MSN messenger en Mediacenter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catetje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Hoi,
Ik heb sinds kort Windows XP Media center geistalleerd en kan sinds dien geen msn of windows messenger afspelen. Hij geeft de volgende melding

Er is verschillinde malen geprobeerd om je aan te melden. Vanwege je firewall kan Messenger mogelijk geen verbinding maken met de service. Controleer de instellingen van je firewall. Raadpleeg de instructies.......

Ik heb goed bij de instellingen van de firewall gekeken, en msn mess toegelaten.
Ook heb ik geprobeerd eerst de firewall helemaal uit te schakelen en ook dat helpt niet.

Weet iemand wat er wel aan de hand zou kunnen zijn? Mijn dochter gebruikt uit nood wel iets anders om mee te chatten, dat lukt wel. dit heeft ze van msnopschool.nl

Wie weet raad?

Open MSN Messenger en ga naar extra->opties->verbinding. Test daar de verbinding en kijk wat niet goed is. Daarna even herstellen.

Probeer nogmaals aan te melden. Vertel het resultaat en vertel waar er vinkjes kwamen.

Ik ben ook benieuwd of er gebruik wordt gemaakt van een router en zo ja welke.

Rve123:)

Bedankt voor de snelle antwoord.
Ik heb gedaan wat je zegt, hij zegt dat we verbinding hebben, maar nog lukt het inloggen niet.
Ik maak gebruik van een draadloze sweex router en heb een kabel verbingen van home.
Hiervoor gebruikte ik windows home edition en het werte perfect met dezelfde router.

Wat is het preciese type van de router??

Doe ook even het volgende:

Ga naar uitvoeren (start->uitvoeren in het Engels start->run) en voer je de volgende regels één voor één in met tussendoor een "Enter":
  • regsvr32 MSXML3.dll
  • regsvr32 softpub.dll
  • regsvr32 initpki.dll
  • regsvr32 wintrust.dll
  • regsvr32 Mssip32.dll

Hoi,
We hebben dit alles geprobeerd, maar helaas!
Vreemd toch? Alles doet het goed, downloaden, chatten op andere programma's, mail. Alleen windows messenger en msn messenger

Ik blijf terugkomen bij die router.

Welk type is het precies??

Het is een sweex wireless de nieuwste die in de winkel te koop zijn.
Maar deze zelfde router werke wel onder wonow home edition

Dan is dus toch de computer zelf.

Wat staat er aan beveiliging op de computer?? Antivirus, antispyware, firewall)??

Als het goed is staat er nog een nummer in de foutmelding.

rve123 zei:
Wat is het preciese type van de router??

Doe ook even het volgende:

Ga naar uitvoeren (start->uitvoeren in het Engels start->run) en voer je de volgende regels één voor één in met tussendoor een "Enter":
  • regsvr32 MSXML3.dll
  • regsvr32 softpub.dll
  • regsvr32 initpki.dll
  • regsvr32 wintrust.dll
  • regsvr32 Mssip32.dll

@rve123

Hier is ook een leuk bat bestandje voor,die nog wat meer dll's pakt

Bijlagen

Ik ga zo die laatste van Jojo proberen
Op de pc waar het om gaat staat een firewaal van windows (die ik ook een keer heb uitgeschakeld om te zien of het daar aan lag) Verder heb ik nu ook een virusscanner geinstaleerd maar ook voor die scanner, deed hij het niet. Echt meteen na de installatie van de nieuwe windows mediacenter. Msn kon dus niet onder mediacenter draaien.
Ook de eigen windows messenger niet

Ik gebruik de windows firewall, en heb die zo ingesteld dat hij msn en windows messenger moet toelaten, maar ook al schakel ik het uit, werkt msn nog niet.

Drie keer is scheepsrecht:
Als het goed is staat er nog een nummer in de foutmelding.

hoi, ja het klopt er staat een nummer, het is 80048820
ik was zelf aan het zoek op de msn help pagina, maar kon zo gauw niets vinden
ik heb ook dat bestandje uitgepakt met de dll's maar helaas ook dat werkt niet. Het enige wat ik zelf nu kan bedenken is dat de draadloze verbinden een laag signaal geeft. maar het vreemde is dat dat met de vorige xp versie geen probleem gaf en ook aan het laden van pagina's ed merkt je daar echt niets van. Ook het downloaden van bestanden gaat goed ondanks de lage verbindings signaal.
Groetjes,
\cate

Kijk is naar de tijd van de computer en dan vooral naar het jaartal.

Rve123:)

Dank je wel, daar lag het dus aan. De tijd gaat snel maar gelukkig niet zo snel.

En ik ben niet eens blond!

Het was me niet eerder opgevallen omdat ik de pc voor boven echt voor de kids heb en mijn mail enz. ook daar niet gebruik, maar dank je wel.
Maar vertel, hoe wist je meteen waar te kijken? Ik was natuurlijk eerst hier naartoe gekomen, in ieder geval een stap in de goede richting dankzij jullie expertise en behulpzaamheid!

Groetjes,
Cate

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan