msn messenger doet het niet meer.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

emmeke22

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
hallo ik kwam er net achter dat mn msn messenger het niet meer doet....

steeds al ik me probeer aan te melden krijg ik een bericht dat mn internet verbinding of de server niet goed werk.maar mn internet doet het gewoon..

Ik heb wel veel zitten doen op mn pc vandaag misschien lig het daar aan...

-NIS 2005 geinstaleerd
-AVG verwijdert
-ad-aware en spybot s&D geinstaleerd omdat ik spyware heb....

kan het aan een van deze dingen liggen???

verder zag ik net dat ik wel bij windows messenger kan aanmelden en heb nu ook twee poppetje onder in beeld staan een van msn en een van windows wat is het verschil??

ik kan ook niet als een andere account aanmelden...

en krijg ook een bericht van norton als ik me aanmeld:

regels die automatisch voor dit programma worden gemaakt:microsoft msn messenger

en hij heeft fout code 0x81000301

Heb je messenger toegang gegeven in NIS.

Zet de firewall in NIS eens even uit en kijk of messenger het dan wel doet. Als dat zo is moet je de firewall even anders instellen.

hij doet het wel als hij uit staat wat moet ik veranderen ben daar niet zo goed in dus.....

Als messenger het wel doet als de firewall uitstaat wordt dit programma dus geblokkeerd door de firewall.

Je moet het programma messenger toegang geven in de firewall. Ik heb zelf een oudere versie van NIS. Daar werkt dat als volgt:

NIS openen. Op het hoofdscherm Personal Firewall selecteren. Dan kan ik rechtonder op configureren klikken. Op het dan komende scherm kies ik voor programmacontrole. Daar staat een lijst van programma's. Kijk of messenger daar tussen staat (Microsoft MSN Messeger). Zo ja geef hem dan toegang. Bij mij staat ie op automatisch. Als ie niet in de lijst staat voeg hem dan toe en geef daarbij op dat ie toegang heeft. Voor zo ver ik weet staat messenger standaard op de volgende plaats: C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe.

Het zou natuurlijk kunnen dat e.e.a. in NIS 2005 anders is.

maar als ik de fire wall uit zet van NIS 2005 en die van windows XP Sp2 dan doet hij het wel kan ik dat dan doen????

Wat doet ie als je alleen NIS aan hebt staan? In NIS hebt je toestemming gegeven. Het kan zijn dat de XP firewall hem alsnog blokkeert.

Als je een firewall als NIS hebt kan je die van XP beter uitlaten.

dan doet hij het ook niet(als NIS aan staat en xp uit) vreemd...

maar dus wel als nis uit staat en xp aan...

wat nu????

Dan wordt messenger dus blijkbaar beblokkerd door NIS.

Doe in NIS eens een programmascan op hetzelfde scherm als dat je messenger hebt toegevoegd.

Heb je bij het toevoegen messenger wel toegang gegeven?

het punt is bij programma beheer in nis 2005 staat het gewoon tussen en heeft hij toegang maar hij doet het nu nog steeds niet...verder staat hij er nu 2 keer tussen.

als ik me probeer aan te melden krijg ik ook een bericht van norton van programma cotrole wat ik wil doen blokeren, toestaan enz. maar dat hoord toch niet te komen al hij automatich toegang heeft????

en msn explorer open hij wel gewoon en daar staat in programmabeheer hetzelfde achter bij msn messenger....

Zijn er nog meer dingen in NIS die mns messenger kunnen blokkeren???

Soms kan het ook een dll bestand zijn dat toegang moet hebben. Als NIS vraagt of hij toegang moet geven kan je gewoon kiezen voor altijd toestaan.

dat doe ik ook maar dan krijg ik dat venster nog een keer en dan een vesnter met kan niet aanmelden+fout code 0x81000301.

ik snap het echt niet meer......

maar is het erg als je zolang met xp fire wall werk als ik op msn zit of is dat niet veilig???

misschien is dit het:

ik heb dus bij nis in programa beheer 2 msn messengers staan maar bij er staan 2 verschillende dingen bij:

c:\program files\msn messenger\msnmsgr.exe ( en deze verandert ook steed in nis ik ze hem op alles toestaan en als ik terug ga staat hij weer op automatisch)

de andere is:

c:\program files\msn messenger\msmsgs.exe

kan hij zijn dat hij hem daardoor niet pakt???

Heb je SP2 er op staan. De firewall voor SP2 beschermt alleen tegen uitgaant verkeer. Die van na SP2 is beter.

Het kan geen kwaad als je NIS uitzet en de XP firewall aan. Maar NIS hoort natuurlijk gewoon te werken. Per soonlijk vind ik NIS beter.

Gooi de twee messengerprogramma's er eens uit in NIS en probeer dan messenger op te starten en geef toestemming.

ja ik heb sp2 welke komt daarna dan???

verder als ik ze allebei verwijder, kan ik ze dan ook weer precies zo terug zetten als eerst, voordat hij het straks helmaal niet meer doet???

oja en uitgaand verkeer houd dat in dan hij geen trojans enzo tegenhoud????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan