je weet ook niet precies waarom?:confused:

ZA waarschuwt dat de verbinding niet encrypted is. Maar.......als de ander die mogelijkheid niet heeft of niet heeft aan staan krijg je die waarschuwing al ook al staat je beveiliging hoog.
't Is een waarschuwing waar je gevolg aan kunt geven of niet.
Zo begrijp ik het tenminste. Want wie gaat nou een chat beeindigen met een vriendin of vriend vanwege die reden :shocked:

neenee ik denk dat het een hacker was want ik krijg zo een melding niet meer

als je naar zonealarm security suite en naar firewall gaat tabblad zones

hoeveel verbindingen zijn er dan?

bij mij waren het er 2 toen ik die melding ook kreeg bij msn af en toe gister had ik er 1 van die 2 uitgegooid namelijk de loopback adapter en nu krijg ik die melding niet meer

Laatst bewerkt:
attachment.php
Ik heb er drie (met een router)

Bijlagen

• ZA.jpg
    ZA.jpg
    10,9 KB · Weergaven: 46
Elisa zei:
attachment.php
Ik heb er drie (met een router)
ik heb ook een router nou en heb er toch 1 daarvoor had ik er 2

maar ik krijg deze melding niet meer
Zone Labs Security alert: Session not encrypted because disabled encryption

kijk koppel de verbinding van je router uit zet hem direct op je pc dan heb je er een paar dagen later kreeg ik er weer 3 of meteen al.

toen ik die 2 had en ik de loop bak adapter veranderde van trusted naar blocked deed het internet gauw niet meer misschien had ik toen opnieuw op moeten starten maar had het niet gedaan

jij hebt er 3

moet je de loop back adapter van trusted naar blocked zetten waarschijnlijk doet internet het niet meer dan moet je misschien opnieuw starten.

als je deze bericht nog krijgt
Zone Labs Security alert: Session not encrypted because disabled encryption

zet je de ip range ook van trusted op blocked

je gebruikt toch geen hitman pro?

Laatst bewerkt:
Nee, ik gebruik geen Hitman. Heb trouwens geen problemen ook
Liet het jou alleen maar zien. Je moet er minimaal 2 hebben.
De 3e heb ik er zelf bij gefrommeld omdat ZA vreemd genoeg te hoog begint met zijn 10.0.0.151 en ik maar even voor de zekerheid wat hoger ben gaan zitten :D

Het lijkt me zeker niet goed om die loopback adapter er af te gooien.

Elisa zei:
Nee, ik gebruik geen Hitman. Heb trouwens geen problemen ook
Liet het jou alleen maar zien. Je moet er minimaal 2 hebben.
De 3e heb ik er zelf bij gefrommeld omdat ZA vreemd genoeg te hoog begint met zijn 10.0.0.151 en ik maar even voor de zekerheid wat hoger ben gaan zitten :D

Het lijkt me zeker niet goed om die loopback adapter er af te gooien.

hoefd ook nog niet eruit te gooien als je me nog niet geloofd gewoon blokkeren klik op trusted dan kiez je blocked kan je terug zetten laat die 3e maar zitten ff die 2e blokken en waarschijnlijk doet je internet het niet meer opnieuw starten

attachment.php
bewijs:thumb:

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    46,9 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Hahaha, maar waarom zou ik iets weggooien? Bij mij loopt alles goed, bij de Yoda de topicstrarter liep het niet lekker.

vergissing waarschijnlijk is die loop back adapter voor kazaa enzo ik heb 2 harde schijven met windows de ene met kazaa de ander niet.

Loopback adapter hoort gewoon bij ZA. Moet ook gewoon draaien.
127.0.0.x is default loopback. It's a way that the adapter can test itself by sending itself packets. It's not to worry about. (Either you should see
127.0.0.0 or 127.0.0.1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan