MSN Live ID?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Njitse

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Berichten
16
Hallo ik heb gemerkt als je via de Live messenger onderaan klikt op maak een nieuwe account ( bij vroegere versies van MSN kwam je bij hotmail terecht en kon je nieuwe hotmail email maken) kom je terecht bij een pagina om een MSN live id te maken, de invulformulieren zijn gelijkaardig aan die om een hotmail account te maken.

Nu is het probleem, als je een Live ID gemaakt hebt (= ook gewoon een hotmail adres ) en je meld bij messenger aan met dit adres en je klikt vervolgens op het envelopje om je mail te checken krijg je een een gebruikersovereenkomst te zien en men stelt je de keuze om akkoord te gaan of niet. Ik ben geneigd niet akkoord te gaan omdat men praat van betalende diensten enz enz.

Als je gewoon via www.hotmail.com een email adres aanmaakt en aanmeld via messenger krijg je dit niet en kan je normaal werken

Iemand meer info omtrent het verschil tussen deze 2 vormen van een hotmail adres creeëren en de eventuele gevolgen van akkoord te gaan met de gebruikersovereenkomst van een live id.

ter info link naar die gebruikersovereenkomst:
http://by21fd.bay21.hotmail.msn.com...3a10437ae8368d2773a26ca2727e14a0e63b0c20659bc

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet als ik dan zal op die live mail zal terecht komen als ik op mail ( enveloppe klik ) in messenger dan krijg ik eerst die gebruikersovereenkomst waarmee ik akkoord moet gaan . Ik zie telkens mails bij komen maar als ik er wil naar toe gaan komt ie eerst met die gebruikersovereenkomst op de proppen.
Ik durf niet akkoord gaan met die overeenkomst omdat men het heeft over, ik citeer:

7. Betaling aan Microsoft

7.1 Kosten Dit artikel 7 is van toepassing op alle situaties waarbij u ons rechtstreeks betaalt. Als u aan een andere onderneming dan ons betaalt voor de dienst, gelden de kosten en factureringsvoorwaarden zoals opgegeven door de andere onderneming. Ook als u niet voor de dienst betaalt, is het mogelijk dat u kosten oploopt verbonden aan het gebruik van de dienst, bijvoorbeeld kosten voor toegang tot Internet, mobiele tekstberichten of andere vormen van gegevensoverdracht.

7.2 Betaling Wanneer u een factureringsaccount maakt, moet u een betalingsmethode opgeven. U moet bevoegd zijn om de geselecteerde betalingsmethode te gebruiken. U verleent ons toestemming de kosten voor de dienst alsook voorelk betalend onderdeel van de dienst waarop u heeft ingetekend of dat u heeft gebruikt terwijl deze overeenkomst van kracht is, aan te rekenen via de betalingsmethode die u heeft opgegeven. U moet de kosten voor de dienst op voorhand betalen. We kunnen u een ander bedrag aanrekenen dan het bedrag waarvoor u goedkeuring heeft gegeven. Als het om een hoger bedrag gaat, zullen we u tenminste 10 dagen voordat het bedrag wordt aangerekend op de hoogte stellen van het desbetreffende bedrag en de datum waarop het zal worden aangerekend. We kunnen u ook aanrekenen tot aan het bedrag waarvoor u goedkeuring heeft gegeven en u op voorhand op de hoogte stellen van het verschil. We kunnen meerdere voorafgaande factureringsperioden tegelijkertijd in rekening brengen. Als we u hebben laten weten dat de dienst voor onbepaalde tijd of automatisch zal worden verlengd, kunnen we uw dienst automatisch verlengen en u de kosten voor de verlengingsperiode aanrekenen.

7.3 Bijwerken van uw factureringsaccount U moet ervoor zorgen dat alle gegevens in uw factureringsaccount, zoals het factureringsadres en de vervaldatum van uw creditcard, altijd actueel zijn. U kunt uw factureringsaccount openen op https://billing.microsoft.comen er wijzigingen in aanbrengen. U kunt uw betalingsmethode te allen tijde wijzigen. Als u aangeeft dat we de door u opgegeven betalingsmethode niet langer mogen gebruiken, kunnen we uw dienst annuleren. Uw bericht doet geen afbreuk aan de kosten die wij op uw factureringsaccount aanbrengen voordat we redelijkerwijs op uw verzoek konden reageren.

7.4 Proefperiodeaanbiedingen Mogelijk hebt u een aanbod ontvangen om de dienst tijdelijk gratis uit te proberen of een ander proefperiodeaanbod. Tenzij wij u van het tegendeel berichten, moet u, als u van een proefperiodeaanbod gebruikmaakt, de dienst aan het einde van de proefperiode opzeggen om te voorkomen dat u kosten voor de dienst worden aangerekend. Als u de dienst niet opzegt en wij u hebben laten weten dat de dienst aan het einde van de proefperiode automatisch in een betaald abonnement wordt omgezet, verleent u ons toestemming de dienst via de opgegeven betalingsmethode aan te rekenen.

7.5Prijzen en prijsverhogingen Tenzij anders aangegeven, zijn de kosten voor de dienst exclusief belasting en telefoonkosten. U bent aansprakelijk voor deze belasting en kosten. Wisselkoersafrekeningen zijn gebaseerd op de overeenkomst die u hebt gesloten met de instantie die uw betalingsmethode verzorgt. Wij kunnen de kosten voor de dienst aanpassen, maar zullen u op de hoogte brengen voordat we dit doen.

Als voor het aanbod van de dienst een bepaalde termijn en prijs geldt, blijft deze prijs gedurende deze termijn van kracht. Na afloop van de termijn van het aanbod wordt voor het gebruik van de dienst de nieuwe prijs aangerekend.
Als de dienst wordt verleend op een periodieke basis (bijvoorbeeld maandelijks), zonder specifieke tijdsduur, stellen wij u op de hoogte van de datum waarop een prijswijziging plaatsvindt. Die laatste datum zal niet vroeger zijn dan 30 dagen nadat wij u van de prijswijziging op de hoogte hebben gebracht.
Als u het niet met de wijzigingen eens bent, moet u vóórdat de wijziging plaatsvindt de dienst opzeggen en het gebruik ervan beëindigen. Als u de dienst opzegt, neemt de dienst een einde na afloop van de lopende termijn van de dienst of, als we uw account op periodieke basis factureren, aan het einde van de periode waarin de opzegging heeft plaatsgevonden.

7.6 Teruggavebeleid Tenzij bij wet anders bepaald of door ons anders aangegeven, worden geen kosten terugbetaald. De kosten van eventuele teruggaven zijn voor uw rekening.

7.7 Online-overzicht en eventuele fouten We bieden u een online-overzicht van de gefactureerde bedragen. Dit is het enige factuuroverzicht dat we bieden. Ga naar https://billing.microsoft.comom een exemplaar van het overzicht te bekijken, af te printen of een papieren exemplaar aan te vragen. Als u een papieren exemplaar aanvraagt, kunnen we u de verzendkosten aanrekenen. Wij zullen enkel papieren exemplaren leveren voor de voorafgaande 120 dagen. Als wij een fout maken op een factuur, zullen wij deze zo snel mogelijk corrigeren nadat u ons ervan op de hoogte hebt gesteld en we de kosten hebben gecontroleerd. U moet ons binnen 120 dagen nadat een fout voor de eerste maal voorkomt op uw factuur op de hoogte stellen. U ontslaat ons van alle aansprakelijkheid en vorderingen voor verlies die voortvloeien uit een fout die u ons niet binnen 120 dagen nadat de fout voor de eerste maal voorkomt op uw online-overzicht heeft gemeld. Als u ons niet binnen deze termijn van de fout op de hoogte stelt, zijn we niet verplicht deze te corrigeren. We kunnen fouten op facturen te allen tijde corrigeren.

7.8 De dienst beëindigen U kunt de dienst te allen tijde met of zonder motief annuleren. Ga naar https://billing.microsoft.comvoor meer informatie over het beëindigen van de dienst.Voor bepaalde dienstaanbiedingen kunnen kosten voor de beëindiging worden aangerekend. In dat geval moet u alle kosten voor de beëindiging die worden vermeld in de documentatie waarin het aanbod wordt beschreven, betalen. Beëindiging van de dienst door u doet geen afbreuk aan uw verplichting tot betaling van alle kosten vermeld in uw factureringsaccount.

7.9 Achterstallige betalingen Behalve in de mate dat dit wordt verboden door de wet, kunnen wij u een kost voor achterstallige betalingen ('laattijdigheidskost') aanrekenen. U moet deze laattijdigheidskost betalen wanneer u deze wordt gefactureerd. De laattijdigheidskost zal het kleinste zijn van de volgende bedragen: 1% per maand van het niet-betaalde bedrag of het maximale wettelijk toegestane percentage. We kunnen een derde partij inschakelen om achterstallige betalingen te innen. U moet alle kosten vergoeden die we redelijkerwijs moeten maken om achterstallige betalingen te innen. Deze kosten kunnen betrekking hebben op honoraria van advocaten en andere gerechtskosten. Als u het volledige verschuldigde bedrag niet op tijd betaalt, kunnen we uw dienst opschorten of beëindigen.

7.10 Dienst Internettoegang Als de dienst geen internettoegang omvat, bent u verantwoordelijk voor het betalen van de kosten die u door uw internetprovider worden aangerekend. Deze kosten komen bovenop de kosten die u ons betaalt voor de dienst. De overige bepalingen van dit artikel zijn alleen van toepassing indien uw dienst ook internettoegang omvat.

Als u een inbelverbinding gebruikt, moet u zelf controleren of u voor de door u gekozen telefoonnummers moet betalen. Neem daartoe eerst contact op met uw telefoonmaatschappij. Geef de nummers door die u wilt gebruiken. Uw telefoonmaatschappij kan u informeren of het gebruik van deze nummers extra kosten met zich zal brengen. Vraag ook of er nog andere kosten voor de telefoondienst zullen worden aangerekend voor het gebruik van deze nummers. U moet ook met uw telefoonmaatschappij contact opnemen als we zelf hebben aangegeven dat een bepaald telefoonnummer een geschikt toegangsnummer voor u is. Voor deze informatie zijn we afhankelijk van andere partijen. Helaas is deze informatie soms onjuist. Als u extra kosten in rekening worden gebracht, bent u verplicht deze zelf te betalen. Deze kosten worden niet door ons vergoed.

U moet ook de eventuele extra kosten betalen als u verbinding maakt met de dienst via een diensttelefoonnummer wanneer u in een ander land bent dan het land dat aan uw dienstaccount is gekoppeld ('roaming-kosten'). Roaming-kosten komen bovenop de kosten voor internationaal telefoneren wanneer u vanuit het buitenland met de dienst verbinding maakt. Controleer het gedeelte met informatie over de dienst om kennis te nemen van de huidige tarieven van roaming-kosten. Mogelijk moet u ook extra kosten betalen als u de dienst langer gebruikt dan het aantal uren dat door uw dienstplan wordt gedekt.

7.11 Betalingen aan u Uw recht om een aan u verschuldigde betaling te komen onder een dienst, is afhankelijk van de onmiddellijke terbeschikkingstelling door u van alle gegevens die we nodig hebben om het bedrag correct te kunnen uitkeren (bijvoorbeeld de gegevens van de rekening waarop het bedrag moet worden gestort). We zullen alle redelijke maatregelen nemen om u te laten weten welke gegevens we nodig hebben voordat u de desbetreffende dienst in gebruik neemt. Ook als we u dit niet van tevoren laten weten, moet u ons de gevraagde gegevens ter beschikking stellen voordat u recht hebt op betaling. U bent verantwoordelijk voor de juistheid van de verschafte gegevens en de betaling van eventuele belastingen op het ontvangen bedrag. U moet ook voldoen aan eventuele overige voorwaarden die we aan uw recht op betaling stellen. Als u een betaling ontvangt waarop u geen recht had, kunnen we deze betaling intrekken en terugvorderen en stemt u ermee in om daarbij mee te werken met ons



en ik zou niet graag elke maand een rekening vanmicrosoft in mijn brievenbus kunnn krijgen.

Als je daar meer duidelijkheid zou kunnnen over geven.
 
waarom maak je niet gewoon op hotmail.com een nieuw account aan?
100% gratis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan