Msn virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zippo

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Sinds de instalatie van MSN plus de nieuwste versie, gebeuren er rare dingen met mijn pc's. NIS, vraagt steeds of er iets toegang tot verbinding met internet.
Ook heb ik in mijn favorieten en bureaublad mappen en links staan die ik niet gevraagd heb!

Groetjes,
Monique

De nieuwe plus zit vol spyware, zijn al diverse topics over geweest

Groeten Oossie

Geplaatst door oossie

Groeten Oossie
Precies de reden dat ik naar de topic van Pieter verwijs.:D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door oossie

Groeten Oossie

Is dat zo? Dan snel ff scannen.

-edit-

Ow we hebben et over MSN Plus. Gebruik ik nooit.

Laatst bewerkt:
In de msn plus die bedoeld is voor de msn 6 zit inderdaad spyware. Je moet bij de installatie van de msn plus het hokje voor de sponsor NIET aanvinken dan voorkom je dat er rare dingen mee worden geinstalleerd.

Er zit overigens ook in de msn 6.0 zelf ook spyware ingebouwd, ook hier moet je bij de installatie het hokje voor sponsor niet aanvinken.
Bij de nieuwe msn 6 zit lop.com of zoiets in heb ik begrepen.

Heb beide er opstaan zowel msn 6 als de plus voor 6 maar ad aware vindt niets ?? heb wel beide het advertisment geval uit gezet.

Geplaatst door tazman
Heb beide er opstaan zowel msn 6 als de plus voor 6 maar ad aware vindt niets ?? heb wel beide het advertisment geval uit gezet.

Probeer es met Spybot. (vindt IMO altijd nog et meeste)

Geplaatst door tazman

spybot ook gedraait vindt niets.

Óf er zit nieuwe spyware-definities tussen óf er zit helemaal geen spyware in zoals men wel zegt.

ik heb gisteren spybot geinstaleerd en updates gehaald en die zegt niets over msn spyaware of msn +

Zippo,

In welke directory zit Vko1.exe eigenlijk?

Wat betreft messenger plus, probeer deze anders even:

http://www.pluslite.com

Geplaatst door tazman

Tazman,
Het hang ervan af welke msn plus je op dit ogenblik hebt. Sommige messeger plus programma's hebben Lop.com. Voor meer informatie lees:

http://www.bigblueball.com/news2/article.asp?id=302

Geplaatst door tazman

ik heb momenteel versie Messenger Plus! 2.20.52 uitgebracht 13 juli 2003

zowel adaware als spybot met nieuwste update vinden niets.

Het is optioneel of je spyware erbij wilt installeren of niet.
Deze persoon in deze draad zegt dus wel dat spybot messenger plus als spyware ziet:

draad

Saldos, in de local temporary files. Ik denk dat ik msn plus er maar af gooi.

Geplaatst door saldos

Het is optioneel of je spyware erbij wilt installeren of niet.
Deze persoon in deze draad zegt dus wel dat spybot messenger plus als spyware ziet:

draad

ja die draad klopt wel als je de sponser troep mee installeerd dan krijg je die lop.com.
maar ja dat krijg je als je maar snel snel klik klik zaken installeerd, je kunt ook even kijken voor je klikt ;) ik heb er dus geen last van.

Klopt tazman,
Mensen zouden wel moeten lezen inderdaad.
Maar de meeste mensen lezen helemaal niet wat er staat en klikken op "next-next" meestal.

Ik moet eerlijk zeggen, dat ook soms ik de dingen niet lees bij het installeren van dingen als ik haast heb.

Neem nou bijvoorbeeld de "Eula" of de "read me" bestand of de "license agreement". Dit wordt bijna nooit gelezen. En toch staat daar soms belangrijke informatie in de kleine letter.
Fabriekanten weten dat mensen te lui zijn om dingen te lezen en maken daar gretig gebruik van om dingen op de pc te installeren die je niet wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan