MSN live 8.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helm

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2005
Berichten
291
Als ik een mondeling gesprek wil starten krijg ik een foutmelding en word ik er af gegooid
ik heb een orginele microfoon de webcam doet het wel gewoon?
wie weet raad wand ik word er niet goed van.
Heb ook al meerdere malen opnieuw geinstalleerd maar het helpt niet.
heb ook de virus scanner al uit gehad maar dat hielp ook niet
wie kan me helpen ????? alvast bedankt en allemaal een fijne kerst toegewenst.
 
Als ik een mondeling gesprek wil starten krijg ik een foutmelding en word ik er af gegooid
.

En die foutmelding, wat staat daar dan in ???
 
Laatst bewerkt:
msn 8.0

het is een fout in explorer
wat precies weet ik niet meer maar als het weer voorkomt zal ik het laten weten.
met vr.gr. helm
 
msn 8.0

heb een printscreen gemaakt dan kun je het zien
het zit in een bijlage
een ander probleem is dat andere mensen me slecht kunnen horen
heb alle harware gecontroleerd en die was goed
 

Bijlagen

  • msn1.JPG
    msn1.JPG
    41,3 KB · Weergaven: 24
Achter het schermpje dat je laat zien, staat nog een ander schermpje. Weet je welke tekst daar op stond?
Controleer of er in Apparaatbeheer gele of rode icoontjes staan en zo ja, waarvoor.
 
msn 8.0

hierbij de gevraagde beelden die zitten in de bijlage
alvast bedankt
met Vr.Gr. Helm
 

Bijlagen

  • naamloos1.JPG
    naamloos1.JPG
    62,5 KB · Weergaven: 21
  • naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    46,8 KB · Weergaven: 14
Er moet het een en ander aan stuurprogramma's geregeld worden. Download en installeer Everest Home Edition.
Open daarna het programma en kijk bij Moederbord, Moederbord wat er staat achter Moederbord ID, achter Moederbordnaam en achter CPU Sockets / Slots.
Kijk daarna bij Multimedia wat er vermeld wordt achter Windows Audio en achter PCI / PnP Audio.
Kijk tot slot bij Netwerk welke kaartnaam er vermeld wordt naast Windows Netwerk en wat voor kaartnaam er staat rechts naast PCI / PnP Netwerk.
Zet die gegevens in je antwoord.

Geef ook wat gegevens door, anders weten we niet waar we het over hebben.
Heb je Windows XP? Welke versie: Home, Professional, SP2?
Hoe ben je met Internet verbonden, inbel, kabel, ADSL?
Gaat je Webcam in een USB-poort? Heeft de Webcam een ingebouwde microfoon of heb je een aparte microfoon?
 
Er moet het een en ander aan stuurprogramma's geregeld worden. Download en installeer Everest Home Edition.
Open daarna het programma en kijk bij Moederbord, Moederbord wat er staat achter Moederbord ID, achter Moederbordnaam en achter CPU Sockets / Slots.
Kijk daarna bij Multimedia wat er vermeld wordt achter Windows Audio en achter PCI / PnP Audio.
Kijk tot slot bij Netwerk welke kaartnaam er vermeld wordt naast Windows Netwerk en wat voor kaartnaam er staat rechts naast PCI / PnP Netwerk.
Zet die gegevens in je antwoord.

Geef ook wat gegevens door, anders weten we niet waar we het over hebben.
Heb je Windows XP? Welke versie: Home, Professional, SP2?
Hoe ben je met Internet verbonden, inbel, kabel, ADSL?
Gaat je Webcam in een USB-poort? Heeft de Webcam een ingebouwde microfoon of heb je een aparte microfoon?

Hoi, ik ken Helm, en hier heb je wat meer info:

Zijn PC heeft de volgende specificaties:

Windows XP Home Editie SP2, Internet via @Home kabel, Zijn webcam zit via usb verbonden en het geluid komt via een externe microfoon aan de rode aansluiting van de onboard geluidskaart aan het moederbord.
 
msn 8.1

heb alles in print screen gedaan dat was minder werk
ik heb windows XP home edition
heb een aparte microfoon van trust
de webcam is een USB aansluiting
 

Bijlagen

  • naamloos3.JPG
    naamloos3.JPG
    97 KB · Weergaven: 13
  • naamloos4.JPG
    naamloos4.JPG
    73,8 KB · Weergaven: 13
  • naamloos5.JPG
    naamloos5.JPG
    66,8 KB · Weergaven: 15
  • naamloos7.JPG
    naamloos7.JPG
    69,9 KB · Weergaven: 15
helm

nog een nakomertje
 

Bijlagen

  • naamloos21.jpg
    naamloos21.jpg
    49 KB · Weergaven: 16
Bedankt voor alle info (ook van je kennis). Het ziet er gezond uit.
We moeten nu die gele vraagtekens weg gaan werken.

Ga om te beginnen naar Apparaatbeheer en ga met je muis op die Multimedia-controller staan. Klik rechts en kies voor "Stuurprogramma bijwerken".
De Wizard update hardware opent zich. Zeg OK als hij vraagt of Windows zelf mag zoeken.

Ik hoop dat hij al op je systeem aanwezige stuurprogramma's voor je AC'97 Audio vindt.

Hoe het ook afloopt, doe hetzelfde bij de twee andere vraagtekens.

NB: je hebt kabel-Internet, kan het zijn dat je nog een inbel- of ISDNkaart op je moederbord hebt zitten?
 
hier nog de netwerkkaart
 

Bijlagen

  • netwerkkaart.JPG
    netwerkkaart.JPG
    52,7 KB · Weergaven: 16
Ik heb het gezien, zit ook goed. Maar zie mijn vragen hierboven.
 
Bedankt voor alle info (ook van je kennis). Het ziet er gezond uit.
We moeten nu die gele vraagtekens weg gaan werken.

Ga om te beginnen naar Apparaatbeheer en ga met je muis op die Multimedia-controller staan. Klik rechts en kies voor "Stuurprogramma bijwerken".
De Wizard update hardware opent zich. Zeg OK als hij vraagt of Windows zelf mag zoeken.

Ik hoop dat hij al op je systeem aanwezige stuurprogramma's voor je AC'97 Audio vindt.

Hoe het ook afloopt, doe hetzelfde bij de twee andere vraagtekens.

NB: je hebt kabel-Internet, kan het zijn dat je nog een inbel- of ISDNkaart op je moederbord hebt zitten?

dat probeert hij elke keer (keb 'm op msn). Het probleem is, dat de drivers die hij nodig heeft, niet in windows zitten en hij heeft al verschillende drivers geprobeerd die hij op cdrom heeft. Een hele goede site voor alle drivers is: http://www.driverguide.com het enigste nadeel van de site is, dat er zoveel verschillende drivers zijn, dat je vaak niet weet welke je moet pakken, ook al zijn die drivers voor het zelfde product. Let op welke windows je hebt, welke versie van het product etc.
 
Het probleem met de multimedia controller heb ik trouwens ook elke keer als ik windows xp opnieuw geinstalleerd heb, omdat deze drivers niet in de xp installatie zitten. Het zijn onboard drivers voor nodig.

Ik heb toen via driverguide.com drivers gevonden die bij mij daarvoor werken. Omdat ik weet dat het heel moeilijk is om de goede te vinden op die site heb ik toen ik 'm gevonden had, een backup gemaakt en net heb ik m voor je geupload (AC97_98SE_ME_2000_XP.zip) op een andere site, helm. Je kunt 'm hier vinden:

http://www.MegaShare.com/84461

(Klik onderaan op FREE en wacht eeen aantal seconden.)
 
Laatst bewerkt:
Het wordt wel ingewikkeld op deze manier. Ik heb een bepaalde volgorde in mijn hoofd om de problemen stuk voor stuk af te werken. Daarom heb ik ook om die gegevens gevraagd. Via de site van de moederbord-fabrikant zijn de juiste stuurprogramma's vaak te downloaden en zodra ik van Helm de informatie krijg die ik hem gevraagd heb, kan ik vervolgacties afspreken met hem.
 
helm

Nou ik ben weer goed geholpen hoor
heb alle gele vraagtekens weggewerkt
dus alle drivers zijn geïnstaleerd hoop ik
ik wil jullie hartelijk bedanken
ik ga het nu even testen
als jullie niets horen dan gaat het goed
Met Vr.Gr. HELM:thumb:
 
Dat is mooi! Als het allemaal blijft werken, zet je de vraag dan op opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan