Kreeg dit via de mail:
Hoi, jij komt me over als een ontzettende deskundige en ik ben echt een LEEK. Ik heb dus 6.2 messenger geinstalleerd ( heb sinds gisteren internet van @home ). Gisteren kon ik in het begin gewoon op msn, heb toen cam geinstalleerd ( een oude , software via internet ) en zelfs nog effe kunnen cammen op msn. Daarna hield hij er mee op ( msn ) en kwam ik er niet meer in. 's Avonds laat is het me nog heel even gelukt, maar vandaag lukt het weer niet. Ik heb een redelijk uitgebreid anti virus volgens mij ( dankzij mijn pa en ben er niet echt blij mee want volgens mij blokkeert dat redelijk wat van Norton Internet Security ) Heb jij enig idee hoe ik verder moet nu om msn draaiende te krijgen ? Zo niet weet jij een helpdesk die je kunt BELLEN anders ??
Stekman, het is de bedoeling dat we elkaar op het forum helpen, niet via mail

. Als er iemand anders is die later hetzelfde probleem krijgt/heeft, kan hij altijd hier naartoe kijken
Maargoed, nu je probleem:
1) Virussen
2) Spyware
3) Overvolle harde schijf/ schijf gefragmenteerd
4) teveel dingen mee op laten starten
1) Laat eens online scannen op virussen met
BitDefender en
TrendMicro
Doe dit desnoods in
Veilige Modus
--------------------------------------------------
2) Laat allereerst je PC op Malware, zoals Adware/Spyware en dergelijke troep, scannen met de volgende programmaatjes:
Ad Aware en/of
Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.
Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?
Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan:
Helpmij tegen spywareoffensief deel 5
Op deze pagina moet je de
eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op
”Reageer op Bericht” drukken. Nu kun je je log plakken en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken woorden door de spyware-experts
Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!
3) Verwijder nutteloze data van je schijf. Dit kun je doen met
Disk Cleaner. Defragmenteer ook je harde schijf. Dit kun je doen door rechts te klikken op C:\ (in deze Computer) - Eigenschappen - tablad Extra - "Nu Defragmenteren"
Kan aardig wat tijd in beslag nemen dus bereid je daar op voor.
4) Ga naar Start/uitvoeren, en type
Msinfo32 gevolgd door 'OK'. Ga naar Softwareomgeving/Opstartprogramma's. Daar zie je alle progjes die automatisch geladen worden wanneer je Windows opstart. Klik nu in de menubalk op 'Bewerken/alles selecteren', en vervolgens op 'kopiëren'. Plak de inhoud in je bericht, zo kunnen kenners zien wat er uitgevinkt kan worden.