Msn Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

POWERMERCEDES

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Berichten
208
Al Dagen Msn 8.0 Online Dan Vastloper Kan Niet Bij Me Emails
Of Chatten Denk Het Virus Binnegehaald Of De Worm
Hoe Los Ik Het Op???
Opnieuw Downloaden Msn Na Compleet Te Hebben Verwijderd Hielp Niet Sp2 Ook Opnieuw Eveneens Niet Geholpen

Hoe Kom Ik Ervan Af Iemand Enig Idee
Gebruik Kaspersky Antivirus

Ik Zit Hiermee In Me Maag Schijnt Nieuwe Worm Te Zijn Oplossing Nog Niet Gevonden Las Ik Op Verscheidene Websites Maar Ik Zit Er Mee Wat Te Doen???

:(
 
1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

  • Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

    * Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
2. Download en uitleg AdAware

3. Download en uitleg Spybot S&D

4. Zijn er nog steeds problemen, ga dan naar Nucia/Aso
Aanmelden is geheel kosteloos.

5. Eenmaal op Nucia, doe dan als volgt:

Lees eerst de handleiding van HijackThis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

Lees dan het volgende bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij.

6. Hoe voorkom je spyware-infecties en browserhijacking?

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)
 
MSN loopt nog steeds na diverse scans...

Waarom de hele uitleg van Bandit123 hier als Quote neerzetten.
Dat is echt niet nodig en heb ik dus weggehaald.


Groeten Bandit123 :)


:( Alles gedaan wat je netjes omschreef :thumb:
Vervolgens ONLINE virusscan uitgevoerd met trend microscan
Er werd totaal niets gevonden..Me PC is clean

heb ook zp met sp2 opnieuw geinstalleerd..heeft allen niet geholpen
ik zit nog steeds met een direct na aanmelding vastlopende MSN 8.0
zoals ik al eerder omschreef zelfs microsoft weet de oplossing niet!!!

Ik heb ook een worm tool gedraaid,er word niets gevonden
ook door hijackthis niets bijzonders in de log list..

dus zegt het maar:( :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:( Alles gedaan wat je netjes omschreef :thumb:
Vervolgens ONLINE virusscan uitgevoerd met trend microscan
Er werd totaal niets gevonden..Me PC is clean

heb ook zp met sp2 opnieuw geinstalleerd..heeft allen niet geholpen
ik zit nog steeds met een direct na aanmelding vastlopende MSN 8.0
zoals ik al eerder omschreef zelfs microsoft weet de oplossing niet!!!

Ik heb ook een worm tool gedraaid,er word niets gevonden
ook door hijackthis niets bijzonders in de log list..

dus zegt het maar:( :(
Heb je de beta versie van Messenger 8? Ik zou 7.5 downloaden die is stabiel
 
Dus jij zegt terugvallen op een oudere versie..
Het is geen beta meer he het is msn 8.0 live messenger geworden,werkte prima totdat ik dus de virus cq.worm welke in omloop schijnt te zijn[lees ik overal op het net],heb opgelopen!

Dus als ik problemen heb met XP terugvallen op windows ME,problemen met ME terugvallen op windows;98 etc..kom op he

maar ik heb dus windows 7.5 volgens jouw antw.hier de goed werkende versie gedownload idem hetzelfde loopt vast...dus terugvallen op een oudere versie heeft in mijn geval niet geholpen!

PC is nergens MEE besmet..dus zegt het maar wat is er nou EXACT aan de hand met messenger ik blijf wissen en opnieuw downloaden oorzaak blijft??

Ik w8 het af zoals gewoonlijk,heb ik weer een gigantisch diepliggend probleem
zoals eerdere berichten moest ik xp met SP2 slipsteamen enorm werk maar hielp het NEE..wel domweg gedaan dat werd namelijk verlangd van mij..
dit probleem bestaat ook nog steeds,ik ben eraan gewend de oplossing zit hem denk ik in een totale formaat C en opnieuw installeren van alles maar ook dan zijn er geen garanties dat het goed blijft werken...

advies welcome:(
 
versie 8 is geen beta meer versie 8.1 is nu wel een beta die is echt rot instaleer deze niet.
 
wormvirussen. Het bedrijf signaleert sinds ongeveer anderhalve week voortdurend nieuwe aanvallen, die gebruik maken van MSN Messenger.

De verspreiding van deze ‘wormen’ is volgens het bedrijf wereldwijd, maar een aantal van de virussen richt zich specifiek op Nederlandstalige gebruikers van het Microsoft-chatprogramma MSN Messenger. De wormen verspreiden zich door het sturen van een bestand, met het virus, en een tekst naar de contactpersonen. Bij een aantal wormen is de tekst in het Nederlands. Het doel van de wormen is om zogenoemde trojaanse paarden op de computers te installeren.

MSN heeft een aantal filters om verspreiding van wormen tegen te gaan, maar de nieuwste wormen weten die te omzeilen. Microsoft heeft inmiddels een van de twee zwakke plekken in de filters gedicht. De andere zwakke plek zit in de offline-berichten die MSN-gebruikers ontvangen als ze weer online zijn. Die worden volgens Kaspersky op dit moment helemaal niet gefilterd
 
Mogelijk heb je de firewall te hoog ingesteld, messenger 8 heeft een activere verbinding met internet

heb je wel een hotmailadres.kijk anders eens bij hulp,dan test msn je verbindingen,dan krijg je een foutmelding. en kun je op herstellen drukken,dit moet je soms 1 of 2 keer herhalen
 
wormvirussen. Het bedrijf signaleert sinds ongeveer anderhalve week voortdurend nieuwe aanvallen, die gebruik maken van MSN Messenger.

De verspreiding van deze ‘wormen’ is volgens het bedrijf wereldwijd, maar een aantal van de virussen richt zich specifiek op Nederlandstalige gebruikers van het Microsoft-chatprogramma MSN Messenger. De wormen verspreiden zich door het sturen van een bestand, met het virus, en een tekst naar de contactpersonen. Bij een aantal wormen is de tekst in het Nederlands. Het doel van de wormen is om zogenoemde trojaanse paarden op de computers te installeren.

MSN heeft een aantal filters om verspreiding van wormen tegen te gaan, maar de nieuwste wormen weten die te omzeilen. Microsoft heeft inmiddels een van de twee zwakke plekken in de filters gedicht. De andere zwakke plek zit in de offline-berichten die MSN-gebruikers ontvangen als ze weer online zijn. Die worden volgens Kaspersky op dit moment helemaal niet gefilterd

ja maar dan nog heb je het zelf in de hand zo pak ik al helemaal niets aan wat mij,
woord gestuurd.
 
Nod32

NOD32 voorkomt en lost het virus probleem makkelijk op toevallig bij een vriend geprobeert en hij heeft de proefversie hij gaat nu gelijk de licentie aanschaffen.

Dus een aanrader.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan