MSN verwijderen/blokkeren windows 11

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Weet iemand een goede manier om het domein msn.com helemaal te blokkeren in Windows 11?
Want wat ik ook probeer, ik blijf die nepnieuws-site steeds tegenkomen.
Blokkeren in HOSTS file werkt niet en uitschakelen beveiligde DNS in Edge ook niet. Zelfs het blokkeren in de firewall wordt door edge genegeerd.
Ook blokkeren van het domein msn.com in mijn router heeft geen effect omdat Windows allerlei omwegen schijnt te hebben om toch msn door de strot te drukken.
Bij Chrome lukt het wel en hoewel Edge gebaseerd is op Chrome, lijkt MS daar een truc te gebruiken om te voorkomen dat je hun msn domein blokkeert.

Iemand nog een suggestie of zit er niets anders op dan Edge te vergeten?
 
Zullen we de complotten van nep-nieuws lekker achterwege laten?
Het is een nieuwssite, niets meer niets minder.

En hier kan je vast wat mee doen:
 
Zullen we de complotten van nep-nieuws lekker achterwege laten?

Sorry hoor, maar een site die kopt dat bv Marco Borsato is overleden en ook nog eens op 1 pagina een kleine 25 ertikelen heeft over hoe iedereen 1000 per dag kan verdienen, valt niet onder de noemer "nieuws-site"

Los daarvan, ik kan de widget verbergen, maar dan nog blijft Edge gewoon msn.com openen. Ook als ik instel dat een nieuw tabblad naar CHrome moet. Chrome en Opera geinstalleerd en beide geven nu aan dat msn.com niet bereikbaar is (die staat in mijn HOSTS naar 127.0.0.1), maar Edge opent hem vrolijk alsof er niets aan de hand is. Sterker nog: Zelfs als ik het IP adres van msn blokkeer in de firewall, gaat edge er gewoon omheen.

Edit : Dit dus (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • msn2.jpg
    msn2.jpg
    289,6 KB · Weergaven: 5
  • msn1.jpg
    msn1.jpg
    35,8 KB · Weergaven: 5
Geen Edge gebruiken.... 😉
 
Werkt dit van het MS forum voor Win11 en Edge?

Volg dat en aan het eind ervan komt dit scherm om e.e.a. uit te zetten:
Bekijk bijlage 375709

Edit: Op het "11-forum" loopt dit thema ook, ik zie een overlap maar heb de volgende pagina's niet uitgespit.

Het lijkt gelukkig te werken. Maar las elders dat het na een update van Edge weer teruggezet wordt, dus ik denk dat ik Edge maar gewoon vergeet.
 
Of gebruik Firefox, dit is wat mij betreft de enige echte goede browser.
 
Terug
Bovenaan Onderaan