msn+jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

luden

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
ik heb de nieuwe msn 7.0 maar als iemand mij een jpg wil doorsturen wordt dit geweigerd wegens mogelijk onveilig. iemand een verklaring of oplossing??

Microsoft heeft besloten dat ze alleen een aantal bestandstypen doorlaten. Een aantal bestanden wordt gewoon geblokkeerd. Het gaat daarbij om bestanden waaraan virussen kunnen worden ''geplakt''. De laatste tijd zijn er nogal veel Instant Messenger wormen geweest (denk maar aan W32.Serflog en W32.Kelvir), dus daarom deze beveiliging.

dus een gewoon jpg'tje wordt ook al als onveilig beschouwt??
als je een goede virusscan gebruikt is er toch geen probleem. Kan die beveiliging niet uitgezet worden?

In *dit* topic staan 2 patchen waarmee het misschien kan. Ik vraag me alleen af of het verstandig is want dan worden alle bestanden doorgelaten. Ik weet niet of de beweiliging kan worden uitgeschakeld, maar probeer maar.

Vreemd, ik kan gewoon een jpegje verzenden :confused: waarschijnlijk is dat systeem nog niet helemaal perfect. Voorbeeldje, ik kan geen mp3's ontvangen, maar wel verzenden. Hmm...

toch raar dat het bij de ene wel lukt en bij de andere niet. Hoe zou dit komen en zou het op te lossen zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan