msn start niet meer op- foutcode 8100030d

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo, ik heb vanaf gisteren een probleem met msn messenger:confused:
Als ik mijn login en passwoord heb ingevuld connect hij en geeft hij mij de error code: 8100030d

---

weet iemand wat ik hieraan kan doen?
ik heb msn al opnieuw geïnstalleerd enzo

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb zelf ook iedere keer zo'n foutcode bij MSN, en ik heb al vanalles geprobeerd maar bij mij is het vooralsnog onopgelost. :(
Desondanks kan het zijn dat enkele oplossingen die op internet te vinden zijn (http://www.google.nl/search?q=8100030d) wel bij jou werken.

Ik ben inmiddels overgestapt op een ander programma...

hallo!!!

ik heb dan een mogenlijke oplossing gevonden, ik moest 4 ddl files laten controleren denk ik. ik moest ze intikken bij start en dan kwam er dat de bepaalde file was geslaagd maar bij 1 gaf hij een andere, een error!!! zie afbeelding:

en ik denk dat hier mijn probleem kan zitten, dus weet dan iemand hoe dit op te lossen?

het kan ook zijn dat het een probleem is door avg's webshield heb ik ergens gelezen maar dit heeft het voor mij niet opgelost :confused:

het is wel zo dat ik heb gemerkt dat ik me kan aanmelden met een andere account heb ik gemerkt... maar dat is al een oude die ik nooit gebruik!!! en contactpersonen heb ik daar niet in :confused:

dus als iemand mij aub zou willen proberen helpen met mijn probleem?:(

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo!!!ik heb dan een mogenlijke oplossing gevonden, ik moest 4 ddl files laten controleren denk ik. ik moest ze intikken bij start en dan kwam er dat de bepaalde file was geslaagd maar bij 1 gaf hij een andere, een error!!! zie afbeelding:
[plaatje]
en ik denk dat hier mijn probleem kan zitten, dus weet dan iemand hoe dit op te lossen?

Is dat geen oplossing voor WIndows XP? (Heb je een link?) Er zit een verschil in DLL bestanden tussen XP en Vista natuurlijk. Dat AVG Webshield lijkt mij inderdaad ook niet de boosdoener.

Je kunt nu al je contactpersonen gaan overtypen in je oude adres, maar dat wil je waarschijnlijk niet. Ik moet zeggen dat ik bij mijn MSN probleem ook de haren uit het hoofd heb getrokken, en uiteindelijk heb ik het opgegeven. :(
Je zou (als echt niets werkt) systeemherstel kunnen overwegen, of een nieuwe installatie van Vista. Maar, dat is wel een grove oplossing voor zo'n probleem.

bwa ik weet niet of het een oplossing is voor xp...
hier is de link naar de site waar mijn oplossing zou hebben moeten staan: http://msn-errors.blogspot.com/2007/04/fix-8100030d-messenger-error.html

ofwel heb ik het niet helemaal goed begrepen wat juist te doen...
op die site staan anders wel veel gevallen waarbij het uitzetten van het onderdeel van msn van de webshield geholpen heeft maar bij mij helaas niet.

Ik heb eigenlijk pas 2of 3 dagen geleden de avg 8.0 geinstalleerd en ik denk dus eigenlijk wel dat daar een probleem kan liggen want hiervoor werkte mijn msn nog perfect!

Laatst bewerkt:
Maar bij een andere account werkt het wel, dus waarom zou AVG alleen dat ene adres blokkeren? :confused:

Aan die schermafbeelding op die website van je oplossing te zien, is het artikel niet op VIsta gericht. Het zou dus gewoon kunnen dat in Vista die bepaalde DLL ergens anders staat/ander heet, en dat je daarom die foutmelding krijgt.

Kan je wel inloggen als je heel AVG afsluit? Desnoods bij Processen in Taakbeheer alle avg processen afsluiten. Dan nog eens proberen.

ja ik weet het dat de afbeelding met de foutmalding er nogal oud uitziet maar de andere drie ddl foles waren wel aanwezig...
Het is idd raar ja dat ik wel met een andere account kan aanmelden :confused:
En als avg uitgeschakeld is werkt het nog niet

mijn msn versie is by the way versie 2008 - 8.5.1302.1081

Laatst bewerkt:
Dan weet ik het echt niet meer, helaas. :( Misschien iemand anders.
Bij mij is het ook niet meer op te lossen (tenzij je nieuwe Windows installatie enz. onderneemt, lijkt me).
Hopeloos, zulke Microsoft fouten.

nja ik heb nu een oplossing gevonden op de site van windows live messenger zelf.
Maar deze heeft niet gewerkt voor mij omdat de bestanden in de map die ik moest verwijderen niet aanwezig waren. Het volledige pad dat was gegeven was zelfs niet aanwezig bij mij :confused:

Nu heb ik een support mail naar windows gestuurd en ik hoop dat ze mij snel een antwoord met oplossing geven hé :p

Anders ga ik misschien de 8.0 of 8.1 versie downloaden want ik denk dat het eigenlijk gewoon aan de versie 8.5 ligt!!! want als ik me niet vergiste was dat een beta maar dat was de enigste versie die te vinden was op de site van wla!!!
dus als iemand me een link ofzoo zou kunnen geven met oudere versies van msn want die heb ik niet direct gevonden....

Toch bedankt he voor je reacties hé jelly :thumb: welk alternatief programma gebruik jij dan nu? Jah ik gwn de webmsn hé die werkt voor mij nog wel dus...

btw: mijn bijnaam is soms ook wel eens Jelly :D

Dan is je echte naam zeker ook met 6 letters die begin met Jel... :D

Als die support mail niets oplevert (wat ik verwacht): op OldVersion.com kan je oudere versies van programma's vinden. Hier MSN: http://oldversion.com/program.php?n=msnm.

Ik gebruik nu Trillian, een programma wat al je chatprogramma's kan 'beheersen'. Het is als het ware de overlord-msn. ;)
Gek genoeg werkt het via Trillian dus wel, al mis ik nog enkele functies zoals een persoonlijk bericht voor achter je naam. Trillian website.

Graag gedaan!

neen :P fout gegokt mijn echte naam is maar met 5 letters :P namelijk jelle :D
nja ik verwacht er ook niet teveel van van die support site maar ja :P

ok mijn probleem met msn is dus opgelost door de support dienst :P
die mannen weten dan toch nog iets ma precies nie hoe da ze de oorzaak van het probleem moete oplosse zodat al die mense die foutmelding ni krijge want ik was helemaal niet de enigste heb ik helaas moeten merken :D
het lag dus aan avg dat het iets blokkeerde, ik moest dan niet gewoon het vinkje bij msn weghalen van webshield maar gewoon voor alle jah chatprogrammas...
Het is nu wel natuurlijk ambetant dat er zo'n uitroepteken staat boven mijn avg icoon want dan kan ik nooit weten wat er juist niet in orde is!!! een update of scan of wat dan ook.
Ik hoop dat avg ofwel msn dit oplost!
maar wel vind ik het natuurlijk nog wel raar dat ik me wel me een andere account op dezelfde pc en dus dezelfde versie van msn kon aanmelden :confused:

Mooi dat het nu weer werkt! :thumb:

Ik heb nog wel even een vraag. Ik gebruik ook AVG, dus misschien kan ik mijn probleem ook met jouw oplossing oplossen. Waar heb je die vinkjes precies moeten zetten? Ik gebruik AVG Free, ik weet niet zeker of daar ook Webshield bij zit.
Zou het fijn vinden als het ook bij mij werkt. :D

ja ik denk niet dat er bij avg 7.5 free version ook een webshield is maar kijk eens op de site van avg want ik denk dat daar weer een nieuwere versie is waarbij je dat dan wel kan doen :P
Ik heb de 8.0 ook maar gehaald van een torrent site hoor ;)
Bij de avg 8.0 is er een overzicht en daar staat tussen 1 van de 8 items denk ik webshield tussen maar ik heb toch nooit gemerkt dat de 7.5 versie dat deze een webshield had.
Ik zou zeggen updaten dat programma van jou. ik denk wel dat er een update is op hun site

Ik zie inderdaad geen Webshield hier in 7.5... ik zal die nieuwe eens downloaden. :)
(Wel raar dat er niet gevraagd wordt door AVG of ik wil 'upgraden', trouwens... vreemd voor een gratis beveiligingsprogramma.)

ja normaal gezien had ik ook niet overgeschakeld naar de 8.0 als ik geen problemen had gehad hoor met msn :P

Geen verbinden met MSN met foutcode 8100030d

Dit is een probleem indien je AVG geinstalleerd heb. Ik heb de test gedaan en ja hoor ik kwam niet meer op MSN.:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan