MSN naam wordt veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Hallo,

mijn 2 kinderen gebruiken beide MSN, hun neefje houdt ervan om hun naam die zichtbaar is voor alle andere mensen die in hun lijst staan te veranderen op het moment dat mijn kinderen niet online zijn.

Alleen hij doet dit vanaf zijn eigen computer met een of ander programma, welk programma gebruikt hij hiervoor en hoe kan ik dit stoppen ?

Ik weet zeker dat hun password of geheime vraag niet bekend is, deze wordt door mij na elke verandering veranders maar toch kan hij de naam veranderen ???!!!???

Een les opvoeding zou eerst van pas komen...... :-)

Als jullie niet met het internet verbonden zijn lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat dit kan.

groet
Harmen

Kijk is in hun "Mijn ontvangen bestanden" directory, staan daar toenvallig bestanden met de extensie .exe?
En is je virusscanner geupdate?

ik denk dat ik al weet wat er aan de hand is..

heeft u neefje misschien een keer op uw computer gezeten?

Want er is namelijk een versie van msn in omloop die gehackt is...

als u neefje dan via zijn account /pass typt, ontvangt u dat niet, nee, hij ontvangt dan het wachtwoord...

Ik zou eens een andere versie msn installeren (Eerst deze de-installeren uitterraard)

Laatst bewerkt:
Nou, bij mijn weten worden de instellingen niet op je eigen computer opgeslagen, je kunt immers op elke computer met internetverbinding je eigen MSN openen dat is het dus niet.
Ook een ander account waarvan ik zeker weet dat hij daar nooit bij heeft kunnen komen kan hij veranderen.

Een les opvoeding zou eerst van pas komen...... :-)

Wat bedoel je hiermee ?

hij bedoelt daar warscheinlijk mee dat je er zelf voor moet zorgen dat dat neefie dat niet meer probeert...

maar wachtwoorden worden dus wel op hd opgeslagen, maar niet altijd. hangt er vanaf of je daarvoor kiest....

maarre.. hoe weet u zo ckr dat dat neeffie dat allemaal doet?

Geplaatst door Dave35nl
Nou, bij mijn weten worden de instellingen niet op je eigen computer opgeslagen, je kunt immers op elke computer met internetverbinding je eigen MSN openen dat is het dus niet.
Ook een ander account waarvan ik zeker weet dat hij daar nooit bij heeft kunnen komen kan hij veranderen.

Als je neefje toegang tot je pc heeft omdat hij een trojan heeft gestuurd kan hij bijvoorbeeld alles zien wat er getypt wordt en dus ook alle wachtwoorden zien. Omdat dit soort dingen vaak worden toegestuurd vroeg ik je om in de "Mijn ontvangen bestanden" directory te kijken naar vreemde bestanden.

Sorry had ik verkeerd begrepen, het enigste wat er in die directory staat (stond) was een JPEG file, een foto die bij absoluut niet bekend voorkwam.

Dave35nl,

Verander je wachtwoord. Of beter: open een nieuwe account en laat als je vrienden naar de nieuwe account gaan.

Als je MSN gebruikt, dan moet je de optie in MSN kiezen dat het wachtwoord niet opgeslagen moet worden in je harde schijf.

Er is dan nog wel een ding dat je moet doen daarna op het helemaal veilig te maken:
Open internet explorer-extra-internet opties-inhoud-auto aanvullen-en vink uit:

webadressen
formulieren
gebruikersnamen en wachtwoorden op formulieren

klik ook op formulieren wissen en wachtwoord wissen-ok-ok.
Nu moet je in hotmail elke keer je wachtwoord opgeven en dan kan Niels er niet meer in komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan