MSN - Keypoorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Worldserver

Banned
Lid geworden
16 feb 2004
Berichten
339
Hey ik wil me aanmelden met msn, maar dan krijg ik de foutmelding dat er een probleem is met m'n keypoorten... Hoe verhelp ik dit ? :confused:

MSN 7.5

Ik moet gisteren met CCleaner iets belangrijks hebben verwijderd dat niet bij de het opstarten wordt geladen, waardoor ik geen toegang meer mogelijk heb tot MSN.
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je precies gedaan met CCleaner??

Probeer het volgende even:
Ga naar start->uitvoeren en voer daar één voor één de volgende regels in:
  • regsvr32 MSXML3.dll
  • regsvr32 softpub.dll
  • regsvr32 initpki.dll
  • regsvr32 wintrust.dll
Tussen de regels even "Enter".
 
Gewoon je kan kiezen wat je wilt opstaten bij windows bij CCleaner, moet daar iets hebben verwijderd, wat niet zou mogen. Maar ik kan er niet meer opkomen wat.

Alle regs opnieuw geinstalleerd die je me hebt gegeven, zal even opnieuw opstarten, maar voorlopig geeft die geen teken van leven (msn hé).
 
Opnieuw opstarten zal niet werken.

Ga naar start->uitvoeren->msconfig->ok->opstarten.

Vink daar alles weer aan en klik op toepassen. Even opnieuw opstarten en daarna kijken of MSN Messenger weer werkt.

Als MSN Messenger weer werkt zal ik een link geven met uitleg over wat weg mag.
 
Even iets over het hoofd gezien:

Via CCleaner verwijder je de registersleutels.

Toevallig nog een registerback-up??
Systeemherstel maakt deze ook aan.


Zolang ik geen idee heb, wat je hebt verwijderd (uitgeschakeld) kan ik weinig doen. Je kan namelijk van alles hebben verwijderd (uitgeschakeld).

Maar ik denk dat het te maken heeft met je firewall. Toevallig daar iets van uitgeschakeld??
 
Neen niet met de firewall te maken hoor, kan ik nu nog aan zo'n systeemherstel geraken ? :eek: Of kan ik niet bij CCleaner op fouten zoeken ?
 
Hij geet aan bij problemen over dll:

c:\hqpimgrc.resouces.dll
c:\WINDOWS\system32\Default.rul

Laatste 2 bestanden.
 
CCleaner zoekt niet echt op fouten, maar op overbodige sleutels en bestanden.

Systeemherstel is alleen mogelijk wanneer je deze aan hebt staan. Kijk even bij start->alle programma's->Bureau-accessoires->systeemwerkset->systeemherstel.

Daar even naar 10-12 of eerder terugzetten.

Hier een duidelijke beschrijving van Systeemherstel: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=224715

In jou geval even kijken naar "Terugzetten van een eerder gemaakt herstelpunt." in het eerste bericht.

Ik zal nog even kijken naar die bestanden.
 
Bij de nieuwe opstart kreeg ik de foutmelding dat hij niet kon herstellen omdat er dan geen wijzigen zouden gebeurd zijn :confused: Msn messenger geeft nog altijd de fout aan de keypoorten. :(
 
Laatst bewerkt:
Naar wanneer ben je terug gegaan??

Denk nog is goed na over wat je hebt verwijderd.
 
Sorry sorry ik kan er echt niet opkomen ? Is er geen andere manier om ze te terug te halen, want ik heb dit ongelofelijk dringend nodig. :(

Heb gekozen voor "Een eerdere status van deze computer herstellen" > Datum gekozen: 10-12 > Volgende voor herstel.




Edit; Ik weet niet of dit je verder helpt, maar e-messenger werkt ook niet door die 'keypoort'. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Probeer nog is een eerder herstelpunt.

Heb je in MSN Messenger al die probleemoplosser gebruikt??
 
Ja wacht zal je zeggen wat er scheelt:

Die herstel loopt dan uit naar de hoofdpagina naar Msn-help.
 

Bijlagen

  • herstel.png
    herstel.png
    21,2 KB · Weergaven: 109
oke, krijg je nog een foutnummer wanneer je probeert aan te melden??
 
Geplaatst door Worldserver
Zijn we al wat verder gekomen ? :(
Beetje geduld. Ik heb ook een leven buiten Helpmij.

Met dat foutnummer ben ik juist heel blij:

Kijk de volgende informatie door en controleer ook dat topic op PCHelper.nl

Fout 80048820:

Dit is één van de meest voorkomende foutnummers bij MSN Messenger.
Dit foutnummer krijg je bij meerdere soorten fouten. Bijvoorbeeld wanneer er een server platligt, maar ook wanneer er een instelling verkeerd staat.

Vaak is dit de oplossing:
Controleer of de tijd en datum van de computer nog wel goed staan ingestelt. Windows wil nog wel is het jaartal een jaar vooruit of achteruit zetten, waardoor MSN Messenger van slag af raakt.

Als dit niet de oplossing is ga je naar uitvoeren (start->uitvoeren in het Engels start->run) en voer je de volgende regels één voor één in met tussendoor een "Enter":
  • regsvr32 MSXML3.dll
  • regsvr32 softpub.dll
  • regsvr32 initpki.dll
  • regsvr32 wintrust.dll

-->Hier<-- staat nog wat extra informatie over deze fout.
 
Ja sorry, besef wel dat je een leven hebt hoor ;)

Euhm ... neen het jaartal staat goed. En die registers heb je me al doen installeren.

En neen denk niet dat die verdere suggesties op dat forum me hebben verder helpen. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan