MSN paspoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Is het mogelijk om een ".net paspoort" met een "@ msn.com te verwijderen om daarna er één op te maken met het normale emailadres
van de provider.
Ik denk namelijk dat dit de reden is waarom ik naar een vriend die een "@ msn.com" heeft geen gesprek kan aanvragen: bij mijn vraag tot
een gesprek wordt dit door hem geaccepteerd, maar verder wordt de audioverbinding niet gemaakt.
Als hij mij oproept kan er zowel gechat als bestanden verstuurd worden.

Iemand die kan helpen
 
Dit kan ook liggen als een van beide achter een router zit. Maar je kunt in het pasport wel een email adres toevoegen.
 
Wat hij niet kan is een email verzenden als wij bijvoorbeeld in msn in gesprek zijn. Hij krijgt dan een bericht dat er iets moet worden geïnstalleerd.

Ik kan wel "email verzenden" gebruiken, maar het bericht ontvangt hij niet op zijn emailadres, maar wel op het adres met @ msn.com.
Wij hebben beiden een ADSL verbinding bij dezelfde provider.
 
Controleer dan of je wel het juiste email-adres bij je vriend hebt staan. En graag nog antwoord of hij achter een router zit.
 
@JBS weet jij dan hoe je dat moet oplossen als je achter een router zit? zit hier namelijk met soortgelijk probleem.:)
 
Het emailadres dat ik langs de normale outlook express
gebruik is datgene waarmee hij bekend is bij de Skynet.

Bij het maken van zijn ".net paspoort" vulde hij enkel zijn naam in voor het gedeelte "@ msn.com.

Dus als ik bij een verbinding langs MSN een email verstuur komt die automatisch ergens bij MSN terecht
en krijgt hij die niet in de normale outlook express (of hij zou misschien een emailaccount moeten bijvoegen in OE). Maar dat is de bedoeling niet.

Waarom kan hij mij om een grsprek vragen en ik hem niet.
 
Geplaatst door tuurke
of hij zou misschien een emailaccount moeten bijvoegen in OE
Dit is volgens mij de oplossing.

Petje11
De problemen verschillen per router. Graag merk en Type.
 
Een router is een apparaat, dat de verbinding van buiten verdeelt over diverse gebruikers. Dus als je in huis een kabel of adsl verbinding hebt, en je wilt er met meer dan 1 pc gebruik van Internet mee maken. Zonder dat een andere pc aan hoeft te staan. Ook is het mogelijk eventueel van elkaars harde schijven gebruik te maken.
 
Nop helaas, ik weet dat het met de NAT instellingen zit of welke poorten er openstaan, maar nu komt het als ik ALLE poorten openzet dan kan ik alles behalve een "live gesprek" oh ja en de webcam komt er ook niet door tenminste die van hier wel maar er komt geen signaal binnen.:confused:
 
Ik zie niet in wat dit met router te maken heeft.

Hebben elk één PC en ook elk een ADSL verbinding en nog bij dezelfde provider (Skynet).

Ik kan hem dus WEL oproepen en "chatten", maar (nogmaals) van het ogenblik dat ik vraag om een "gesprek", zie ik dat hij dit accepteert, maar stel ik bij mij ook vast dat de verbinding naar zijn computer
niet doorgaat.

Daarom denk ik dat het iets te maken zou hebben met
het "net-paspoort".
Bij mij is dit mijn emailadres (.......@skynet.be) en bij hem .......@ msn.com.

Heb ook de vraag gesteld bij MSN...nog geen antwoord gekregen.
 
Nee, maar het kon met een router te maken hebben. Ook heeft het niks met een netpaspoort te maken. Dit onthoudt alleen de combinatie van wachtwoord, msn gegevens.
Dus het probleem moet ergens anders inzitten. Waarin weet ik niet. Misschien kan iemand anders hier je helpen.
 
He JBS bedankt he die tweede link gaf de oplossing voor mijn probleem.:thumb:
 
yep naast het NAT protocol bleek er ook nog een firewal in te zitten en die kan gelukkig uit!!!!!:D:D:D:thumb:
 
In feite reageer ik op de vraag van Helpmij: neen mijn probleem is niet opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan