MSN verstuurt automatisch mails + contactpersonen verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de mail ook gekregen en ben ook niet geinfecteerd, ik heb de mail echter niet in Hotmail geopend maar in Outlook. Misschien idd iets te maken met het bekijken in hotmail zelf dan?

Nick

Ik heb ook die mail gehad en die is ook automatisch verstuurd naar heel mijn contactenlijst en had zich ingesteld als afwezigheidsbericht. Ik heb wel nog al mijn contacten (tot nu toe) en msn stond niet aan.

Wel nog een manier om oude kennisen nog eens te contacteren :-) Heb via mijn facebook verwittigd dat het bericht niet van mij kwam.

Zelf heb ik nog nooit van zoeen soort van infectie gehoord. Ik snap niet hoe dit mogelijk is...
En op google vind je bijna niks hierover, wat ik ook al niet snap want als het zich zo verspreidt dan zouden al heel wat mensen dit moeten voorhebben.

Bij mij is deze email ook naar al mijn contactpersonen verstuurd, dit viel op omdat ik allemaal postmaster failure terug kreeg in mijn inbox. Bij verzonden emails staan er maar 4 maar ondertussen heeft iedereen hem gekregen.
Gelukkig zijn mijn contactpersonen er nog wel (msn stond uit).
Maar dit had ik een paar weken geleden ook al, toen werd de email dear (met nog een letter erbij) verzonden.
Maar ik vind het raar, dit kan toch niet zomaar.
Is er ook een oplossing die werkt?

Gisteren had hetzelfde bericht zich in mijn "automatisch antwoord bij afwezigheid"-tekstvak genesteld en zichzelf vandaaruit verzonden naar al mijn contactpersonen. Doffe ellende! Nog doffer: vandaag kon ik een halve dag lang niet in mijn eigen hotmailbox. Na aanmelding verscheen het bericht: "De toegang wordt je op dit moment geweigerd" of iets in die trant. Ik in paniek (ik gebruik die mailbox voor mijn werk, hou er mijn agenda in bij... dacht al dat ik er nooit meer zou ingeraken). Maar uren later kreeg ik dan (onverwacht) wèl weer toegang. Wat ik gisteren al had geprobeerd: mijn paswoord vervangen door een ander (sterker) paswoord. HitmanPro op mijn PC losgelaten: signaleerde geen probleem. Vandaag de WindowsUpdate KB946648 geinstalleerd. Wat denken jullie? Moet ik nog andere maatregelen nemen? Zou niet graag mijn mails, contactpersonen, agenda... enz. kwijtraken!!!

Hallo, Om te voorkomen dat een virus zich in het vervolg meester maakt van je contactpersonen moet je een zogenaamd 0 (nul) adres aanmaken, dit adres plaatst zich automatisch bovenaan je lijst van contactpersonen en - schijnt - niet gelezen te kunnen worden door een evt. virus dat jou lijst wil overnemen. Dus de naam is een aantal nullen achter elkaar, het bijbehorende-mailadres is bijvoorbeeld: 0000000@000000 dit opslaan. Ik weet niet hoe geavanceerd bugs/virussen tegenwoordig zijn, maar het nul-adres heeft lang als block gewerkt tegen een dergelijke inbraakpoging. Succes!

Hallo Eagle Creek,
Gevonden op een van de vele fora op het internet, enige tijd geleden alweer. Krijg, gezien het feit dat ik nog nooit een inbraak heb gehad in een van mijn 3 mailboxen terwijl ik regelmatig een virus heb moeten verwijderen, het idee dat het functioneert. Tot een jaar geleden werkte ik nog met systeem 98SE op mijn Compaq computertje uit 1996 (Pentium III processor). Ter vergelijking: Ik kon zelfs door Symantec geen online veiligheidscheck meer op dat apparaat laten uitvoeren, zo verouderd was alles. Grt, AT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan