msn messenger

• Onderwerp starter Onderwerp starter rieny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rieny

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2002
Hallo

ik heb windows xp nu voorheen had ik 98 se
bij xp zit msn messenger er standaard bij ik wil dat hij niet opstart als ik mijn pc opstart. ik voer msconfig in en doe het vinkje uit maar iedere keer komt hij weer teug hoe kan ik hem definitief verwijderen van mijn pc ik hoef msn messenger niet!!kan iemand mij helpen?

Via extra dan opties tabje algemeen en dan eerste optie in msn zelf kan je er voor zorgen dat ie niet mee opstart.

verwijderen: naar configuratie scherm software....windows onderdelen vinkje weghalen en volgende klikken, volg de aanwijzingen

Laatst bewerkt:
hij start hem ook niet op alleen komt hij op mijn taakbalk wel met een rode kruis er doorheen maar ik wil hem niet hoe kan ik die bron van ergenis van mijn pc halen

Geplaatst door rieny
Hallo

ik heb windows xp nu voorheen had ik 98 se
bij xp zit msn messenger er standaard bij ik wil dat hij niet opstart als ik mijn pc opstart. ik voer msconfig in en doe het vinkje uit maar iedere keer komt hij weer teug hoe kan ik hem definitief verwijderen van mijn pc ik hoef msn messenger niet!!kan iemand mij helpen?

Je vergist je: niet MSN Messenger zit standaard in XP, maar Windows Messenger. (Dit zijn twee verschillende programma's, die overigens sprekend op elkaar lijken.) Windows Messenger kun je als volgt definitief verwijderen:

ga naar Start -> Uitvoeren en type (of plak) daar de volgende regel:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Klik OK en Windows Messenger is weg.

@ Buffy: Er word geen vergissing gemaakt. msn messenger zit standaard in XP.

Als de optie via het config scherm niet werkt probeer het hier

In de opmerking van Wajang.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door harmen__666
Er word geen vergissing gemaakt. Zowel messenger als explorer zitten standaard in XP.

Als de optie via het config scherm niet werkt probeer het hier

In de opmerking van Wajang.

Het gaat hier helemaal niet over MSN Explorer. Het gaat om de twee verschillende (maar sterk op elkaar lijkende) Messenger-programma's van Microsoft: Windows Messenger en MSN Messenger. De eerste, Windows Messenger (4.7), zit standaard in XP. Die Windows Messenger 4.7 kun je op verschillende manieren verwijderen: met de methode die ik in mijn vorige bericht beschreef, alsook op de door Wajang in het andere topic gesuggereerde wijze.
De vergissing die gemaakt werd was dus: dat beweerd werd dat MSN Messenger standaard in XP zou zitten, terwijl het feitelijk Windows Messenger 4.7 is die in XP is ingebakken. Dit lijkt misschien een futiliteit, maar als het om het verwijderen gaat is het wel van belang om te weten om welke van de twee Messengers het precies gaat.

Laatst bewerkt:
Dat explorer was ene foutje :)

Ik vraag me dan af waarom het bij mij in XP wel degelijk MSN messenger heet.

De enige reden die ik kan bedenk die hier voor verwarring zorgt is dat windows messenger geupdate moet worden als je XP installeert. En dat het daarna MSN messenger heet.

Laatst bewerkt:
MSN Messenger zit niet standaard bij XP, maar je kunt die wel gewoon installeren als je wilt.

Zie vorige reactie. Als dit namelijk niet het geval is zit het wel degelijk standaard in XP.

Einde discussie? want we worden het toch niet eens :)

Geplaatst door harmen__666
Dat explorer was ene foutje :)

Ik vraag me dan af waarom het bij mij in XP wel degelijk MSN messenger heet.

De enige reden die ik kan bedenk die hier voor verwarring zorgt is dat windows messenger geupdate moet worden als je XP installeert. En dat het daarna MSN messenger heet.

Dat laatste lijkt me sterk. Windows Messenger verandert toch niet zomaar in MSN Messenger? (Het blijven twee verschillende programma's...) Of wordt MSN Messenger tegenwoordig geïnstalleerd met één of andere Windows Update?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan